احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: از سرمایه گذاری در بندر چابهار و واردات دام در این بندر استقبال می کنیم.
وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی چابهار و سیستان و بلوچستان نیز همراهی لازم برای تسهیل در سرمایه گذاری را خواهند داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بندر چابهار یک ظرفیت مهم برای توسعه و آبادانی این استان است و باید از ظرفیت دریا برای اشتغال و سرمایه گذاری استفاده لازم شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بندر چابهار پس از تکمیل فاز نخست آن قابلیت پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت بیش از 100 هزار تن را دارد.
بهروز آقایی بیان کرد: بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری هر نوع کالا در آن واردات و صادرات می شود.
وی تصریح کرد: واردات دام از کشورهای مختلف منطقه از جمله استرالیا می تواند بخشی از مشکلات گوشت قرمز را رفع کند و باید از فرصت بندر چابهار برای تنظیم بازار گوشت کشور استفاده شود.
مدیر کل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان به ورود سرمایه گذار قطری فعال در حوزه صادرات و واردات دام اشاره کرد و افزود: در صورت انجام کارهای اولیه بخشی از دام زنده و گوشت قرمز این استان و کشور تامین می شود.
وی از آمادگی بندر چابهار برای سرویس دهی به این شرکت خبر داد و گفت: در صورت نیاز به ساخت مرکزی برای قرنطینه می توانیم زمین مورد نیاز را در اختیار شرکت سرمایه گذار قرار دهیم و در صورت نیاز به یک اسکله اختصاصی برای تخلیه دام نیز آمادگی داریم.
آقایی بیان کرد: بندر چابهار بدون هرگونه محدودیت توانایی تخلیه دام زنده را دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز از آمادگی برای ورود دام زنده به این منطقه خبر داد و افزود: زمین به هر میزان برای این کار واگذار می شود.
عبدالرحیم کردی افزود: با واردات دام از بندر چابهار بخشی از ظرفیت کشتارگاههای این شهرستان و سیستان و بلوچستان فعال و بخشی از مشکلات کشور در این زمینه مرتفع می شود.
وی گفت: از هرگونه سرمایه گذاری در حوزه دام استقبال و روال اداری آن را تسهیل می کنیم.
نماینده شرکت 'Trust for Trading' قطر نیز گفت: این شرکت در زمینه صادرات دام و گوشت فعال است و با همین هدف با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی و فرماندار چابهار دیدار داشتم.
صالح جابر الشرقی افزود: این شرکت یکی از شرکت های قطر است که در زمینه تامین دام و گوشت منجمد در این کشور و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فعالیت می کند.
وی بیان کرد: شعبه های این شرکت دارای مزارع پرورش دام در استرالیا، ترکیه، برزیل، اروگوئه، رومانی و اردن است و به نوعی تامین کننده اصلی گوشت این کشورها، اندونزی و ویتنام هستیم.
نماینده شرکت 'Trust for Trading' قطر گفت: این شرکت دارای 9 کشتی بزرگ برای انتقال دام از جمله گوسفند و گوساله است و دارای تاییدیه های لازم برای جابجایی دام است.
وی ادامه داد: این شرکت همچنین دارای سه کشتی با ظرفیت 90 راس گوسفند و 12 هزار گوساله است و علاوه بر این شرکت شناورهایی دارد که هر کدام تقریبا 30 هزار راس گوسفند و چهار هزار راس گوساله را جابجا می ‌کند.
به گزارش ایرنا، صالح جابر الشرقی و احمد غوشه از مدیران شرکت 'Trust for Trading' قطر از ظرفیت های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی بندرشهید بهشتی، منطقه آزاد چابهار و کشتارگاههای دام دیدن کردند و در دیدارها و نشست هایی با استاندار سیستان وبلوچستان،مدیران منطقه آزاد و بندرچابهار زمینه سرمایه گذاری واردات دام و گوشت قرمز را بررسی کردند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.