عضو فراکسیون امید مجلس گفت: امروز مشکلاتی در کشور داریم که به سبب خودخواهی های ما حل نمی شوند و با اینکه راه حل ها را می دانیم، خودخواهی به ما اجازه نمی دهد درست عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ در اولین شب از مراسم عزادای شبهات حضرت زهرا(س) در کانون توحید گفت: شخصیت واقعی حضرت فاطمه زهرا(س) جایگاهی بسیار بلند دارد. یک نمونه آن به تعبیر حضرت امام، درباره رفت و آمد حضرت جبرئیل در محضر انبیاء تراز اول است که بعد از آن انبیاء، این مساله تنها برای حضرت فاطمه(س) وجود دارد.

وی افزود: در مصائبی که به پیامبر(ص) وارد می کردند، حضرت فاطمه(س) تنها مونس ایشان بود. شخصیت اجتماعی آن حضرت نیز با حضور در غزوات و جنگ ها، کمک به مجروحین و درکنار پیغمبر ماندن زبانزد بود. در زمانی که انحرافاتی در جامعه اسلامی به وجود آمد نیز، ایشان احساس تکلیف می کند و در صحنه حضور می یابد.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: از مشهورترین خطبه هایی که از حضرت فاطمه(س) باقی مانده، خطبه فدک است که در جامعیت تمام است و در آن انسان و عظمت علمی آن حضرت، از توحید و پیش بینی آینده نهضت اسلامی با بیانی بلیغ و فصیح آمده است.

وی با بیان اینکه، شخصیت حضرت فاطمه(س) جلوه های بسیار زیادی دارد، گفت: باید از این عزیزان الگوبرداری شود که قصد دارم نکته ای را در این باره بیان کنم. از زمانی که تمدن غرب بر مبنای لیبرالیسم شکل گرفت و مهم ترین مساله در آن اومانیسمی شد که انسان را محور قرار داد، انسان حاضر به جای تکلیف مداری، خودمدار شد.

وی افزود: آنها گفتند، انسان ها عاقلند و می توانند برای خود تصمیم گیری کنند و انسان را در جایگاه عصمت و معصومیت قرار دادند. اگر در زمان پیدایش لیبرالیسم ماهیت آنها برای ما مشخص نبود. امروز تاریخ می تواند ماهیت آنها را روشن سازد.

وی با طرح این پرسش که لیبرالیسم چه چیزی برای بشریت آورد، گفت: آیا لیبرالیسم توانست سعادت، عدالت و امنیت بشر را تامین کند؟ امروز که ما برخوردهای دوگانه آنها با کشورها را می بینیم و تفسیرهایشان را از منافع ملی خود مشاهده می کنیم، در می یابیم که از نبوغ بشر سوء استفاده کردند.

شیخ افزود: خروجی مکتبی که انسانها را معصوم جلوه داد و خرد را مایه سعادتش خواند، باعث خشکاندن عاطفه در خانواده ها شد. به نحوی که به مادران گفته شد به جای مادری کردن، برای خودت زندگی کن! متاسفانه، تاریخ مملو از جنایت و کشت و کشته انسانها علیه یکدیگرست. 

وی بیان کرد: چه کشتارهایی که انسان ها برای تسلط بر اموال و جان های مردم انجام ندادند. متاسفانه غرب با ترویج این موضوع که الگوبرداری نداریم، انسان ها را در چنین جایگاهی قرار داد. این در حالی است که پیامبران نازل شدند و پس از آنها ائمه اطهار آمدند تا ما از آنها الگوبرداری کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه جامعه امروز ما از سوی معتقدین به لیبرالیسم تهدید می شود، اظهار کرد: این تفکر به ما می گوید: الگوبرداری یعنی چه؟ باید گفت: اگر می خواهیم جامعه انسانی را از حیوانیت جدا کرده و به نمایش بگذاریم، باید به ائمه اطهار رجوع کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از جلوه های حضرت زهرا(س)، بحث ایثارگری ایشان بود، گفت: متاسفانه علاوه بر استفاده، سوء استفاده های زیادی از واژه ایثار شده است. اما آن حضرت در زندگی، هیچ گاه چیزی برای خود نخواست؛حتی در شب عروسی اش، جامه عروسی را هدیه کرد و با لباس معمولی در مراسم حاضر شد. حسنین(ع) نیز که شبها مناجات حضرت را گوش می کردند از ایشان می خواستند که برایشان دعا کند؛ ایشان نیز می گفتند: الجار ثم الدار.

وی افزود: در میان ائمه دیگر نیز چنین روحیه ای وجود داشت. امام حسن مجتبی(ع)، چند بار در زندگی تمام اموال خود را بخشیدند یا اباعبدالله الحسین(ع) تمام زندگی خود را در راه بشریت داد. ما امروز باید به این ویژگی حضرت فاطمه(س) که همان ایثار است، رجوع کنیم. بدون شک ملتی که خود، رهبران و نخبگانش خودخواه شوند، شکست خواهد خورد. امروز مشکلاتی در کشور داریم که به سبب خودخواهی های ما حل نمی شوند و با اینکه راه حل ها را می دانیم، خودخواهی به ما اجازه نمی دهد درست عمل کنیم.

شیخ گفت: متاسفانه از فرد فرد ما تا مسئولین و رهبران ما در بعضی مسائل دچار خودخواهی هستیم. برای نمونه مردم در همین 22 بهمن، علیرغم تمامی فشارهایی که بر دوششان است، ایستادگی کردند و از انقلاب اسلامی و آنچه امام اسلام ناب محمدی نامیده، دفاع کردند. با این وجود ما باید نقاط ضعف خود را ببینیم. مسئولین و جناح های سیاسی نیز باید نقاط ضعف خود را دیده و آن را برطرف کنند.

این نماینده مجلس در پایان افزود: ما اگر فرهنگ ایثار که مهم ترین ویژگی فاطمه(ع) است را سرلوحه خود قرار دهیم و نگذاریم که شیطان و غفلت بر ما چیره شود و مشکلات را ببینیم. قطعاً مشکلات زودتر حل خواهند شد. پس برای از بین رفتن فساد در جامعه، من و ما باید از خود شروع کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.