حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دفتر یادبود نمایندگی حزب الله لبنان نوشت: در رثای مرد بزرگ مقاومت و فخر جهان اسلام و شیرمرد در تاریخ ما چه می‌توان گفت جز آنچه در کلام امام بزرگوار وارد شده که شهادت هنر مردان خدا است. نصرالله همیشه در دل‌های ما است.

در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، یادگار امام با حضور در دفتر حزب الله لبنان در تهران، ضمن تسلیت به عبدالله صفی الدین نماینده این جنبش در تهران،جنایت صهونیست ها را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسیلمین سید حسن خمینی در این دیدار درباره شهادت سید حسن نصرالله گفت: سید حسن نصرالله برای همه عزیز بود و صحبت کردن در مورد او‌ سخت است.

وی همچنین در دفتر یادبود نمایندگی حزب الله لبنان در تهران نوشت:


«در رثای مرد بزرگ مقاومت و فخر جهان اسلام و شیرمرد در تاریخ ما چه می‌توان گفت جز آنچه در کلام امام بزرگوار وارد شده که شهادت هنر مردان خدا است. نصرالله همیشه در دل‌های ما است.

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

تو ای بلندنظر شاهباز سدره نشین

نشیمن تو  نه این کنج محنت آباد است

تو را از کنگره عرش می‌زنند صفیر

ندانمت که در این دامگه چه افتالده است

مجو درستی عهد از جهان سست نهاد 

که این عجوزه عروس هزار داماد است

رحمت الله علیه

سید حسن خمینی»

 

یادگار امام همچنین پس از امضای دفتر یادبود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


وی در واکنش به سخنان اخیر نتانیاهو درباره ایران، گفت: فکر کرده که ما شنگول و منگول هستیم و ایشان هم خانم گرگ است و پشت در آمده؟ این اتفاقات نمی‌افتد و تاریخ ما پر است از شناخت آنها و به تعبیر شاعر گفته بود «ای مترسک کلاه را بردار، ما کلاغان دیگر عقاب شده‌ایم». این طور مضحکه بازی‌ها فکر می‌کنم بیشتر فایده‌های داخل سرزمین اشغالی دارد. چون احساس می‌کنم مردم ایران ممکن است تحت پذیرش هر صحبتی باشند، غیر از صحبت آقای نتانیاهو!

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، گفت: ضایعه بسیار بزرگی است و طبیعتا در چنین حوادث تلخی، چیزی که می‌تواند بیش از هر چیزی دل‌ها را امیدوار کند، لطف خداوند و کرامتی است که از ناحیه ایشان د ضایعه‌ها مترتب می‌شود.

یادگار امام تأکید کرد: برای شخصیتی مثل مرحوم شهید نصرالله، هر مرگی غیر از شهادت آن هم به دست اشقیا بسیار ناگوار بود. شخصیت آقای سید حسن نصرالله با آن تدیّن و دل مهربان و تقید بسیاری که به مسائل دینی داشتند، به علاوه ذکاوت بسیار زیادی که به سبب حضور در محیط بحران‌زای لبنان از ابتدای نوجوانی است.

وی با اشاره به اینکه لبنان خاستگاه تقابل همه سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است، اظهار داشت: ذکاوت بسیار بالایی که ایشان در ورود به مسائل داشت و ورودش به عرصه دولت و مجلس، مقاومت را با قدرت ملی لبنان پیوند داده بود. شخصیت بسیار قابل اعتمادی بود و به علاوه ایمان راسخ به انقلاب داشت.

سید حسن خمینی افزود: امیدواریم این حادثه در ادامه فتح‌های بزرگی برای  مردم دنیا و منطقه داشته باشد. چون معمولا خداوند در این لحظات امتحانات سختی می‌گیرد که اگر بتوانیم از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم  و با عقلانیت مسائل را دنبال کنیم، ان شاء الله آن نتایج را هم به دست می‌آوریم

وی در پاسخ به سؤالی گفت: نباید تردید داشت که رژیم صهیونیستی پاسخ دریافت خواهد کرد، ولی مجموعه جریان انقلاب، رهبری دارد که ایشان تصمیم‌گیر است و ایشان هر تصمیمی بگیرند، همه تابع هستیم و باید هم تابع باشیم. شرایط جهان بسیار پیچیده و شرایط منطقه بسیار خاص است و من احساس می‌کنم باید منتظر باشیم و هر چیزی که رهبری انقلاب گفتند را همه با هم تبعیت کنیم.

یادگار امام با اشاره به پیام شب گذشته نتانیاهو، اظهار داشت: فکر کرده که ما شنگول و منگول هستیم و ایشان هم خانم گرگ است و پشت در آمده! این اتفاقات نمی‌افتد و تاریخ ما پر است از شناخت آنها و به تعبیر شاعر گفته بود «ای مترسک کلاه را بردار، ما کلاغان دیگر عقاب شده‌ایم». این طور مضحکه بازی‌ها فکر می‌کنم بیشتر فایده‌های داخل سرزمین اشغالی دارد. چون احساس می‌کنم مردم ایران ممکن است تحت پذیرش هر صحبتی باشند، غیر از صحبت آقای نتانیاهو!

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار هیسپان تی وی درباره جایگاه گفتمان مقاومت در آمریکای لاتین نیز گفت:  در آمریکای لاتین لبنانی‌ها زیاد هستند، ولی جدای از آن، اندیشه مقاومت در برابر صهیونیسم، یک اندیشه بسیار قوی است. شما می‌دانید وقتی نخست وزیر جنایتکار صهیونیستی در سازمان ملل صحبت می‌کند، کسی نمی‌نشیند و کسانی که هستند هم بلند می‌شوند و می‌روند. جهان نسبت به آنها تقریبا واکنش منفی دارد؛ غیر از برخی حامیانشان که متأسفانه قدرت بیشتری هم دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.