علی زینی‌وند روزسه شنبه در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز در این استان شب‌نامه نویسی علنی در فضای مجازی صورت می گیرد و حتی در بعضی از کانال‌ها و گروه‌ها که خیلی از نخبگان عضو هستند صدای اعتراضی علیه این تخریب‌ها بلند نمی شود در حالی که ریشه این تهدیدها در دل ضد انقلاب و کسانی که با شالوده امنیت در سیستان و بلوچستان و کشور مخالفند وجود دارد.

وی افزود: باید در مقابل تهدیدها، تخریب‌ها و شب‌نامه نویسی‌ها ایستادگی کرد و یکی از مراجعی که باید این هماهنگی را داشته باشد شورای اطلاع رسانی است به همین سبب بایستی ساختار این شورا با جدیت تعریف و مشخص شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و مسئولان رسمی حق سکوت در مقابل تخریب‌های سازمان یافته را ندارند و کسی که در جمهوری اسلامی در مقابل تخریب‌ها و تهدیدها ترس دارد باید مسئولیت را کنار بگذارد.

وی بیان کرد: امروز در سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت فعلی کشور که نیازمند دمیدن روح امید و نشاط در جامعه است، حال و روز اطلاع‌رسانیِ منسجم خوب نیست و از همه مسئولان ارشد تا رسانه‌های رسمی و صدا و سیما کوتاهی می کنیم و یک احساس مسئولیت پذیری ناظر بر حفظ امنیت ملی در فضاهای رسانه‌ای و  مجازی استان دیده نمی شود و این باعث تشویش در حوزه اطلاع رسانی در این استان شده و قابل کتمان نیست و باید همه مدیران در این زمینه حرف بزنند.

دکتر زینی‌وند تاکید کرد: باید با اخبار دروغی که به اسم یک کانال منتشر می شود برخورد لازم صورت گیرد زیرا انتقاد سازمان یافته برای جامعه مضر است اما انتقاد سازنده و مشفقانه نه تنها مخرب نیست بلکه سازنده و اصلاح‌گر است و هیچ کس با آن مشکلی ندارد و هر مدیری که از رسانه منتقد شکایت کند با آن مدیر برخورد می‌شود زیرا انتقاد آزاد است حتی اگر تند و تیز باشد.

وی افزود: مطبوعات و فضای رسانه‌ای از امکانات نظام بهره‌مند هستند و حداقل از فرصت فعالیت برخوردارند و نباید با انتشار اخبار کذب علیه نظام جامعه را متشنج کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کسانی که در راستای ملتهب کردن فضای جامعه عمل می‌کنند کاری ضد امنیت و استقلال انجام می دهند.

وی با تاکید بر استفاده از جوانان مستعد و خلاق افزود: باید از کسانی که از جایگاه احساس مسئولیت و دلسوزی برای انقلاب و نظام حتی تندترین انتقادات را به دولت دارند دعوت کرد تا در این شورا حضور یابند.

دکتر زینی‌وند با تشریح نحوه شکلی گیری شورای اطلاع رسانی گفت: سال گذشته وزیر کشور به عنوان مسئول شورای هماهنگی اطلاع رسانی در قضیه تحریم ها انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه بحث تحریم ها و مسائل ارزی و بخش عمده‌ای از التهاب بازار «روانی» بود، افزود: وضعیت سخت اقتصادی به ویژه در نیمه اول سال ۹۷ را طی کردیم بطوری که اگر هر یک از این بحران‌های اقتصادی در هر کشوری اتفاق می افتاد برای از پا درآوردن آن کشور و فروپاشی یک نظام کافی بود.

زینی‌وند گفت: در آن برهه بخش عمده اختیارها دست فضای مجازی افتاد و فضای ملتهب روانی ایجاد کرد، نمی گوییم این وضعیت ریشه اقتصادی ندارد ولی در بخش عمده آن عامل سیاسی و روانی دخیل است و زمانیکه وزیر کشور این مسئولیت را پذیرفت با هماهنگی در حوزه اطلاع رسانی التهاب را کنترل کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با تغییرات صورت گرفته در آیین نامه این شورا از سوی وزارت کشور، کمیته‌های چهارگانه تشکیل شده که باید نشست‌های مربوطه را برگزار و گزارش نهایی را به دبیرخانه ارسال کنند.

حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از روند تشکیل شورا و وظایف و ترکیب کمیته ها ارائه کرد و مقرر شد هر ماه یکبار جلسات این شورا برگزار شود.

 ۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.