پایگاه خبری جماران: هدف از این یادداشت بررسی شگفتی نگارنده از اظهارات اخیر نماینده محترم ولی فقیه در سپاه و نیز مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان است .

پرسشی که راقم این سطور پیش روی می نهد و می کوشد یا فرمول بندی، پاسخی روشن بخش عرضه کند این است که با چه منطقی از نظر شما  «دولت نهم در مسیر انقلاب قرار داشت و وقتی که در اواسط دوره دهم انحرافاتی در دولت وقت پدید آمد و از حق فاصله گرفت وظیفه این بود که به مقابله با همان جریانی بلند شویم که سابقا در مسیر خدمت قرار داشت» ؟

بیش از تفسیر هر واقعیتی عبرت نگرفتن شما از عملکرد دولت نهم و دستیابی به این تحلیل که آن دولت با مشخصات قانون گریزانه در مسیر انقلاب اسلامی قرار داشت، هر مشفقی را به فکر در نگاه شما به گفتمان انقلاب اسلامی وا میدارد .

این قلم عمیقا بر این باور است که بقاء وتداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی منوط به اداره صحیح کشور و در چارچوب قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

از ابتدای شروع دولت نهم انحرافات چشمگیری در عدول دولت و بی اعتنائی به قوانین و مصوبات مجلس  شاهد بودیم که به بعضی از آنها که ملموس تر است اشاره میکنم و به دیگر انحرافات که بنا به اظهار جناب آقای سعیدی مردم نمی دانند کاری ندارم:

 .درجا زدن برنامه چشم انداز بیست ساله  کشور(تعبیر آن روز مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی که شاید یک سال و نیم از شروع کار دولت نهم می گذشت)، تحقق تنها حدود بیست و پنج درصدی برنامه چهارم توسعه بنا به گزارش تحقیق وتفحص انجام شده توسط مجلس شورای اسلامی، آن هم با وجود درآمد های ارزی آن روز ! تصویب 220 مصوبه  دولت  در یک سفر استانی که علاوه بر مغایرت های قانونی این مصوبات که میزان انحراف آنها را از قوانین می توان از هیات تطبق مصوبات در مجلس جویا شوید تعهدات چند دهه ای برای دولتهای بعدی ایجاد کرده است !!  توزیع بی رویه پول نقد در سفرهای استانی (که نشانگر بی انضباطی مالی به پایین ترین درجه ممکن آنست ضمن اینکه اصل سفرها کار پسندیده ای بود)، انحلال سازمان مدیریت وبرنامه ریزی بدون هیچگونه برنامه جایگزینی و دهها بی ضابط کاری دیگر که آثار سوء آنها ، فقر، بیکاری، کاهش شدید ارزش پول ملی و مسائل مهم دیگری که ملت باید چند دهه تاوان آنهارا بپردازد، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی بود؟

شما که خود باسکوتتان در آن دوران میراث دار چنین سنت و سابقه ای هستید چگونه با این استدلال آن هم با داعیه دفاع از انقلاب اسلامی مشت خویش را نزد افکار عمومی باز می کنید و بیش از هر چیز، تهی بودن چنته از برهان و منطق را بر ملا می کنید ؟!

در رویکرد شما که منطقی کوتاه بُرد دارد، انقلاب اسلامی کاری به اداره صحیح کشور ندارد و این عملکرد در چارچوب انقلاب اسلامی بود؟ انقلابی که به برکت خون شهدا و با شرط ارائه الگوئی صحیح از توانمندی اسلام در اداره امور جوامع بشری به دنیا ، پرچم دارحکومت عدل جهانی خواهد بود.

 این نگاه شما ونگاه های اینگونه  امثال شما علائم بالینی یک مرض ، در ساختاراندیشه ای است که مردم را دست کم گرفته است و حتما نیاز به تجدید نظر جدی دارد و ازسوئی دیگر  برای پیشگیری از تکرار  چنین مصیبتهائی دولت ومجلس  وظیفه دارند با ساماندهی قوانین و فعالیتهای احزاب رسمی، ضرورت پاسخگویی آنان در مقابل عملکردشان را فراهم آورند تا اینگونه افراد ،گروه ها و تشکل ها ی بی مسولیت وغیر پاسخگو، خود سرانه و متجاسرانه تا این حد آگاهانه یا ناآگاهانه  به آرمانهای انقلاب اسلامی لطمه  نزنند .

 

*نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی(رئیس مرکز تحقیقات قوانین و مقررات ایران)

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.