رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر بارندگی های شدید 23 تا 25 فروردین در سراسر سیستان و بلوچستان رودخانه های محلی این استان طغیان، برخی راههای ارتباطی بسته و منازل شماری از مردم دچار آبگرفتگی شدند.
وی ادامه داد: 155روستای سیستان و بلوچستان پس از بارندگی های اخیر در شهرستانهای ایرانشهر، چابهار، کنارک، دلگان، نیکشر، مهرستان، فنوج، زابل، زاهدان، هیرمند، سراوان، خاش، نیمروز و سرباز گرفتار سیلاب شدند.
نیروهای امدادی هلال احمر با آماده باش کامل در زمان بروز بارندگی و سیلاب، امداد رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار دادند به طوریکه در این مدت 382 تخته چادر بین آسیب دیدگان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هزار و 46 تخته پتو، 473 تخته موکت، 2هزار و 188 کیلوگرم نایلون، و مقادیر قابل توجه ای برنج و حبوبات، آب معدنی، کنسروجات و نان را از دیگر اقدامات نیروهای هلال احمر به سیل زدگان استان برشمرد.
وی گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در این مدت به سه هزار و 491 نفر آسیب دیده امداد رسانی کردند.
راشکی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده این مدت در شهرستان ایرانشهر با 40 روستا گزارش شده است، افزود: 168 تیم در این حوادث به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند.
وی رها سازی 25 خودرو در زابل را از دیگر اقدامات هلال احمر در سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شدت بارندگی و طغیان رودخانه های محلی خدمات رسانی به سیل زدگان این استان همچنان ادامه دارد.
به گفته رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه در این مدت در 150نقطه بارندگی گزارش شد.
علی ملاشاهی افزود: بیشترین بارندگی این مدت سیستان و بلوچستان با 84 میلی متر در هیچان نیکشهر گزارش شد.
سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.