رحمدل بامری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکمیل پروژه های عمرانی در حوزه تامین و توزیع منابع آب چابهار از ضرورت هاست و باید مسئولان استانی و کشوری حساسیت بیشتری نسبت به رفع مشکلات آب این شهرستان داشته باشند.
وی بر تکمیل مجتمع آبرسانی پایین دست سدهای زیردان و تصفیه خانه آب شهر چابهار تاکید کرد و افزود: تکمیل و بهره برداری طرح آبرسانی به مجتمع 261 روستایی از سد زیردان و طرح آبرسانی به ۲۱۳ روستا از سد پیشین می تواند مشکلات کم آبی در بخش های پلان، مرکزی و دشتیاری را مرتفع کند.
سرپرست فرمانداری چابهار تامین تانکر مورد نیاز برای آبرسانی، ساماندهی آب شیرین کن ها و برنامه ریزی برای ساخت آب شیرین کن در نوار ساحلی چابهار - گواتر را از دیگر اولویت ها برای رفع مشکلات کم ابی در این شهرستان عنوان کرد.
وی رفع موانع اجرای طرح خط انتقال آب آشامیدنی از آب شیرین کن پسابندر به روستاهای بریس، پسابندر، گواتر و پُشَت را خواستار شد و افزود: در نوار ساحلی چابهار به گواتر حتی یک متر شبکه آبرسانی اجرا نشده است.
بامری ‏تامین اعتبار برای خط انتقال آب آشامیدنی چابهار و اصلاح شبکه آبرسانی این شهر را از دیگر خواسته های مهم در حوزه آبرسانی عنوان کرد و گفت: نباید در همجوار آب های ساحلی مردم تشنه و بی آب باشند.
وی گفت: باید اولویت مسئولان در زمینه تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، مطالعه و ساخت آب شیرین کن و انتقال آب به تمام روستاهای شهرستان چابهار باشد.
سرپرست فرمانداری چابهار توجه به پرداخت تمام بدهی های شرکت آب و فاضلاب روستایی، خرید تانکر جدید و تکمیل شبکه آبرسانی در تمام 438 روستای این شهرستان را خواستار شد.
وی به حاشیه نشینی نیمی از جمعیت چابهار اشاره کرد و گفت: برقرسانی به این منطقه به کندی پیش می رود و اگر این روال ادامه داشته باشد تا سالها مشکلات برق مردم برطرف نمی شود.
بامری از سرانه پایین فضای آموزشی و ورزشی در چابهار انتقاد کرد و افزود: این شهرستان به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و نقطه مهم اقتصادی و تجاری، کمترین سرانه فضاهای آموزشی و ورزشی در کشور را دارد.
وی توجه به صنعت شیلاتی، صدور مجوز برای حدود چهار هزار قایق فاقد مجوز، لایروبی بنادر صیادی بریس، رمین، تیس و هفت تیر و ساخت جایگاه سوخت در نوار ساحلی و راههای مواصلاتی منتهی به چابهار تاکید کرد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.