پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش خبرنگاران جماران از مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی/2

تا ساعتی دیگر هاشمی مهمان امام(س) خواهد بود

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حال تشییع به طرف حرم امام خمینی (س) است. تا لحظاتی دیگر یار دیرین امام در کنار مراد خود آرام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از تشییع در خیان های انقلاب و حافظ به حرم مطهر امام خمینی (س) برای تدفین منتقل می شود.

قرائت قرآن و مرثیه سرایی در حرم امام (س)

حرم

به گزارش جماران، از دقایقی پیش و در پی حضور خیل کثیر مردم برای مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی (س) قرائت قرآن و مرثیه سرایی آغاز شد.

از ساعاتی پیش از آغاز این مراسم خیل عظیم جمعیت جهت وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافته و با سردار دادن شعارهایی نظیر :

"عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز – خمینی بت شکن صاحب عزاست امروز"

 "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز -خامنه ای رهبر صاحب عزاست امروز"

در حال عزاداری برای آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند.

قرار است تا ساعتی دیگر پس از تشییع باشکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بر روی دستان مردم در خیابان انقلاب اسلامی، مراسم تشییع و تدفین ایشان در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

رهبر انقلاب بر پیکر حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نماز اقامه کردند

رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در مراسم تشییع و وداع با رفیق دیرین و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی (رحمة الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند.

به گزارش جماران، در این مراسم که با حضور انبوه و پر شور مردم قدرشناس، مؤمن، انقلابی و وفادار، رؤسای قوای سه گانه و مسئولان لشکری و کشوری، در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر آن همرزم و مبارز قدیمی نماز اقامه و برای آن مرحوم، غفران و رحمت الهی را مسألت کردند.

به همین مناسبت مجلس یادبودی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پایان اقامه نماز بر پیکر آیت الله/ تشییع هاشمی در میان خیل جمعیت

به گزارش خبرنگار جماران، قرار است، پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از گذر از خیابان های انقلاب و حافظ در بهشت زهرا و در حرم امام خمینی (ره) آرام گیرد.

با پایان یافتن اقامه نماز میت در دانشگاه تهران، تمام درهای این دانشگاه در خیابان های اطراف بازگشایی شد تا مردم بتوانند با حضور در خیابان های مسیر برای آخرین بار با پیکر یارین دیرین امام و رهبری وداع کنند.

ازدحام جمعیت در خیابان انقلاب برای تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به قدری است که این خیابان به طور کامل مسدود شده و نیروهای انتظامی حاضر در محل اجازه ورود مردم از خیابان های فرعی به خیابان انقلاب را نمی دهند.

هم اکنون جمعیت سیاه پوش و عزادار در حالی که پوسترها و عکس های آیت الله هاشمی رفسنجانی را در دست دارند، با زمزمه «یاحسین» و «یازهرا» این مبارز انقلابی که عمری در عرصه های مختلف نظام به مردم خدمت کرد، به سمت منزلگاه ابدی خود همراهی می کنند.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی که عمامه اش روی تابوت قرار دارد، روی سقف یک کامیون گذاشته شده و هزاران نفر با شعارهای مذهبی و انقلابی در حال تشییع آن هستند.

به دلیل انبوه جمعیت، خودروی حامل پیکر آیت الله با کندی شدید حرکت می کند.

بسیاری از مردم که در میان آنها زن و مرد و پیر و جوان فراوان هستند، در سوگ از دست دادن این اسوه انقلاب، اشک ماتم می ریزند.

مراسم تشییع تا تقاطع خیابان انقلاب و حافظ ادامه دارد و پس از آن، پیکر این روحانی فقید و چهره شناخته شده انقلاب و ایران در بهشت زهرا و در کنار امام خمینی (ره) در جایگاه ابدی خویش آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.