در بخشی از نامه آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امام جمعه اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری به دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله آمده است: اخیراً با تعرض این رژیم سفاک به لبنان سیل جوانان عزیز و غیور از شهرهای مختلف ایران مخصوصاً از آذربایجان از اردبیل، تبریز، ارومیه ، زنجان و حتی باکو به اینجانب مراجعه یا تماس گرفته و با اصرار تمام خواستارند که در صورت ورود ارتش سفاک اسرائیل از طریق زمینی به لبنان هر چه سریع تر به لبنان اعزام شوند. بدین وسیله از محضر مبارک و پر میمنت شما استدعا دارم با حرکت این جمّ غفیر به طرف لبنان در صورت حمله زمینی دشمن موافقت فرمایید یقین داشته باشید که با موافقت شما لشگر عظیمی از کربلایی های ایران و عاشقان سیدالشهداء به لبنان سرازیر خواهند شد. اینجانب هیچ سعادتی را بالاتر از این نمی دانم که در راه مبارزه با ناپاک ترین، خبیث ترین، نجس ترین و عفن ترین دشمن بشریت یعنی اسرائیل به شهادت برسم.

به گزارش جماران؛ متن نامه سرگشاده آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امام جمعه اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری به دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله بدین شرح است: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر فخر مجاهدان، الگوی غیوران، قدوه آزادگان ، آتش غضب خداوند بر فرق مستکبران، ابوالشهید حضرت حجت الاسلام و المسلمین حجت بر قاعدین و خاذلین سید حسن نصرالله (لا زال نصر الله نازلاً علیه و علی انصاره)

با غم ، غصه و تاثر فراوان و با آتش غیرتی که تمام وجود ما را می سوزاند بر هجمه رژیم ناپاک و سفاک اسرائیل بر لبنان و خذلان امت نظاره گر هستیم از اینکه رژیم ناپاک یقین کرده که از جانب کشورهای اسلامی کمکی به جبهه مقاومت نخواهد رسید در نهایت جرات و وحشی گری قرار گرفته است و هر روز جنایتی که مسبوق به سابقه نیست مرتکب می شود اگر این سکوت مرگبار امت ادامه پیدا کند وحشی گری و جنایت این رژیم عفن حد و مرزی را نخواهد شناخت ما تحمل این ننگ را نداریم که حضرتعالی را که نماد صولت، هیبت و سطوت خداوند و مایه مسرت حضرت ختمی مرتبت و ائمه اطهار و آبروی امت اسلامی هستید در سخت ترین و حساس ترین شرایط تنها بگذاریم اینجانب از اینکه تا حال خودم را به خاطر یک سلسله اعذار به میادین جبهه مقاومت نرسانده ام از عقوبت خداوندی شدیداً واهمه دارم.

اخیراً با تعرض این رژیم سفاک به لبنان سیل جوانان عزیز و غیور از شهرهای مختلف ایران مخصوصاً از آذربایجان از اردبیل، تبریز، ارومیه ، زنجان و حتی باکو به اینجانب مراجعه یا تماس گرفته و با اصرار تمام خواستارند که در صورت ورود ارتش سفاک اسرائیل از طریق زمینی به لبنان هر چه سریع تر به لبنان اعزام شوند. 

بدین وسیله از محضر مبارک و پر میمنت شما استدعا دارم با حرکت این جمّ غفیر به طرف لبنان در صورت حمله زمینی دشمن موافقت فرمایید یقین داشته باشید که با موافقت شما لشگر عظیمی از کربلایی های ایران و عاشقان سیدالشهداء به لبنان سرازیر خواهند شد. 

سرورم همه می دانند که شما چندین هزار جنگجوی سوری، عراقی و یمنی گوش به فرمان دارید در صورت موافقت شما با درخواست جوانان داوطلب انقلابی و بصیر ایران این جمعیت چند برابر خواهد شد و قطعاً جوانان ایرانی تمام معادلات دشمن را بهم خواهند ریخت.

اینجانب هیچ سعادتی را بالاتر از این نمی دانم که در راه مبارزه با ناپاک ترین، خبیث ترین، نجس ترین و عفن ترین دشمن بشریت یعنی اسرائیل به شهادت برسم. 

مشاهده جنازه های پاره پاره و شرحه شرحه شده کودکان غزه و لبنان و شهداء تروریستی پیجری لبنان طاقت ما را طاق کرده است.

اینجانب با همراهی سیل جوانان عاشورایی در ایران مخصوصاً جوانان آذری با مشاهده این جنایات هولناک با تمام وجود به این جمله امام حسین(ع) رسیده ایم که الان باید گفت:

" لِیَرغَبِ المُؤمنُ فی لِقاءِ اللّه  مُحِقّا ، فإنّی لا أرَى المَوتَ إلاّ سَعادَةً ، و لا الحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إلاّ بَرَما " 

سید عزیز! آمادگی کامل داریم تا در صورت ورود سربازان تروریست های حاکم بر سرزمین های اشغالی به لبنان در کنار رزمندگان حزب الله باشیم اگر یک نفر از حزب الله به شهادت رسید ده نفر از ما باید علم و پرچم آن سرداران با عظمت را بردارد.

ابن عم مکرم! در میدان با عظمت جهاد با دشمن عنود و لدود هیچ وقت تنها نخواهی ماند. اینکه ما دست بسته شما را در برابر حملات استکبار جهانی تنها بگذاریم این چیزی است که " یَأبى اللّه  ذلک لَنا وَ رَسولُهُ وَ المُؤمِنونَ وَ حُجورٌ طابَت وَ طَهُرَت وَ أنوفُ حَمیَّةٍ وَ نُفوسُ أبیَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الکِرامِ" 

سکوت و خذلان امروز مصداق کامل گناه کبیره"الفرار من الزحف" است و هیهات که ما اهل فرار باشیم ما از امام خود سیدالشهداء یاد گرفتیم که در برابر دشمن داد بزنیم که "و لا افرّ منکم فرار العبید" 

ما هیچ وقت با ننگ خذلان نخواهیم مرد و از آتش چکاچک شمشیرها در بالای سر خود نخواهیم هراسید ما شیعه امامی هستیم که فرمود: 

" و الله لموته علی الفراش اشد من ضربه الف سیف "

سرورم ما از آیه " وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ " واهمه داریم.

می ترسیم که این آیه در روز قیامت با ما خصومت بکند و خداوند با آن بر ما احتجاج نماید و به جای اینکه قرآن در حق ما شافع مشفع باشد با ما خصومت می کند"ویل لمن کان شفعاؤه خصماءه" 

در این جهاد مقدس متاسفانه امت بسیاری از آیات قرآن را تعطیل کرده است ولی ما جزو فرقه معطله نخواهیم بود. ما چشم شفاعت به آیاتی مثل " أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ" داریم.

سرورم! عهدی که با حضرتعالی بستیم هنوز در آن عهد هستم و قبل از شما با خدایم عهد بسته ام و هر روز می گویم:

 اللهم انت ربی لا اله الا انت خلقتنی و انا عبدک و انا علی عهدک و وعدک ما استعطت و اعوذ بک من شر ما صنعت ... 

"شر ما صنعت" همین است که در این لحظه حساس و سرنوشت ساز شما را تنها بگذاریم.

سید والا مقام!به خوبی می دانید که جوانان سایر کشورهای اسلامی نیز قلبشان با شما و با جبهه مقاومت است و همه مترصدند که خود را به معرکه عزت و شرف برسانند و کابوس بزرگی برای جبهه کفر و الحاد مخصوصاً برای صهیونیست ها درست بکنند. 

سرورم ! تجربه تاریخی و قبل از آن عقل می گوید هرگاه امت در حساس ترین لحظه ها صحنه را ترک کرده به نکبت ، بدبختی و شقاوت غیر قابل جبران مبتلی گشته و ندامت هیچ فایده ای نداشته است امروز حساس ترین روز سرنوشت ساز برای امت اسلامی است اگر قیام کردیم بردیم و اگر قعود کردیم مُردیم! 

بحمدالله قدرت مقاومت و حسن درایت مقام معظم رهبری دشمن را کاملاً به گوشه رینگ برده است به این دشمن مستاصل نباید مجال تنفس داد خداوند می فرماید دشمن را دنبال کنید و در دنبال کردن او سست نشوید" وَلَا تَهِنُوا فِی ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ  إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ " ما در برابر این ندای آسمانی می گوییم خدایا ! لبیک ثم لبیک

غیرت و شجاعت مثال زدنی شما را تحسین می کنیم و در برابر این غیرت و شجاعت علوی با افتخار خضوع می کنیم و منتظر اوامر عالی هستیم. 

خدایا ! تو شاهد باش ما اعلان حضور کردیم

 خدایا ! ما را در ردیف اهل خذلان و روسیاهان امت محشور نکن 

خدایا ! می دانیم که تو قادر هستی در یک لحظه جنگ را تمام بکنی"وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا اقْتَتَلُوا وَلَکِنَّ اللَّهَ یَفْعَلُ مَا یُرِید" ولی امتحان لحظه به لحظه با خیر و شر"وَنَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً  وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ " سنت تغییر ناپذیر توست پس خدایا در این امتحان خطیر که امت با آن مواجه است ما را مبتلی به مضلات الفتن قرار نده .

آمین ثم آمین یا رب العالمین

برادر شما

 سید حسن عاملی

۴ مهر ۱۴۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.