به گزارش ایرنا، این چه بانگ دردناکی است که هر سال در چنین روزی یادآور ذکر مصیبت علی (ع) و طفلان خردسال اوست، و چه بنایی است هر سال رخت سیه بر تن کردن و راه رفتن و زمزمه های شبانه در کوچه پس کوچه های غربتی که یادآور علی (ع) و طفلان اوست که چه تنها، بی یاور و شکسته دل پیکر مطهر دخت رسول اکرم (ص) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) را بر دوش داشتند.
مردم غیرتمند سیستان و بلوچستان در گوشه گوشه این استان پهناور از شب گذشته رخت عزای حضرت فاطمه (س) را بر تن کرده اند و در سوگ این بانوی بزرگ مرتبه دو عالم اشک چشم جاری داشته اند.
عاشقان اهل بیت(ع) در سیستان و بلوچستان با برافراشتن پرچم های سیاه در میدان ها، معابر عمومی و سر در خانه هایشان شهادت فاطمه الزهرا(س) را گرامی داشتند.
مراسم دسته روی و تجمعات فاطمی نیز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) امروز /شنبه/در 20 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، خاش، ایرانشهر، دلگان، چابهار، کنارک، هامون، هیرمند، نیمروز، میرجاوه، سراوان و نیکشهر و سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان برگزار شد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان اظهار داشت:ما پیروان حضرت فاطمه (س) باید با درک مصائب و سختی های آن حضرت، نسبت به دین خدا بیش از پیش اهتمام ورزیم.
مولوی عبدالصمد ساداتی بیان کرد: باید بکوشیم خط ولایت آن بزرگان بویژه حضرت فاطمه الزهرا (س) را حفظ کرده و ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در دوران کوتاه عمر بابرکت خود درس فراوانی به پیروان خویش داد.
امام جمعه شهرستان خاش نیز گفت: حضرت فاطمه (س) مقامی والاتر از آن دارد که سندهای تاریخی و روایتی به آن اشاره کرده اند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام بانوی جهان در تمامی قرون و اعصار بوده و بهترین الگو برای مسلمانان در جهت تکامل بشری است.
حضرت فاطمه زهرا(س) دارای شخصیت جامع و عالی ترین ارزش ها و همچنین آیینه ای از عصمت، ساده زیستی، صبر، استقامت، فداکاری، صداقت و دفاع از ولایت است.
ایشان سلاله ای از تبار رسول الله و پرورش یافته مکتب اسلام، همسر امیرالمومنین(ع) و مادر حسنین(ع) است که 12 امام شیعه از دامن پاک ایشان برای هدایت بشر منصوب شدند.
حضرت زهرا (س) در همه زمینه ها به ویژه عبادت، همسرداری، تربیت فرزند و حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی برای تمام مسلمانان الگو است؛ شخصیت ایشان به قدری جامع و کامل است که سوره «کوثر»، «انسان» و آیه «تطهیر» و «مودّت» در حق آن حضرت، همسر و فرزندانش نازل شده است.
حضرت زهرا(س) در بیستم جمادی الثانی سال دوم بعثت به دنیا آمدند؛ پدر ایشان محمد(ص) و مادرشان خدیجه(س) نام دارد؛ پیامبر اکرم(ص) در وصف حضرت فاطمه(س) می فرمایند: «هر کس فاطمه(ع) را دوست بدارد، در بهشت با من و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش دوزخ است.»
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان، مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پرشور عزاداران در نقاط مختلف استان برگزار شد.
7311**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.