به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: در کنار دغدغه های مهمی نظیر تهاجم فرهنگی و آشفتگی اقتصادی نشانه گرفتن وحدت و ایجاد تفرقه از سوی دشمنان باید به عنوان مهمترین موضوع مورد توجه باشد.
امام جمعه زاهدان نادیده گرفتن اعتبار و ارزش های مدنی و اجتماعی را از مهمترین موضوعات مورد نظر دشمنان عنوان کرد و افزود: حمله کردن به اعتبارات اجتماعی و از پای درآوردن افراد به خاطر تفکر مذهبی و ملی خطر محسوب می شود.
نماینده مرم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی وحدت در بین کشورهای اسلامی همه ساله میزبان کنفراس وحدت با حضور صدها مسلمان شایسته، فرهیخته و دانشمند صاحبنظر و سیاسیون بنام است تا به دشمنان نشان دهد همه مسلمانان در کنار هم منادی اسلام ناب محمدی هستند.
آیت الله سلیمانی افزود: متاسفانه شنیدن خبر به قتل رساندن بزرگی از علمای اهل سنت بخاطر تفکر تقریبی و دلبستگی به کشور و نظام بسیار دردناک است این اقدام اگر از سوی دشمنان نباشد و از سوی برخی افراد نادان و کج فهم رخ داده باشد باز هم آب در آسیاب دشمنان است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه وجدان عمومی جامعه از شنیدن چنین اخباری جریحه دار می شود گفت: ما همه مسلمان شیعه و سنی مجموعه سرنشینان یک کشتی و یک حکومت هستیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: رهبر معظم رهبری در چند روز اخیر در سخنرانی فرمودند متاسفانه دشمنان بیرون و هم عناصر استعمارگر و نیروهای استکباری در بین امت اسلامی در حال تفرقه هستند و از شکاف مذهبی سوء استفاده می کنند.
امام جمعه زاهدان افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب این ها همه عامل محسوب نمی شوند و ما نمی توانیم بگوییم که همه تفرقه ها دست استکبار است بلکه کج فهمی ها و تعصبات غلط و نادانی برخی افراد کج اندیش داخل جامعه اسلامی سبب می شود که دشمن بتواند به اهداف شوم خود در ایجاد تفرقه موفق عمل کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن جنایت اخیر در کشور گفت: مطمئن هستیم مسئولان امنیتی و انتظامی با چشم نافذ خود هر چه زودتر می توانند عوامل این حادثه را شناسایی کنند و به اشد مجازات برسانند.
امام جمعه زاهدان با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) گفت: آن حضرت بانوی عصمت و کرامت هستند و وجود گرانبهایشان سرشار از حقیقت و موهبت الهی و ترجمان و تفسیر از ذات مقدس خداوند بشمار می رود و اینک آرامگاه ایشان در شهر قم مرکز ترویج و گسترش آموزه های گرانبهای دینی محسوب می شود.
فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی در بین خطبه های نماز جمعه زاهدان با تبریک روز نیروی دریایی گفت: نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس با از کار انداختن نیروی دریایی دشمن بعثی در ابتدای جنگ بی نظیر بود.
امیر مصطفی تاج الدینی افزود: نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با انجام عملیات های مختلف نظیر محاصره دریایی کامل دشمن، باز نگهداشتن خطوط ارتباطات دریایی خودی و اسکورت کاروان های کشتی های تجاری و نفتکش کمک قابل توجه ای به کشور کرد.
وی ادامه داد: با توجه به نقش مهم منطقه سوم دریایی در محرومیت زدایی و توسعه سیستان و بلوچستان ضروری است همه مسئولان در این امر خطیر این نهاد را همراهی کنند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.