محمدعلی حمیدیان روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با خبرنگاران و کارکنان این مرکز با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: عصرکنونی عصر حرکت از دنیای صنعتی به جامعه اطلاعاتی است به طوری که هر جامعه‌ای که از اطلاعات بیشتر برخوردار باشد سریعتر پیشرفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی هر چه رسانه‌ها به جامعه اطلاعات بیشتری بدهند می توانند تاثیر و شتاب بیشتری بر توسعه و پیشرفت کشور بگذارند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ویژگی‌های رسانهها ارائه اطلاعات جامع به همگان است زیرا شعاع دید اصحاب رسانه وسیع و جهانی است.

وی جایگزینی دانایی بجای ثروت، شخصیت سازی و یکسان سازی الگوها و اندیشه‌ها را از ویژگی‌های مهم رسانه‌ها عنوان کرد.

حمیدیان گفت: درجه تاثیر مطبوعات در پیشرفت دانش و فن‌آوری متفاوت است به طوری که هرچه حضور رسانه‌ها قوی‌تر باشد پیشرفت این حوزه نیز سریعتر و باقدرت‌تر انجام می شود.

وی بیان کرد: مطبوعات در تمام لایه‌های زندگی افراد نقش دارند به طوری که ویژگی‌هایی نظیر تحقق دموکراسی، ارتقای دانش حقوقی و ایجاد هوش اجتماعی کارا از این گذر محقق می شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نشریات دارای ۲ اثر مثبت و منفی هستند گفت: ارتقا اطلاعات مردم، سرگرم کردن خانواده ها، آموزش مفاهیم مختلف، اجتماعی کردن افراد از جمله اثرات مثبت حوزه قلم و اندیشه است.

وی افزود: ویران کردن باورها و اعتقادات مردم نیز از اثرات منفی رسانه است که باید اصحاب قلم دقت کنند با مدنظر قراردادن صداقت، جلوگیری از مبالغه  و خودسانسوری جامعه را به نابودی نکشانند.

حمیدیان حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اخلاقی و طلاق را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها می توانند با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و جریان سازی مثبت و ارتقای آگاهی جامعه در رفع مشکلات این حوزه بسیار نقش آفرین باشند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان مخفی کردن و روپوش گذاشتن بر آسیب‌های اجتماعی را سم مهلکی بر جامعه دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند با عریان کردن آسیب‌های اجتماعی در رفع مشکلات موثر باشند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.