محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب در حاشیه نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان ایرانشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 95 درصد از پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.
وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت و محرومیت ها از برخی خدمات ارتباطی و امکانات بی بهره است و باید شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان را فراهم کرد.
عضو کابینه دوازدهم گفت: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان در پهنه ای وسیع و گسترده ای زندگی می کنند به طوری که هزینه توسعه ارتباطات در این استان به اندازه استانی است که بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.
وی اظهار داشت: دولت بیش از 450 میلیارد تومان و بخش خصوصی 132 میلیارد تومان در بخش ارتباطات در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کرده اند.
آذری جهرمی اظهار داشت: توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است که 750 کیلومتر فیبرنوری در سالجاری کار شده است.
وی تصریح کرد: میزان تخریب، سرقت و خرابی ها در سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت های مخابراتی بالا و بیش از دیگر استانهاست که انتظار می رود با همکاری علما و معتمدان تدابیری در این زمینه اندیشیده شود تا قطعی ها برطرف شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه دشمنان ایران اسلامی سعی می ‌کنند با ترفندهای مختلف بین مردم اختلاف بیندازند و اقتصاد کشور را به چالش بکشند که انتظار می رود مردم هوشیار و بیدار باشند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما با همکاری دولت، مجلس و مردم انشالله برطرف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز /دوشنبه/ به منظور شرکت در چند برنامه به سیستان و بلوچستان سفر کرد.
وی پس از ورود به چابهار و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در نشست شورای اداری این شهرستان حضور یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب در نشست شورای اداری ایرانشهر شرکت کرد و امروز نیز عازم سیب سوران و سراوان می شود.
نشست شورای اداری شهرستانهای مهرستان، سیب سوران و سراوان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در فرمانداری سیب و سوران برگزار می شود.
بازدید از قلعه تاریخی سب و روستای هدف گردشگری کلپورگان شهرستان سراوان از دیگر برنامه های محمد جواد آذری جهرمی در سیستان و بلوچستان است.
همچنین سفر به زاهدان و حضور در برنامه زنده تلویزیونی از دیگر برنامه های وزیر ارتباطات است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.