عادل عفتی دوشنبه شب در نشست شورای ورزش همگانی و تجلیل از ورزشکاران چابهار اظهار داشت: عدم تکمیل طرح های ورزشی نظیر مجموعه ورزشی شهید ریگی، زمین چمن مصنوعی، ورزشگاه کریکت و سالن های ورزشی سبب شده تا زیرساخت های انجام گرفته قبلی نیز با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرجی بودن هوا از بین برود.
وی بیان کرد: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جایگاه ویژه اقتصادی و گردشگری باید امکانات، تجهیزات و بناهای ورزشی آن متناسب با سرانه میانگین فضاهای ورزشی کشور به 75 صدم مترمربع برسد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری چابهار گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از ضرورت های این شهرستان است.
وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه یک جامعه انسان ها هستند و بدون انسانها توسعه مفهومی ندارد.
وی بیان کرد: توسعه به دنبال رفاه بیشتر و لذت بیشتر انسانها از محیط و سرزمین است و ما باید برای رفاه کسانی که در این سرزمین زندگی می کنند زیرساخت ها را در تمام زمینه های از جمله ورزش فراهم کنیم.
عفتی افزود: گستردگی حوزه ورزش نیاز به یک توان بالا در جهت کار در این حوزه دارد و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های ورزشی در هر شهرستان می بایست با نیازها و توانمندی های آن شهرستان سازگاری داشته باشد.
وی توسعه هر چه بیشتر ورزش همگانی، ایجاد فضاها و شرایط بهتر و تداوم ایجاد هماهنگی‌ های بخش‌ های مختلف را از ضروریات ورزش چابهار عنوان کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر شورای ورزش همگانی چابهار نیز اظهار داشت: ساخت دهکده المپیک از ضرورت های مهم در این شهرستان است و باید هر چه سریعتر زمینه تخصیص اعتبار آن فراهم شود.
عمر بلوچ بر ایجاد پلاژ ورزشی بانوان، توجه به ورزش های آبی ساحلی، تکمیل ورزشگاه کریکت، افتتاح زمین چمن ورزشی، ساخت 40 زمین فوتبال روستایی و افزایش سرانه فضای ورزشی به استاندارد کشوری تاکید کرد.
وی گفت: چهار پروژه ورزشی شامل ورزشگاه کریکت، زمین چمن مصنوعی و سرسرای ورزشی در چابهار در حال ساخت است که میزان پیشرفت آنها رضایت بخش نیست.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار ادامه داد: برای ورزشگاه فوتبال به مساحت 18 هزار مترمربع 35 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 55 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
وی بیان کرد: ساخت سالن ورزشی 2 هزار نفری شهرستان چابهار از دیگر طرح های ورزشی است که با گذشت 13 سال 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بلوچ ادامه داد: 85 میلیارد ریال برای ساخت این طرح تا کنون هزینه شده و برای تکمیل آنها 30 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
وی تصریح کرد: ساخت ورزشگاه کریکت به عنوان یکی از نیازهای اصلی ورزشکاران این رشته در چابهار از سال 1391 در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع آغاز و تاکنون 30 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار با بیان اینکه ساخت ورزشگاه کریکت در این شهر به کندی پیش می رود و در طول 6 سال گذشته فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: 35 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این ورزشگاه مورد نیاز است.
وی افزود: 2 هزار و 600 ورزشکار در رشته فوتبال در چابهار فعال هستند.
بلوچ بیان کرد: ورزشکاران شهرستان چابهار نباید از نظر سرانه فضای ورزشی یکی از محروم ترین مناطق استان سیستان و بلوچستان و کشور باشند و استعدادهای آنان شکوفا نشود.
وی گفت: شهرستان چابهار از نظر اقتصادی، تجاری، گردشگری و ورزش های آبی ساحلی ظرفیت های زیادی دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار اظهار داشت: این شهرستان از قطب های مهم رشته های ورزشی فوتبال، کریکت و ورزش های آبی ساحلی است و باید سرانه فضاهای ورزشی متناسب با استعدادهای آن آماده سازی شود.
وی تصریح کرد: چابهار هم اینک دارای یک باب استخر سرپوشیده بدون سونا و جکوزی و یک سالن سرپوشیده به مساحت هزار و 260 مترمربع است.
بلوچ ادامه داد: یک سالن و چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستای تیس، یک سالن فرسوده و نیازمند تعمیر و چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهر نگور دشتیاری و یک زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهر پلان فعال است.
وی افزود: ساخت بیش از ۱۵ سالن ورزشی و مجموعه ورزشی فوتبال، فوتسال و والیبال در مراکز بخش ها، دهستان ها و روستاهای پرجمعیت و بیش از ۴۰ زمین مینی فوتبال چمن روستایی از درخواست های مهم ورزشکاران در چند سال گذشته است.
به گزارش ایرنا، در این نشست هیات های ورزشی و فعالان حوزه ورزش به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات خود در خصوص همگانی کردن ورزش پرداختند و خواستار حمایت بیشتر و تجلیل از زحمات ورزشکاران شهرستان چابهار شدند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.