عبدالرحیم کردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار بزودی در قالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهدشد.
وی افزود: توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار با تصویب در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی- صنعتی کشور، شهر چابهار، بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، شهر جدید تیس و اراضی مورد نیاز برای صنایع سنگین به محدوده منطقه آزاد این شهرستان ملحق می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: تحولات سالهای اخیر در منطقه ضرورت توسعه محدوده منطقه آزاد را برای اجرای ماموریت های اصلی اش در توسعه اقتصادی کشور بیشتر کرده است.
وی تصریح کرد: دسترسی منطقه آزاد و صنایع مستقر در آن به بندر و اسکله جزو مهمترین این ضرورت هاست.
کردی استفاده صنایع، تجار و فعالان اقتصادی از بنادر چابهار با لحاظ مشوق های مالیاتی و گمرکی منطقه آزاد را از مهمترین ضرورت ها دانست.
وی ادامه داد: با الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد توسعه فعالیت بنادر از طریق ظرفیت های این منطقه نیز ممکن خواهد بود.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: اساسا هر بندری که بخواهد در این مقیاس عمل کند پیوند با صنایعی که در پسکرانه آن هستند به عنوان مشتریان اصلی بندر برای واردات و صادرات مواد اولیه و تولیدات ضروریست و این پیوند پس از سالها به درستی در حال شکل گیری است.
وی همچنین استفاده مردم شهر چابهار از تمامی امتیازات و مشوق های تجاری، اقتصادی و اداری منطقه آزاد از جمله معافیت های مالیاتی، گمرکی، سهولت ایجاد کسب و کار جدید و ثبت شرکت در منطقه را از دیگر منافع اجرای این طرح برای مردم عنوان کرد.
کردی افزود: مشکلات شهری و زیرساختی چابهار و امکان قانونی اقدام سازمان منطقه آزاد برای رفع این مشکلات می تواند به توسعه منجر شود.
وی با بیان اینکه طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار با مطالعات و بررسی های تخصصی بسیاری در سازمان منطقه آزاد چابهار، شورای عالی مناطق آزاد، وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و کمیته های تخصصی این شورا به تصویب رسیده است گفت: رفع نگرانی های زیست محیطی و اشکالات قانونی مانند مرز هوایی، دریایی و زمینی منطقه را نتیجه اجرای این طرح عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار یکپارچه سازی فعالیت ها، یکسان سازی قوانین و مقررات در منطقه را بر رفع تبعیض و موجب بالا رفتن سرعت تصمیم گیری و اقدامات توسعه ای در منطقه مهم عنوان کرد.
وی از تلاش های معاون اول رئیس جمهوری، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تمامی اعضای شورای عالی مناطق آزاد قدردانی کرد.
کردی ابراز امیدواری کرد که مدیران منطقه بتوانند با ایجاد فضای همگرایی و هم افزایی میان مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی گوناگون شرایط مناسب تری را برای آینده مردم و منطقه فراهم کنند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.