گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت وگو با جماران؛

علی اکبر صالحی: سید حسن نصرالله از سیره نبوی(ص) در جذب همگان استفاده می‌کرد/ او جوانان را شیفته دین کرد/ حزب‌الله همچنان پیروز میدان خواهد بود/ جامعه لبنانی یکپارچه در مقابل صهیونیست ها خواهد ایستاد

صالحی به جماران گفت: وقتی حمزه سلام الله در جنگ احد شهید شد، همگان گمان می‌کردند که اسلام شکست خورده، اما به فاصله کوتاه فتح مکه رخ داد. امروز هم ما یقین و امید داریم به نصرت الهی و می‌دانیم که با شهادت سید حسن نصرالله در لبنان وحدت عظیمی بیش از گذشته در بین تمام طیف‌های جامعه لبنان، تمام اقلیت‌های دینی به وجود خواهد آمد و قطعاً جامعه لبنانی یکپارچه در مقابل صهیونیست ها خواهد ایستاد. به عبارت دیگر با شهادت ایشان حیات طیبهٔ جدیدی در جامعه متولد شده است.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: صهیونیسم خبیث فکر می کند که با از میان برداشتن اسوه شهیدان سید حسن نصرالله به یک دستاورد بزرگ رسیدند، که به اذن خدا این چنین نخواهد بود. البته این یک واقعیت است که ثلمه‌ و خللی وارد شده، اما شهید بزرگوار در این سه دهه مدیریت خویش، آنچنان شالوده حزب‌الله را محکم و استوار بنا نهاده که این بنیان مرصوص تزلزل ناپذیر خواهد بود.

علی اکبر صالحی در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: ابتدائا فقدان اندوه‌بار و حزن‌انگیز شخصیت بزرگ، مبارز در راه حق، ایستاده محکم در مقابل ظالم، معین ضعفا و مظلومین شهید سید حسن نصرالله را به امت اسلامی و به همه دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌کنم؛ شهید سید حسن نصرالله ویژگی‌های متعددی داشت. ایشان ضمن آنکه یک مجاهد نستوه بود، یک عالم بزرگوار، یک انسان خلوق، یک انسان با فهم درست از مسائل اجتماعی بود که می‌دانست چگونه به دل‌ها ورود کند.

وی در خصوص ویژگی های شهید نصرالله افزودک یکی از ویژگی‌های سید حسن نصرالله این بود که قلب‌ها را هدف قرار می‌داد، در پی تسخیر قلب‌ها بود و فردی با محبت بود؛ از سیره نبوی(ص) در جذب همگان استفاده می‌کرد. در لبنان اقلیت های مختلفی در حال زندگی کردن هستند؛ از مسیحی، دروزی و مسلمان اعم از شیعیان و اهل سنت، همگی عاشق او بودند. این عشق به خاطر رفتار متین، سعه‌صدر، فهم درست از جامعه بود؛ او زبان جوانان را می‌دانست.

صالحی با بیان اینکه سید حسن نصرالله دین را در جامعه لبنانی جذاب کرده بود، گفت: او جوانان را شیفته دین کرده بود و آنان علاقه‌مند به دین شده بودند. سید حسن نصرالله یک ارتش قوی ایجاد کرده بود، بدون آنکه معونه‌ای از دولت لبنان بگیرد. در این ارتش رزمندگان حزب‌الله عمدتا فی سبیل‌الله کار می‌کردند، بخش عمده هزینه‌ها روی دوش خودشان بود. همه با عشق و علاقه در راه جهاد فی سبیل‌الله داشتند، کار می‌کردند و این‌‌ها همگی، از عشق و علاقه‌مندی و بستری بود که سید حسن نصرالله فراهم کرده بود.

وی تصریح کرد: دشمن غدار، صهیونیسم خبیث و صهیونیسم ددمنش که هر صفتی رذیله ای برای آنان بکار ببریم، باز حق مطلب ادا نخواهد شد؛ گمان می کند که با از میان برداشتن سید حسن نصرالله ضربه مهلکی به جبهه مقاومت خواهد زد، البته عدم حضور سید حسن نصرالله قطعا خلائی را در مقاومت ایجاد خواهد کرد، ولی نفس مقاومت که اساس آن بر حق و حقانیت استوار شده، خدشه‌دار نخواهد شد. وقتی حمزه سلام الله در جنگ احد شهید شد، همگان گمان می‌کردند که اسلام شکست خورده، اما به فاصله کوتاه فتح مکه رخ داد. امروز هم ما یقین و امید داریم به نصرت الهی و می‌دانیم که با شهادت سید حسن نصرالله در لبنان وحدت عظیمی بیش از گذشته در بین تمام طیف‌های جامعه لبنان، تمام اقلیت‌های دینی به وجود خواهد آمد و قطعاً جامعه لبنانی یکپارچه در مقابل صهیونیست ها خواهد ایستاد. به عبارت دیگر با شهادت ایشان حیات طیبهٔ جدیدی در جامعه متولد شده است.

قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: شما انشاءالله خواهید دید که همانند جنگ 33 روز که حزب‌الله در آن زمان بسیار ضعیف‌تر از امروز بود، اما اسرائیل همین قدرت امروز خودش را داشت، اما حزب‌الله ایستاد و پیروز میدان شد؛ به لطف الهی حزب‌الله همچنان پیروز میدان خواهد بود. صهیونیسم خبیث فکر می کند که با از میان برداشتن اسوه شهیدان سید حسن نصرالله به یک دستاورد بزرگ رسیدند، که به اذن خدا این چنین نخواهد بود. البته این یک واقعیت است که ثلمه‌ و خللی وارد شده، اما شهید بزرگوار در این سه دهه مدیریت خویش، آنچنان شالوده حزب‌الله را محکم و استوار بنا نهاده که این بنیان مرصوص تزلزل ناپذیر خواهد بود.

وی در پایان گفت: انشاءالله راه شهید سید حسن نصرالله ادامه خواهد یافت و زشتی این عمل بر پیشانی صهیونیسم بین‌الملل خواهد نشست و منفور تمام آزادی‌خواهان جهان خواهد شد و یقیناً وجدان‌های بیدار مردم جهان به حقانیت اسلام و مبارزه حق‌طلبانه شهید بزرگوار بیشتر واقف خواهند شد و حقیقت نفاق و دروغ و خباثت صهیونیسم بین‌اللمل روز به روز در مقابل دیدگان، اذهان و وجدان عمومی مردم جهان آشکارتر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.