به گزارش ایرنا جاده‌های شهرستان خاش منتهی به شهرهای زاهدان، ایرانشهر، چابهار، سراوان، سیب و سوران و مهرستان که به آن جاده ترانزیتی نیز گفته می شود همه روزه شاهد رفت و آمد شمار زیادی خودرو سبک و سنگین داخلی و خارجی است.

این رفت و آمدهای سنگین آن هم در جاده‌های ۲ طرفه به خودی خود عامل حوادث جبران ناپذیری شده که بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است.

شهرستان خاش که در شاهراه توسعه شرق کشور (جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان-  میلک ) واقع شده در طول شبانه روز به دلیل حجم بالای ترافیکی و نیز تردد زیاد خودروهای حامل قاچاق سوخت و انسان و همچنین طولانی بودن مسافت میان شهرها شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی و خسارت‌های فراوان جانی و مالی است.

۲ بانده کردن جاده‌های خاش نیازمند نگاه ویژه دولت

شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز گلایه از وجود جاده‌های کم عرض و یک بانده خواهان نگاه ویژه دولت برای دوبانده کردن راه‌های ارتباطی این شهرستان شدند.

عیسی قلندرزهی یکی از این شهروندان با تاکید بر ۲ بانده کردن جاده خاش - زاهدان، خاش - ایرانشهر و خاش - سراوان؛ اجرا و تکمیل جاده‌های گوهرکوه به بزمان ، دسترسی به مرز روتک و تلگزی به گوهرکوه را خواستار شد.

رضا میربلوچزهی نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: همه روزه و هر شب در راه‌های ارتباطی خاش شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی هستیم که بسیاری از عزیزان و هم وطنان ما جان خود را دست می دهند و بعضا در آتش سوخت قاچاق می سوزند.

علیرضا هاشمی هم گفت: این استان نیازمند نگاه مطلوب و شایسته دولت به مردم است و تهدیدات واهی و تحریم‌های بی اثر دشمنان نباید بهانه‌ای بر کم‌توجهی یا بی‌توجهی به رفع مشکلات منطقه باشد.

وی اظهار داشت: اگر فرزندان و بستگان مسئولان کشور در راه‌های ارتباطی استان سیستان و بلوچستان از جمله خاش بر اثر حوادث رانندگی جان خود رذا از دست می دادند قطعا برای حل مشکلات این حوزه پیشگام می شدند.

انتظار مردم از نمایندگان مجلس

محمد رضایی از شهروندان دیگر خاش نیز گفت: نمایندگان مردم این استان به جای شعار دادن در صحن علنی مجلس و فریاد زدن از تبعیض قومی و مذهبی به فکر نیازهای مردم استان باشند و دردها و دغدغه‌های مردم را فریاد بزنند و با صدای رسا و گیرا و مقتدرانه مطالبات مردم را بازگو و به رفع مشکلات حوزه راه‌ها و نبود اشتغال و ضعف‌های اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند تا خدا و خلق خدا از کارشان راضی باشند.

وی بیان کرد: سالهاست نمایندگان مردم فقط شعار می دهند و در تهران بهترین امکانات را در اختیار داشته و از دردها و مشکلات مردم فقیر و بیچاره ما خبر ندارند.

عیدمحمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش گفت: مردم این منطقه خواهان توجه ویژه مسئولان و نمایندگان مجلس به حل مشکلات‌شان در حوزه های مختلف بویژه رفع مشکلات راه‌ها هستند.

بررسی مشکلات مردم در اولویت است

فرماندار خاش که به تازگی منصوب شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: کار بررسی مشکلات این شهرستان از بدو شروع بکار در مسئولیت فرمانداری را آغاز کردهام که بخش راه‌ها از جمله اقدامات مد نظر است و تلاش می کنیم مشکلات این حوزه در حد امکان حل شود.

صاحب گل صالحی اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه راه‌سازی مسیر چاه احمد به دشت سمسور و بزمان شروع شده و برای سایر راه‌ها نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی  ۲ بانده کردن محور خاش به زاهدان و خاش به سراوان و ایرانشهر را از ضرورت های بسیار مهم و اجتناب ناپذیر عنوان و تاکید کرد: امیدواریم در دولت و با نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان بتوانیم اعتبارات لازم را برای اجرای این پروژه ها جذب کنیم.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده زاهدان به ایرانشهر و چابهار و سراوان واقع شده است.

۷۳۱۰**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.