گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رحیمی: کلیات قانون اساسی و فصل حقوق مردم محورهای گفت و گوی ملی اند/ نباید نگاه ابزاری به گفت و گوی ملی داشت

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه طرح گفت و گوی ملی از الزامات مستمر و پایدار کشور است، گفت: این موضوع با اعتراضات اخیر ارتباط چندانی ندارد و نباید از این اعتراضات به صورت ابزاری برای طرح گفت و گوی ملی استفاده کرد.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره طرح موضوع گفت و گوی ملی در شرایط فعلی و بعد از حوادث اخیر و اعلام نارضایتی گروهی از مردم و در آستانه 40سالگی انقلاب اسلامی، گفت: گفت و گوی ملی از ضرورت های مستمر و پایدار در فضای سیاسی کشور است و به نوعی با اعتراضات اخیر ارتباط چندانی ندارد و نباید از اعتراضات به صورت ابزاری برای طرح گفت و گوی ملی استفاده کرد.

وی ادامه داد: گفت و گوی ملی  فی نفسه موضوعیت و اهمیت دارد و در اینکه طی چند دهه گذشته میان جناح های مختلف سیاسی مغفول مانده است و به همان نسبت هم خسارت هایی را در فضای سیاسی کشور ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این طرح التزاماتی را می طلبد که جناح سیاسی پیشرفت های موثری داشته باشند، افزود: به این معنا که به صورت تاکتیکی و ابزاری نباشد منجر به نتیجه خواهد شد.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که گفت و گوی ملی حول چه محورهایی باید شکل بگیرد و اولویت ها بر سر چه مباحثی است، گفت: کلیات قانون اساسی، حقوق مردم  نحوه تحقق آن  موضوعی است که باید بر سر آن  به توافق نظر برسیم.

وی  تاکید کرد: استیفا و تحقق حقوق مردم تنها از یک راه ممکن است و قرار نیست از روش های مختلفی به آن دست یافت و باید بر سر مسیر دست یابی به آن، به وحدت نظر رسید تا نهایتا به نفع مردم و کشور باشد و اگر بناست بر سر استیفای حقوق ملت اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ این اصل هیچ گاه محقق نخواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به رویکرد جناح های سیاسی به مسئله توسعه به عنوان یکی دیگر از محورهای طرح گفت و گوی ملی، گفت: اینکه در برجام اختلاف نظر وجود دارد، ناشی از وجود دو رویکرد متفاوت به موضوع توسعه کشور است و قاعدتا هر چه این گفت و گوها بیشتر شود نظرات  دو جناح به یکدیگر نزدیک خواهد شد.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.