رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از انسان‌ها هستند که می‌توانند در یک رشته تأثیر بگذارند. مثلا می‌گویند ما فقط مرد سیاست هستیم و از ما توقع نداشته باشید اسلحه به دست بگیریم؛ یا برعکس ما مرد جنگیم کاری به سیاست نداریم و از دیپلماسی چیزی نمی دانیم و از ما توقع نداشته باشید. اما شهید نصرالله باهوش وافری که داشت و با تعلیم و تربیت در مکتب امام، هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بود.

رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهید نصرالله هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بود، گفت: انسانی که در قبال جامعه، انسان و تاریخ احساس مسئولیت کند، سید حسن نصرالله می‌شود. انسانی که هم مرد میدان باشد و هم مرد سیاست، سید حسن نصرالله می‌شود. مگر جسم سید حسن نصرالله برای کشته شدن به چه مقدار سلاح نیاز داشت؟ برای کشتن یک نفر چند بمب یک تنی استفاده کردند و این حاکی از عمق تأثیرگذاری این مرد است؛ دشمن چقدر از او کینه دارد؟ چقدر از او می‌ترسد؟ اما همچنان که در مورد سردار قاسم سلیمانی گفته شد، دشمن باید از شهید سید حسن نصرالله بیشتر از دبیرکل سید حسن نصرالله بترسد‌؛ این راه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در مراسمی که به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مسجد مسلم بن عقیل برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی این مجاهد شهید، گفت: این شخصیت از شخصیت‌هایی است که حتمأ در تاریخ ماندگار خواهد شد و درباره او در قالب‌های مختلف چه در مدح و چه در نقد او خواهند گفت و خواهند نوشت. سید حسن نصرالله طلبه‌ای بود از منطقه ای در جنوب لبنان، او به دلیل اینکه فرد بسیار با هوشی بود، می‌توانست برای خودش موقعیتی فراهم کند و مثل بسیاری از اهالی لبنان که الآن در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند،  برای نیازمندان لبنان از همان آمریکا و اروپا و یا بعضی کشورهای عربی کمک مالی کند.

رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: هر کسی می‌تواند عافیت طلبانه ترین موقعیت را برای خودش تعریف کند اما سید حسن نصرالله این کار را نمی‌کند؛ در بعلبک پای درس شهید عباس موسوی می‌رود، در درس و بحث‌های امام موسی صدر با جنبش امل آشنا می‌شود و در نجف و قم هم تحصیل می‌کند. از امام خمینی(س) مجوز می‌گیرد به عنوان نماینده امام در لبنان و بین شیعیان به یک شخصیت تأثیرگذار تبدیل می‌شود. اگر امروز بخواهیم او را توصیف کنیم، یک تربیت شده مکتب اهل بیت(ع)، امام راحل،  حوزه علمیه و مکتب اباعبدالله علیه‌السلام در تمام ابعاد است.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت سید حسن نصرالله یک وجهی نبود، اظهار داشت: بسیاری از انسان‌ها هستند که می‌توانند در یک رشته تأثیر بگذارند. مثلا می‌گویند ما فقط مرد سیاست هستیم و از ما توقع نداشته باشید اسلحه به دست بگیریم؛ یا برعکس ما مرد جنگیم کاری به سیاست نداریم و از دیپلماسی چیزی نمی دانیم و از ما توقع نداشته باشید. اما شهید نصرالله باهوش وافری که داشت و با تعلیم و تربیت در مکتب امام، هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بود. 

مازنی یادآور شد:  یک جریانی که برای مقاومت در لبنان تشکیل شده بود به یک ارتش مجهز تبدیل می‌شود که برای نخستین بار در تاریخ جنگ اعراب و اسرائیل، اسرائیل را شکست می‌دهد و اسرائیل را از لبنان خارج می‌کند و به مردم لبنان و فلسطین و کل منطقه اعم  از عرب‌ها، مسلمان ‌ها و همه انسان‌های آزاده امید می‌دهد. در عین حال همزمان با نبرد چریکی و نظامی و تجهیز نیروهای مسلح برای دفاع از کشور لبنان و همچنین ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس ما در فلسطین اشغالی و قدس شریف، برای حزب الله شاخه سیاسی تعریف می‌کند و این حزب در انتخابات مشارکت می‌کند و در انتخاب رئیس جمهور تاثیرگذار می‌شود.

وی تأکید کرد: انسانی که برای خودش رسالت قائل باشد، سید حسن نصرالله می‌شود. انسانی که در قبال جامعه، انسان و تاریخ احساس مسئولیت کند، سید حسن نصرالله می‌شود. انسانی که هم مرد میدان باشد و هم مرد سیاست، سید حسن نصرالله می‌شود. مگر جسم سید حسن نصرالله برای کشته شدن به چه مقدار سلاح نیاز داشت؟ برای کشتن یک نفر چند بمب یک تنی استفاده کردند و این حاکی از عمق تأثیرگذاری این مرد است؛ دشمن چقدر از او کینه دارد؟ چقدر از او می‌ترسد؟ اما همچنان که در مورد سردار قاسم سلیمانی گفته شد، دشمن باید از شهید سید حسن نصرالله بیشتر از دبیرکل سید حسن نصرالله بترسد‌؛ این راه ادامه خواهد داشت.

مازنی یادآور شد: امروز ما در موقعیتی هستیم که باید در اینکه در کدام سمت تاریخ قرار بگیریم بین خود و خدای خود، همانند شب عاشورا خلوت کنیم و تصمیم بگیریم، اگر نقدی داریم، اگر انتقادی داریم، اگر اعتراضی داریم، اینها همه به جای خود؛ اما در صحنه جدال امروز همه ما پشت سر مقام معظم رهبری هستیم و دست همه سپاهیان و همه نیروهای مسلح عزیز را به گرمی می‌بوسیم و از این عزت و افتخاری که برای کشور آفریدند قدردانی می کنیم. هیچ تضمینی نداشت که اگر باز هم صبر می‌کردیم آن‌ها باز هم ما را تحقیر نکنند. باز هم ظلم دیگری بر ما تحمیل نکنند. از اینکه این عزت و افتخار را آفریدند باید از همه آنها قدر شناسی کنیم و به دشمن هم بگو ئیم که ما در امتداد مسیر امام و در امتداد مسیر سید حسن نصرالله این راه را ادامه می دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.