ایوب کرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۹ هزار و ۸۵۳ زائر پاکستانی در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار؛ ۵۲ هزار و ۳۹۲ نفر از زائران پاکستانی در این مدت با هزار و ۱۹۵ دستگاه اتوبوس این کشور وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند.
سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۵۷ هزار و ۴۶۱ زائر پاکستانی پیاده در این مدت از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند که بعد از ورود، جابجایی آنان با هزار و ۳۰۶ دستگاه اتوبوس ایرانی به مقصد مرزهای غربی کشور انجام شده است.

وی از ورود ۷۸ زائر افغانستانی در این مدت از مرز میلک خبر داد و افزود: زائران این کشور دوست و همسایه نیز با سه دستگاه اتوبوس ایرانی به مشهد مقدس و از آنجا به مقصد شلمچه اعزام شدند.
کرد با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میرجاوه خاطر نشان کرد: این پایانه مرزی به عنوان اولین منطقه مرزی با کشور پاکستان همواره میزبان و خدمت‌گزار زائران کشورهای مختلف برای تشرف به کربلا بوده است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: امسال نیز همانند سنوات گذشته این مجموعه همگام با دیگر استان‌های کشور با تمام توان در راستای تسهیل ورود و تردد زوار و عشاق امام حسین (ع) تلاش خود را بکار بسته است.

وی بیان کرد: با هماهنگی بسیار خوبی که بین تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مستقر در پایانه مرزی میرجاوه در زمینه خدمات رسانی به زوار وجود دارد ورود و تردد زائران بسیار روان و مطلوب بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.