چهل روز از غمبارترین حادثه تاریخ اسلام گذشت و مردم سیستان و بلوچستان همنوا با شیعیان جهان این ایام را در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام عزاداری کردند.
امروز روزی است که حادثه تلخ کربلا برای حضرت زینب(س) و جاماندگان این واقعه دوباره زنده شد و امسال نیز همچون سال‌های گذشته عاشقان حسینی رسم عاشقی را به جا آوردند و با جمعیتی میلیونی با پای پیاده رهسپار کربلا شدند. 
با فرا رسیدن ایام اربعین مسلمانان از اقصی نقاط جهان در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند تا تصویری از وحدت و همدلی خود را برای جهانیان به نمایش بگذارند. در این میان کسانی که از این کاروان جا ماندند امروز به نیت پیاده‌روی در مسیر کربلا در خیابان‌های زاهدان پیاده‌روی و عزاداری کردند تا از ثوابش بی‌بهره نمانند.
عزاداران حسینی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از میدان امام حسین (ع) زاهدان (گلزار شهدا) تا آستان مقدس شهدای گمنام واقع در بلوار «خرمشهر» پیاده‌روی و عزاداری کردند. همچنین مراسم دسته روی هیات‌های مذهبی در زاهدان ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از مقابل مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) به طرف مسجد جامع این شهر برگزار شد.
امروز خیابان‌ها و کوچه‌های زاهدان رنگ ماتم و عزا به خود گرفته است. هیات مذهبی از چند شب گذشته در مساجد و حسینیه‌های شهر علم عزاداری خود را برپا کرده‌اند. پخت حلیم و دیگر غذاهای نذری در این روز یکی از رسوم مردم سیستان و بلوچستان است که در اکثر محله‌های شهر به چشم می‌خورد.عزاداری‌های خانگی نیز همچنان از اول محرم پابرجاست و تا شهادت امام رضا(ع )ادامه دارد. 
علاوه بر زاهدان امروز در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان مراسم دسته‌روی، سینه زنی و نوحه‌خوانی برگزار شد.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به مناسبت شب اربعین حسینی نیز برنامه‌های سینه زنی و سخنرانی در مساجد و هیات‌های مذهبی این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.