به گزارش ایرنا در هر دوره برداشت افزون بر هشت هزار تن محصول خیار، گوجه فرنگی، بادمجان و غیره از گلخانه های خاش برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از کشور عرضه می شود.
گوجه فرنگی، خیار و سایر محصولات کشاورزی سالانه در سه نوبت در گلخانه های شهرستان خاش به عمل می آید.
مدیر جهاد کشاورزی خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محصولات گلخانه ای صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارند و به خوبی هزینه های ایجاد گلخانه را جبران می کنند.
حمیدرضا کبدانی گفت: ایجاد گلخانه در شرایط کم آبی خاش از لحاظ اقتصادی سود زیادی دارد.
وی افزود: حدود یک سوم از گلخانه های شهرستان خاش در روستای نیلگون منطقه پشتکوه واقع شده و حدود 80 درصد از مردم این روستا به کار کشت و تولید محصولات گلخانه ای اشتغال دارند.
فرماندار خاش نیز با اشاره به اینکه محصولات تولیدی در گلخانه های این شهرستان از کیفیت، مرغوبیت، بازارپسندی و ظرفیت صادراتی بالایی برخوردار است گفت: نبود یک مکان و بازار مناسب برای عرضه محصولات تولیدی این شهرستان بسیار تاسف بار است زیرا محصولات و دسترنج تولیدکنندگان پس از عرضه به میادین میوه و تره بار زاهدان، مشهد، تهران و غیره دوباره با قیمت های گزافی وارد چرخه بازار این منطقه می شود.
حمیدالدین یوسفی افزود: در همین رابطه با شماری از سرمایه گذاران صحبت و رایزنی شده که با همکاری شهرداری و شورای شهر مکانی در اختیار این افراد برای فروش محصولاتشان قرار داده شود.
وی اظهار داشت: مسئولان دولتی نیز آمادگی دارند تا تسهیلات ارزان و با کارمزد بسیار پایین را به متقاضیان پرداخت کند تا محصولات تولیدی خاش با کیفیت و مرغوبیت بالا از تولید به مصرف عرضه شوند.
فرماندار خاش از سرمایه گذاران بومی خواست که برای رشد و توسعه منطقه خود هزینه کنند و مسئولان دولتی نیز به سهم خود از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت می کند.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.