زهرا بهروزآذر معاون رئیس‌جمهوردر امور زنان و خانواده و هیات همراه با حضور در منازل جانباختگان حادثه معدن طبس در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و قوچان در استان خراسان رضوی، با خانواده آنها از نزدیک دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش جماران از روابط عمومی معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، زهرا بهروز آذر در این دیدارها، حادثه تاثربرانگیز معدن طبس را که باعث جان‌‌باختن جمعی از کارگران آن شد، به همه خانواده‌های مصیبت‌دیده به ویژه بازماندگان آنان در شهرستان کاشمر، بردسکن و قوچان تسلیت گفت و از نزدیک وضعیت خانواده‌های معدن‌کاران را مورد پیگیری قرار داد.

وی، ضمن ابلاغ مجدد تسلیت رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت و همدلی همه مردم ایران در این حادثه تلخ، با تکریم و قدردانی از بستگان و و همشهریان این عزیزان گفت: می‌دانیم که روزهای اول هر سوگی فقط گرمی حضور خانواده‌ها و خویشاوندان تسلی‌بخش دل بازماندگان است و ما قدردان این سرمایه فرهنگی هستیم.

بهروزآذر در این دیدارها، به گزارشی از اقدامات دولت از لحظه انتشار این خبر اعم از حضور وزرای کشور، کار و صنعت و معدن در زمان بروز حادثه، تشکیل تیم مدیریت بحران و تیم‌های تخصصی بازرسی و تدوین گزارش ارائه داد و اظهار داشت: غم فراق و محرومیت از چنین همسر و پدر دلسوزی به اندازه کافی سخت و جانفرساست و ما تلاش می‌کنیم تا غم و نگرانی دیگری به این عزیزان تحمیل نشود.

در ادامه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، گزارشی از اقدامات و پیگیری برقرار مستمری خانواده‌ها توسط وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی را ارائه کرد و احکام مستمری صادر شده برای تعدادی از این عزیزان را که توسط وزیر کار صادر شده بود، توسط نماینده وزیر کار تقدیم کرد و تصریح کرد که مستمری این خانواده‌ها از پایان این ماه پرداخت خواهد شد.

بهروزآذر در این دیدارها، با پیگیری  وضعیت مسکن خانواده‌های جان‌باختگان در حادثه معدن طبس خاطرنشان کرد: بنا بر تاکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر تامین مسکن داغدیدگان حادثه معدن طبس، وزارت راه و شهرسازی بررسی‌های لازم را انجام و مقرر است تخصیص مسکن به زنان سرپرست خانواده فاقد مسکن و بهسازی برای سایرین را متقبل شوند که جزییات آن در هفته آتی اعلام خواهد شد.

بهروزآذر از تامین بخشی از لوازم منزل این خانواده‌ها از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و ابراز داشت: سازمان هلال احمر نیز مسئول هماهنگی و جمع‌آوری کمک‌های خیران برای خانواده‌های معدنکاران فوت‌شده است. 

در ادامه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، از برقراری نظام مشاوره و مددکاری برای این خانواده‌ها خبر داد.

همچنین بهروز آذر در این سفر با همسر و والدین ‌مرحوم میثم معینی دیدار کرد و از اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه آنها در اهدای عضو که منجر به زندگی بخشی و حیات دوباره به پنج فرد دیگر شد، تشکر و قدردانی کرد.

بیشترین تعداد داغدیدگان حادثه انفجار در معدن طبس، در استان خراسان رضوی ساکن هستند و در این سفر یک روزه، با ۱۴ خانواده در شهرستان‌های قوچان، بردسکن و کاشمر توسط دو تیم مجزا از معاونت امور زنان و خانواده دیدار و گفت‌وگو شد.

 

دیدار و دلجویی معاون رئیس‌جمهور از خانواده‌های جانباختگان حادثه انفجار معدن طبس (1)

 

مرگ هستی‌بخش و تولد پرهام؛ برآمدنِ نور امید از دل رنج

بهروز آذر به دیدار خانوادهٔ مرحوم میثم معینی رفت

میثم معینی از معدن‌کاران جوانی بود که در حادثهٔ تاثربرانگیز معدنجوی طبس، جان باخت.

مرحوم معینی در آن حادثه ابتدا مصدوم‌ و دچار ضایعه مغزی شد و در نهایت، خانوادهٔ ایشان، اعضای بدن فرزند خود را به پنج نفر اهدا و موجبات جان‌بخشی و حیات دوباره به چند نفر را فراهم کردند.

 

دیدار و دلجویی معاون رئیس‌جمهور از خانواده‌های جانباختگان حادثه انفجار معدن طبس (2)

 

پرهام معینی، نوزادِ مرحوم میثم معینی است که ۳ روز بعد از حادثهٔ معدن به دنیا آمد.

بهروز آذر، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با سفر به شهرستان انابد، از توابع کاشمر در استان خراسان رضوی، با همسر و مادر و سایر خانوادهٔ مرحوم معینی دیدار کرد و ضمن همدلی و عرض تسلیت، از نزدیک در جریان وضعیت خانوادهٔ ایشان قرار گرفت.

 

دیدار و دلجویی معاون رئیس‌جمهور از خانواده‌های جانباختگان حادثه انفجار معدن طبس (4)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.