اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به جماران گفت: در موضوعات مربوط به اف ای تی اف، وزارت خارجه به عنوان یکی از دستگاه‌های مرتبط گزارش خود را داده و با سایر وزارتخانه ها که در این زمینه صاحب نقش هستند مانند وزارت اقتصاد موضوع را دنبال می کند.

خبرنگار جماران: اف ای تی اف مجدد نام ایران را در لیست به اصطلاح سیاه خود حفظ کرده است. وزارت خارجه از زمان آغاز به کار دولت جدید برای تصویب لوایح باقی مانده و ارائه نظر کارشناسی که به نظر می رسد به نفع تصویب این لوایح است چه برنامه ای را در دستور کار خود قرار داده است؟ ما شاهد شرکت رئیس جمهور در نشست سران بریکس در کازان روسیه بودیم. درباره امکان بهره برداری ایران از حضور در چنین ائتلاف هایی نظرات مثبت بسیار زیاد است اما ایا بدون لغو تحریم های امریکا و اروپا و حل مسائل اف ای تی اف با توجه به اینکه همه اعضا، با جدیت توصیه های فاتف رو رعایت می کنند امکان بهره برداری واقعی و ملموس ما از حضور در چنین ائتلاف هایی وجود دارد؟

 

 سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ گفت:

بریکس ظرفیت های بسیار زیادی دارد. شما مصوبه بریکس را اگر نگاه کنید مصوبه بسیار طولانی است و همه موضوعات را به نوعی پوشش داده است  اقتصادی، مالی و بانکی و البته سیاسی و امنیتی. بریکس در مرحله تکامل خود است و ما یکی از نه کشور عضو بریکس هستیم و بریکس شرکایی دارد و تعداد اعضا در حال افزایش هستند. هرکدام از این شرکا به سهم خود ظرفیت و توانایی دارند بنابراین ما از این ظرفیت ها حداکثر استفاده را خواهیم کرد. 

در موضوعات مربوط به اف ای تی اف، وزارت خارجه به عنوان یکی از دستگاه‌های مرتبط گزارش خود را داده و با سایر وزارتخانه ها که در این زمینه صاحب نقش هستند مانند وزارت اقتصاد موضوع را دنبال می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.