به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، «سید ضیاء هاشمی» در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از آنجا که ایرنا زبان گویای مردم نیز هست در مسیر رفع مشکلات از همه مسئولان در سطوح مختلف مطالبه گری می کند.
وی با تاکید بر اینکه استاندار هم باید زبان گویای مردم در هر استان باشد، تصریح کرد: ایرنا نه فقط زبان گویای مسئولان بلکه زبان گویای مردم هم هست و در این راه، همه آنان را یاری خواهد داد.
مدیرعامل ایرنا همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به سیستان و بلوچستان و بازدید از چندین پروژه اقتصادی اظهارداشت: تحولات اساسی خوبی در این استان انجام شده به عنوان مثال در بندر چابهار اقدامات مناسبی در زمینه اقتصادی صورت گرفته است.
هاشمی ادامه داد: در حوزه شیلات نیز این استان به جایگاه مناسبی دست پیدا کرده است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان همچنان با مشکلاتی مواجه هستند و از مسئولین درخواست توجه دارند گفت: در کنار همه ظرفیت های مهم اقتصادی، مسئولان کشوری باید برای رفع مشکلات و نارسایی های این استان اقدامات بیشتری انجام دهند.

** سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر
«احمد علی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: این استان در بسیاری از شاخص های توسعه ای نیازمند اقدامات زیادی است که نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد.
وی افزود: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان خدمات بسیار گسترده و ویژه ای انجام شده است اما باوجود آنها هنوز اقدامات توسعه ای در شان مردم منطقه نیست و باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.
موهبتی از سیستان و بلوچستان به عنوان «راهبردی ترین استان ایران» نام برد و تصریح کرد که مزیت های این استان فقط منحصر به خود استان نیست بلکه به همه کشور تعلق دارد.
وی از بندر چابهار به عنوان یکی از این ویژگی ها نام برد و از افزایش ظرفیت های آن از جمله از طریق ورود اولین کشتی های لاینر با ظرفیت بالا در روزهای اخیر و نیز امکان بارگیری هشت کشتی به طور همزمان در آینده نزدیک در این بندر خبر داد.
موهبتی وجود مرز طولانی با کشورهای پاکستان و افغانستان را از دیگر مزیت های این استان برشمرد و لزوم توجه جدی به توسعه بزرگراهها و جاده ها و تجارت مرزی را یادآور شد.
وی گفت: با این حال، سیستان و بلوچستان در بخش هایی مانند حاشیه نشینی، سرانه بهداشتی، آموزشی و فرهنگی با مشکلات جدی مواجه است که بودجه تخصیصی برای حل آنها باید افزایش یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای رفع محرومیت های استان و رسیدن شاخصه های توسعه در آن به میانگین کشوری نیاز است که بودجه بیشتری به این استان اختصاص یابد.
وی در ادامه حاشیه نشینی در چابهار را از جمله معضلات جدی این استان خواند و گفت: همچنین برخی روستاهای چابهار با وجود جمعیت بالای 6 یا هفت هزار نفر نیازمند انجام عملیات لوله کشی آب آشامیدنی هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان مساله آب شرب را از دیگر مشکلات این استان خواند و یادآور شد که در حال حاضر یکهزار و 300 روستا با تانکر آبرسانی می شود.
موهبتی با اشاره به مساحت وسیع سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت های اقتصادی و گردشگری بالایی دارد که با وجود خدمات رسانی زیادی که طی 40 سال گذشته در آن انجام شده است، هنوز جا برای کار وجود دارد.
وی اظهارامیدواری کرد که با توجه بیشتر مسئولان کشوری برای به فعلیت رساندن ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی موجود در سیستان و بلوچستان، این استان در آینده نزدیک به جایگاه واقعی خود از نظر شاخصه های توسعه ای دست یابد.
موهبتی گفت که اگر رسانه ها وظیفه خود را در زمینه اطلاع رسانی از این استان بدرستی انجام دهند، بخش بزرگی از محرومیت های مردم این منطقه نیز رفع خواهد شد.
وی با تاکید بر احترام به «شان انسانی همه آحاد ملت»، لزوم پرهیز از دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید کارهای انجام شده و نشده احصا شود و رسانه ها دردها و مشکلات مردم را نیز به مسئولان منتقل کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان قدردانی کرد و تلاش های خبرنگاران آن را شایان تحسین خواند.
سابقه فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری رسمی نظام به سال 1313 خورشیدی بر می گردد که تا قبل از انقلاب اسلامی با عنوان آژانس پارس شناخته می شد.
تهرام/7243//1348/ 1008 *6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.