مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های نماز جمعه این هفته خاش اظهار داشت: سپاه پاسداران علاوه بر حضور مقتدرانه در جبهه مقابله با تهدیدهای دشمنان، در سازندگی کشور از جمله ساخت مسجد، مدرسه، مسکن محرومان، کمک به کشاورزان و دامداران در مناطق روستایی و عشایری و اجرای پروژه‌های بزرگ ملی مانند راه آهن به خوبی توانسته نقش آفرینی و اعتبار نظام اسلامی را حفظ کند.
وی با تیریک فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و مناسک حج گفت: در روزهای حج قرار داریم و هم اینک حجاج عزیز ما از سراسر دنیا از جمله کشورمان در حرمین شریفین حضور دارند، دعا می کنیم حج آنان  مقبول درگاه باریتعالی قرار داشته باشد و عبادت و دعای‌شان در حق ملت ما نیز پذیرفته شود. 
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش افزود: در ایام عید سعید قربان باید سنت‌های آن را رعایت کنیم و گفتن تکبیرهای تشریق از صبح روز عرفه تا غروب روز سیزدهم ضروری است و به تمام کاسبان و فروشندگان دام توصیه می کنیم در فروش اجناس مورد نیاز مردم و دام‌های قربانی رعایت حال مردم مستضعف و تنگدست را بکنند و دام‌ها را گران نفروشند زیرا خیر و برکت در ارزان فروشی و راضی کردن پروردگار یگانه است.
وی با اشاره به اینکه پسندیده ترین عمل در عید قربان، ذبح دام قربانی است افزود: افرادی که دام قربانی دارند، سهمی را برای فقرا و مساکین در نظر بگیرند.

دشمنان اسلام به دنبال اختلاف بین امت اسلام هستند 
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: امروز پیکر دنیای اسلام زخم خورده است و دشمنان توانسته‌اند با ایجاد اختلاف و راه اندازی جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی مسلمانان را مشغول کنند و به اهداف خود برسند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی افزود: یکی از راه‌های اتحاد و پیروزی در مقابل دشمنان محور قرار دادن پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم و هوشیاری در مقابل دسیسه‌های آنها است که اگر این راهکار عملی شود دشمنان هرگز نمی‌توانند به امت اسلامی ضربه وارد کنند.
وی هم‌چنین از نابسامانی بازار انتقاد کرد و گفت: کسانی که اجناس را ارزان می‌خرند و با قیمت چند برابر می‌فروشند بدانند پولی که از این راه بدست می‌آورند حرام است و هیچ گونه برکتی در زندگی آنان ندارد.

۷۳۱۴**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.