حجت السلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس اظهار داشت: تجربه های سال‌های  پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه دوران دفاع مقدس نشان داد که تکیه بر توان داخلی موفقیت های مختلفی در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و نظامی برای کشور به همراه داشت.
وی ادامه داد: تشکیل موفق جهاد دانشگاهی و  قرارگاه سازندگی قدس سپاه پاسداران نمونه و تجربه موفق تکیه بر توانمندی های داخلی است به طوریکه جوانان توانمند کشور پالایشگاه ستاره خلیج فارس را توانستند بسازند و ضمن خودکفا کردن  کشور از بنزین زمینه ساز صادرات آن را نیز فراهم کردند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به روز عرفه گفت: عرفه بسیار با برکت و عظمت است به طوریکه در این روز رحمت و لطف الهی شامل همه بندگان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: روز عرفه روز شناخت خدا، خود و رابطه با خداست.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی های زندگی امام محمد باقر(ع) گفت: آن امام همام در دوره ای زندگی می کرد که بنی امیه با زر و زور بر جامعه تسلط پیدا کرده بود و روحیه دینداری مردم ضعیف شده بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در این دوران  امام محمد باقر با تکیه بر وحی، علم الهی و معارف ناب اسلام به گسترش معارف الهی و  مقابله علنی با فرقه های انحرافی پرداخت.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: سیره امام محمد باقر(ع) در عصر کنونی که استکبار با همه توان قصد تسلط بر جهان اسلام را دارد باید راهبرد باشد. 
وی بر گسترش فرهنگ ناب اسلامی و تربیت علمای موحد و آشنا به روزگار در حوزه های علمیه تاکید کرد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.