پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در احکام جداگانه‌ای «سید صولت مرتضوی» را به عنوان عضو موظف و رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت و «سپهر خلجی» را به عنوان مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در امور فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد. صولت مرتضوی در دولت سیزدهم به عنوان وزیر کار فعالیت می کرد و سپهر خلجی هم رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بود.

به گزارش جماران؛ با صدور احکامی از سوی سید پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، صولت مرتضوی رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت و سپهر خلجی مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در امور فرهنگی و اجتماعی منصوب شدند.

طبق اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، پرویز فتاح در احکام جداگانه‌ای «سید صولت مرتضوی» را به عنوان عضو موظف و رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت و «سپهر خلجی» را به عنوان مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در امور فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

در متن حکم رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خطاب به مرتضوی آمده است: نظر به تعهد، شایستگی، توانایی‌های حرفه‌ای و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «عضو موظف و رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)» منصوب می‌گردید. امید است با عنایت خداوند متعال و همکاری معاونین، مدیران‌کل و سایر اعضای هیأت مدیره بنیاد برکت، در انجام این مهم موفق و مؤید باشید.

همچنین در متن حکم خلجی آمده است: نظر به تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «مشاور ریاست ستاد در امور فرهنگی و اجتماعی» منصوب می‌گردید. امید است با اتکال به خداوند متعال در راستای سیاست‌ها و خط مشی‌های ابلاغی در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.

سید صولت مرتضوی پیش از این به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپهر خلجی به عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت داشتند.

 

سوابق صولت مرتضوی

سید صولت مرتضوی باباحیدری متولد ۱۳۴۰ و معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود که مهرماه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 مرتضوی در گذشته ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان و دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان بوده‌است.

زندگی‌نامه

سید صولت مرتضوی در ۶ بهمن ۱۳۴۰ در باباحیدر در استان چهارمحال بختیاری به دنیا آمد. وی در ابتدا در استان چهارمحال و بختیاری در سمت‌هایی مانند فرمانده بسیج باباحیدر، کارمند فرمانداری فارسان، بخشدار مرکزی فارسان و فرماندار لردگان مشغول به کار بود. مرتضوی در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرماندار بیرجند انتخاب شد، در سال ۱۳۸۸ از سوی مصطفی محمد نجار به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد و تا پایان دورهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در این سمت بود.

شهرداری مشهد

مرتضوی در مهر ۱۳۹۲، از سوی شورای اسلامی شهر مشهد، به عنوان شهردار انتخاب شد. او دارای درجه دکتری حقوق عمومی است.

همکاری با شهید سید ابراهیم رئیسی

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶، مرتضوی ریاست ستادهای استانی شهید سید ابراهیم رئیسی را بر عهده داشت. وی تا آبان ۱۳۹۸ مدیرعامل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی بود. سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، مرتضوی را به ریاست سازمان اموال و املاک این بنیاد منصوب کرد. با رسیدن شهید سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری، مرتضوی به عنوان معاون اجرایی او منصوب شد. این سمت در سال ۱۳۹۶ حذف شده‌ بود.

 

وزیر کار دولت سیزدهم

۲۷ مهر ۱۴۰۱  نمایندگان مجلس با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف، ۱۳ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۵۸ آرای ماخوذه به سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند.

 

سوابق سپهر خلجی

سپهر خلجی دانش‌آموخته دکتری علوم ارتباطات اجتماعی و استادیار دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه است.

عضویت در شورای اطلاع‌رسانی دولت، عضویت در شورای‌عالی و معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تألیف کتاب و مقالات متعدد در حوزه ارتباطات و رسانه از جمله سوابق رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.