مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان از فعال سازی 12 کارگاه مرمتی در سطح استان سیستان و بلوچستان خبر داد‌.

علیرضا جلال‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی 12 کارگاه مرمتی در سطح استان فعال است که با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال آغاز شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان افزود: این کارگاه‌ها شامل مرمت قلعه نیکشهر، قلعه سرباز، دبستان شهید قلنبر سراوان، قلعه قصرقند، گمرک چابهار، ارگ سه کوهه هامون، کاروانسرای فرهنگی نیمروز، دهانه غلامان، بافت تاریخی روستای قلعه‌نو و شهربانی میرجاوه می‌شود. 

این مسئول در ادامه از برنامه‌های در دستور کار در حوزه صنایع دستی به ارائه ۲ میلیارد و 790 میلیون تومان تسهیلات روستایی به صنعتگران تا پایان سال خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش شاغلان صنایع دستی و ساخت و تکمیل بازارچه صنایع دستی تنگه سرحه از اقداماتی است که تا پایان سال نیز در حوزه صنایع دستی انجام خواهد گرفت. 

وی یادآور شد: در حوزه گردشگری نیز قرار است جشنواره ساحل نشینان در اسفندماه امسال برگزار شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: برگزاری رالی اتومبیل‌رانی میلک چابهار، حضور در نمایشگاه گردشگری تهران، افتتاح 130 واحد بوم‌گردی تا پایان سال و برگزاری جشنواره‌های اسطوره و حماسه، انباگ، چنگال، حصیر و غیره از برنامه‌هایی است که قرار است در حوزه گردشگری نیز  انجام گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.