به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت اراضی و منابع آب خاش افزود: اولویت مهم مسئولان تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم و مقابله با شرایط بحرانی است.
وی بیان کرد: هم اینک در فصل سرمای زمستان به افزون بر 80 روستای خاش با تانکر آبرسانی سیار می شود بنابراین استفاده درست از منابع آبی باید مورد توجه باشد.
فرماندار خاش ادامه داد: در این شهرستان شاهد کاهش 97 درصدی افت منابع آبی هستیم که ضرورت دارد تغییر در الگوهای کشت و سوق دادن کشاورزان به سمت آبیاری نوین در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با دغدغه بالایی کار برخورد با متخلفان منابع طبیعی خاش در دستور کار فرمانداری و ادارات دست اندرکار در این زمینه است.
یوسفی تاکید کرد: کشت های زراعی، تولید برنج و هندوانه دیگر در خاش هیچ گونه جایگاهی ندارد و کشت های الگویی مانند تولید کینوا، زعفران، محصولات گلخانه ای و توسعه سامانه های آبیاری نوین در این شهرستان باید دنبال شود.
وی بر حفظ و بازسازی قنوات به عنوان میراث کهن ایران اسلامی تاکید کرد.
فرماندار خاش رسیدگی به مشکلات مردم نیازمند به خدمات، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر و مقابله با معضل حاشیه نشینی و صیانت از اراضی ملی را از جمله اولویت های فرمانداری عنوان کرد.
وی تاکید کرد: حفاظت از اراضی ملی و پیشگیری از تخلفات در این زمینه گامی مهم برای اجرای قوانین و دفاع از حقوق شهروندی است.
یوسفی اظهار داشت: ایجاد نارضایتی در بحث تخریب زمین ها و باغات مردم که از گذشته در اختیار آنان قرار گرفته کار درستی نیست بنابراین توصیه می کنیم اگر در جایی و منطقه ای جرمی مشاهده شد دستگاهها مکلف و موظف هستند با متخلفان برخورد کنند.
وی افزود: در کنار اجرای قانون باید امیدبخشی و جذب حداکثری و رفع مشکلات مردم مورد توجه باشد.
فرماندار خاش اهمیت سند دار کردن منازل با اولویت اجرای طرح های هادی روستایی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از سوی بنیاد مسکن را متذکر شد و افزود: در این موضوع بنیاد مسکن حق فروش زمین تا زمانی که طرحی اجرا نکرده را ندارد.
رضا حکمتیان دادستان شهرستان خاش بر رفع تصرف اراضی ملی، تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز، پیشگیری از اضافه برداشت آب چاههای مجاز و نصب کنتور هوشمند در کنار مسلوب کردن چاههای غیرمجاز تاکید کرد.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.