محمود حسین بر شنبه شب در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی چابهار اظهار داشت: پارسال حدود ۳۰۰ مورد حیوان گزیدگی مشاهده شده و آمار امسال زنگ خطری برای مسئولان برای  اقدامات جدی تر است.

وی بیان کرد: این نشست به منظور بررسی آخرین آمار در خصوص حیوان گزیدگی، تب کریمه گنگو (cchf) و ساماندهی شناگاه‌ها غیر رسمی تشکیل شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت:چهار واحد پیشگیری و درمان در حوزه این شهرستان از مهر پارسال تعیین شده است و این مراکز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی بیان کرد: در خصوص تب کریمه کنگو نیز از سال ۱۳۹۳ تا کنون هیچ مورد فوتی در شهرستان چابهار گزارش نشده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندارشهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: اهمیت، پیگیری و عملی کردن مصوبات این گونه نشست ها بسیار مهم است و باید مصوبات به نحوی عملیاتی شود که برای مردم ملموس باشد.

رحمدل بامری افزود: امروز چابهار نقطه ای در مرکز توجه بین المللی، ملی و محلی است و باید همه مدیران در این سطح فعالیت کنند.

وی گفت: مشکلات فراوانی همچنان وجود دارد، اما بسیاری از مشکلات را می‌توان با یک اراده قوی و مصمم پیگیری و رفع کرد.

فرماندار چابهار با اشاره به موقعیت کشور و تهدیدهای فراوان خارجی گفت: امروز به برکت نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا و ایثارگری جانبازان هیچ چیزی امنیت میهن عزیزمان را تهدید نمی کند و  باید از حضور همیشگی مردم، زحمات اعضای محترم شورای تامین،نیروهای نظامی و انتظامی تقدیر کرد.

رئیس مرکز بهداشت چابهار نیز با اشاره به افزایش حیوان گزیدگی از ابتدای سال تا کنون در این شهرستان گفت: باید به دنبال تغییر رفتاری از طریق اطلاع رسانی و آموزش همگانی در این موارد باشیم .

بهروز دهقان افزود: بر اساس گزارشات حیوان گزیدگی در میان بانوان خانه دار افزایش یافته و در این خصوص باید سیکل ورود، توزیع تا کشتار یک دام تا زمانی که به منازل مردم می رسد مورد بازبینی جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به راه اندازی چهار مرکز پیشگیری و درمان سالک و هاری در عورکی، درگس، نوبندیان و بیمارستان امام علی (ع) چابهار، میزان شناسایی و مراقبت درمان بیماران حیوان گزیده نسبت به پارسال افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت چابهار درخصوص اهمیت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: ضمن نظارت و بازدید مستقیم مرکز بهداشت، شهرداری، محیط زیست و دامپزشکی از مکان های عرضه دام با توجه به نزدیک شدن به عید قربان باید به صورت موقت کشتارگاهی معین شود تا مردم به صورت بهداشتی و با نظارت تیم هایی از دامپزشکی، بهداشت به ذبح بهداشتی دام بپردازند.

وی با اشاره به افزایش ۴۹ درصدی ورود اتباع خارجی از مرزهای رسمی چابهار از سال۱۳۹۶ تاکنون افزود: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی مرز ریمدان بوده که با تلاش های شبانه روزی تیم های بهداشتی و مراکز فعال در آن مناطق هیچ مشکلی خوشبختانه گزارش نشده است.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.