حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در پیامی به مناسبت درگذشت محمدعلی بهمنی نوشت: بهمنی بسان دیگر ادیبان و هنرمندان نمرده و نخواهد مرد و شعر او به حیات خویش ادامه می دهد و یاد خالقش را در دل ها زنده می دارد.

علی کمساری در کنار مرحوم محمدعلی بهمنی، هفتاد و دومین نشست انجمن ادبی بیدل دهلوی، خرداد 1398

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری رییس موسسه تنظیم و نشر  آثار امام خمینی در پیامی نوشت: محمد علی بهمنی،استاد ادب  فارسی و غزل سرای نامی و کم مانند، آسمانی شد و دوستدارانش را به سوگ نشاند. بی شک ادبیات این بوم کهن زاد بویژه غزل نو، وامدار نوآوری ها  زبانی و مضمونی این شاعر پر آوازه و خوش قریحه خواهد ماند.

خلق مضامین تازه و قدرت تحسین بر انگیز زبان  و نگاه نافذ او به شاعرانه های هستی در کنار فروتنی و مهربانی اش، از او شاعری ممتاز و برجسته ساخته بود.

این همه اما او را بر کنار از واقعیات زندگی و منتزع از شادی ها و غم های  مردم روزگار خود نکرد و هم از این رو  ست که می توان بهمنی را "شاعر زمانه ی  خویش" دانست چنانچه غزل بی نظیر او در رثای امام راحل عظیم الشان خود گویای زیست متعهدانه ی این شاعر پرآوازه و سفر کرده ی ماست.

بهمنی بسان دیگر ادیبان و هنرمندان  نمرده و نخواهد مرد و شعر او  به حیات خویش ادامه می دهد و یاد خالقش را در دل ها زنده نگاه  می دارد

خدایش غریق رحمت بی پایان و مهربانی بی منتهای خویش گرداند

اینجانب فقدان این شاعر گرانمایه را به خانواده،شاگردان و دوستداران ادب فارسی تسلیت می گویم 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.