یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

رفع حصر و انسجام ملّی

پایگاه خبری جماران: دیروز از قول جناب آقای جهانگیری نقل شده بود که شورای عالی امنیت ملی حکم به رفع حصر داده است. ناقل، فرزند جناب حجت الاسلام والمسلمین کروبی بود و تا آخر شب هم خبر توسط مراجعی که معمولا به طور غیر رسمی در این باره نظر می دهند، تکذیب نشد. 

البته نگارنده از چندین روز پیش هم این خبر را از طرق دیگر شنیده بود ولی مثل همه ی اخبار غیر رسمی منتظر بود تا تأییدیه ای بر آن واصل شود. 

در این باره چند نکته گفتنی است:

اول آنکه همه باید بپذیریم « رفع حصر» بازنده ندارد. من مطمئنم از امروز گروهی در دفاع از محصورین و گروهی به نام دفاع از انقلاب به این موضوع می پردازند و با تصویر سازی از «برنده و بازنده »، هر تلاشی را محکوم به شکست می کنند. در این میان تردید نکنید پای نفوذی ها در میان است؛ همان ها که انسجام ملی را نمی خواهند. 

دوم آنکه یادمان باشد محصورین از مدافعین جمهوری اسلامی بوده اند و یقیناً امروز هم به دنبال اعتلای این نظام هستند. سابقه ی آنها مؤید این نظر است و آینده نشان خواهد داد که ایشان در دفاع از آرمان های انقلاب تا چه اندازه محکم اند. 

سوم آنکه حضور پر رنگ رهبران جریان اصلاحطلب ، اول از همه براندازان را ناکام خواهد کرد. امروز به سبب «غیبت نامبارک » سران و تئوری سازان این جریان، گفتمان داخلی جبهه اصلاح طلب یا همان جریان خط امام دچار نوعی خمودگی شده است و جریان برانداز، بیش از هر زمان دیگر میدان را برای فروش متاع خود مناسب یافته است، اما حضور دوستان انقلاب بازار ایشان را کساد خواهد کرد. 

چهارم آنکه مهمترین اسلحه ی ما در مقابل دشمنان خارجی مان، وحدت و انسجام ملی است؛ همان نکته ای که این روزها در کلام رهبر انقلاب هم مشهود است. یکی از راه های تحقق این مهم، قطعا گشایش در فضای سیاسی داخل و رفع حصر خواهد بود. لذا تصمیم شورای عالی امنیت را باید قدر نهاد. هرچند می شد در زمان های قبل هم به این نقطه رسید. اما امروز در پیچ گذشته ماندن، بی خردی است؛ باید چشم به آینده داشت. 

و آخر آنکه همه تلاش کنیم تا آنها که نانشان در «شکاف انداختن» است، نتوانند این بار هم مانع این تصمیم بسیار خوب شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.