مجلس از صبح روز شنبه به صورت دو نوبته در حال بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی است و نشست نوبت صبح امروز هفتمین نشست متوالی نمایندگان با این دستورکار محسوب می‌شود.

به گزارش جماران؛ چهارمین روز و هفتمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان آغاز شد.

جلسه علنی امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور نمایندگان آغاز شد.

مجلس از صبح روز شنبه به صورت دو نوبته در حال بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی است و نشست نوبت صبح امروز هفتمین نشست متوالی نمایندگان با این دستورکار محسوب می‌شود.

 

  • جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پایان یافت

    جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر پایان یافت. جلسه بعدی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان فردا صبح آغاز می شود.

  • پاک نژاد: وزارت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی است

    محسن پاک نژاد، وزیر پیشنهادی نفت:

    این وزارتخانه به عنوان پیشران اقتصادی بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را تامین می‌کند.

    اهمیت راهبردی صنعت نفت موجب شده که این صنعت همواره آماج حملات و توطئه‌های دشمنان قرار گرفته و تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه باشد.

    صنعت نفت ما امروز صنعتی بالنده و استوار است.

    با توجه به قرار گرفتن این صنعت در خط مقدم جنگ اقتصادی و تامین انرژی و امنیت ارزی و مالی نقش همکاران جهادگر بی‌بدل و افتخار آمیز می دانم .

     

     

    هشدار وزیر پیشنهادی نفت نسبت به عواقب عدم اجرای پروژه فشارافزایی میادین گازی مشترک

    راهکارها باید هر دو بخش تولیدو مصرف را در بر گیرد دربخش تولید برنامه های وزارت نفت در دو بازه زمانی کوتاه و بلندمدت تدوین شده در بخش کوتاه مدتن، اجرای مستمر پروژه های نگاهداشت میادین نفتی به ویژه میدان گازی پارس جنوبی، تکمیل فاز ۱۱، اجرای طرح ضربتی توسعه میادین مستقل در مرکز کشور و توسعه فاز اول میدان گازی کیش در دستور قرار دارد

    اقدامات بلندمدت تسریع در اجرای طرح فشارافزایی پارس جنوبی؛ در صورتی که به این مشکل در اسرع زمان پرداخته نشود، طی دو سه سال آتی معادل یک فاز پارس جنوبی، یعنی ۲۸ میلیون متر مکعب تولید را از این مخزن استراتژیک مشترک از دست خواهیم داد

    لذا رسیدگی به این موضوع از اوجب واجبات است که در صنعت نفت باید به آن پرداخته شود

    انعقاد قراردادها و اجرای پروژه های ۱۶ میدان گازی و مخازن خالی، تکمیل طرح های بلندمدت تأسیس کارخانه های ان جی ال و جمع آوری گازهای مشعل که سالهاست مورد اشاره و تأکید رهبر انقلاب است تأسیسات ان جی ال عملا در حوزه جمع آوری گازهای همراه است گازهای همراه در میادین نفتی جمع آوری و برای جداسازی مؤلفه های مختلف گاز، به تأسیسات ان جی ال ارسال می شود

     

    سرفصل های برنامه پیشنهادی محسن پاک نژاد برای وزارت نفت

    محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت:

     برنامه اصلی اینجانب مبتنی بر پاسخگویی مناسب برای چالش‌های اصلی در زمینه نفت و گاز است.  . قصد دارم به صورت مختصر به چالش‌ها و راهکارهای بپردازم چنانچه شما نمایندگان اینجانب را مفتخر به حضور در این وزارت نمایید تمام این راهکارها را با همفکری با مجلس اندیشکده‌ها و صاحبان اندیشه در درون و بیرون خانواده صنعت نفت اجرا کنم.

    و برای به بار نشستن سیاست‌های جاری و برنامه‌های آینده نگر به ویژه در حوزه فناوری حداکثر تلاش خود را با هدایت و حمایت و نظارت مجلس انجام دهم. 

    نخستین موضوع ما ترازی تولید و مصرف گاز در کشور است این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کشور مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف از جمله تامین گاز خانگی تجاری و نیروگاهی پدید آورده است و آثار مخرب زیست محیطی را موجب شده است. 

    نه تنها زیان‌های سنگین در تولید ناخالص ملی و بخش‌های صنعت کشاورزی و خدمات به بار آورده است می‌تواند کشور را با با چالش‌های اجتماعی و امنیتی مواجه کند باید توجه داشت که اصل مسأله  فرابخشی و مربوط به ذینفعان مختلفی در کشور است.

    لذا لازم است با یک عزم ملی  و همکاری برنامه‌ریزی شده و تنگاتنگ بین همه ذینفعان به موضوع ناترازی گاز رسیدگی عاجل شود.

     

    بهینه سازی مصرف و افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل در دستور کار است

    محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت :

    با ایجاد اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی مردم را برای اجرای سیاست های بهینه سازی مصرف گاز ترغیب  می کنیم تا به سهم خود در تحقق شعار سال که رهبر معظم انقلاب جهش تولید را با مشارکت مردم تعیین کردند، نقش آفرینی کنیم.

    تعیین و اعمال دقیق استانداردهای مصرف برای صنایع، اصلاح و بهسازی شبکه مصرف برای جلوگیری هدررفت گاز در شبکه و استفاده از ابزارهای متنوع بازار از جمله گواهی های صرفه جویی برای بیشینه سازی سرمایه گذاری در این حوزه از دیگر راهکارهای این بخش مصرف است.

    خوشبختانه تمامی این موارد در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده و می توان آن را از طریق سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی پیگیری کرد.

    همچنین ترکیب سه گانه صندوق بهینه سازی انرژی ، بازار بهینه سازی انرژی و انتشار گواهی های صرفه جویی راهکار دیگری برای اعمال مدیریت مصرف است.

    ناترازی تولید و مصرف سوخت بخش دیگری از حوزه ناترازی است به ویژه در بخش بنزین و گازوئیل، این امر هدررفت سرمایه های ملی را به دنبال داشته و راهکار قابل ارایه برای آن حل مسئله ناترازی بنزین ضروری برای کشور است بنابراین هرگونه تصمیم در این موضوع با رعایت حساسیت ها و جلب نظر و اعتماد مردم با ظرفیت های پیش بینی شده در قانون و همراهی همه دستگاه های ذیربط اتخاذ شود.

    مطمئن باشید در بحث سیاست های مربوط به حامل های انرژی خصوصا بنزین  و گازوئیل در هماهنگی کامل با مجلس و کمیسیون های تخصصی اقدام لازم به عمل می آید. البته در کوتاه مدت با توجه به ابزارهای قانونی هفتم توسعه طرح های بهینه سازی مصرف و افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل برای کاهش الودگی هوا در اولویت خواهد بود.

     

    پاک‌نژاد: اولویت دوم من افرایش هرچه سریعتر ظرفیت تولید است 

    اولویت دوم افزایش هرچه سریع‌تر تولید نفت خام کشور است که تکمیل و بهره‌برداری از چاه‌ها، رفع چالش‌های تولید و نیز مرمت تاسیسات نفت با بسیج ظرفیت‌های داخلی‌ در دستورکار خواهد بود تا در یک سال آینده تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به امروز افزایش یابد.

    اولویت سوم افزایش تولید متناسب با میزان ذخایر نفت و گاز کشور است

    مسئله جهانی گذار از انرژی مسئله جهانی کشور است؛ فرصت ما برای تبدیل منابع عظیم ثروت زیرزمینی به ثروت. زمینی هر روز که جهان به قله مصرف انرژی فسیلی نزدیک می‌شود، کوتاه‌تر است.

    عزم جدی برای شکوفایی حداکثری ظرفیت‌های تولید و تجارت‌های نفت و گاز ضرورتی ملی است و به همین جهت از اهداف دارای اولویت وزارت نفت خواهد بود.

    من و همکارانم متعهد به افزایش تولید نفت و گاز برای تحقق اهداف برنامه هفتم هستیم 

    تا حدود ۲۰ سال آینده فروش سوخت‌های فسیلی در جهان با محدودیت روبرو خواهد شد بنابراین با دست دست کردن و با اما اگرها تولید نفت خام را به تعویق انداختن، امری نابخشودنی است.

     

    از ۱۰۰ درصد ظرفیت فنی شرکت‌های ایرانی استفاده می کنیم/ انواع روش‌های تأمین مالی صنعت نفت در برنامه‌های پاک‌نژاد

    اولویت ما تسریع و تسهیل در نهایی سازی قراردادهای توسعه بالادستی و استفاده از تمام سازوکارهای قانونی کشور برای واگذاری میادین به شرکت های اکتشاف و تولید به گونه ای  است که هیچ ظرفیت فنی روی زمین مانده ای در شرکتهای داخلی توانمند نداشته باشیم

    قطعا مشارکت شرکت های انرژی‌بَر و پتروشیمی ها را برای حضور در توسعه میادین با اولویت میادین گازی جلب خواهیم کرد

    نسبت به مذاکره جدی با کشورهای همسایه برای تولید از میادین مشترک نفتی اقدام خواهیم کرد

    بخش عمده کارهای به شرکت های توانمند ایرانی واگذار خواهد شد در چنین حالتی تمام ظرفیت کارخانه ها و صنایع سنگین در کشور و پیمانکاران عمده به کار گرفته خواهد شد

    اولویت بعدی تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری برای اجرای طرح های صنعت نفت و گاز است باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که وضعیت مالی امروز صنعت نفت ما قابل مقایسه با سال های گذشته نیست شرایط خاص بین المللی دسترسی ما را به سرمایه گذاری های خارجی محدود کرده است 

    سهم واقعی شرکت نفت از درآمدهای نفتی طی سال های اخیر کاهش ملموس یافته به حدی که منابع داخلی این شرکت به سختی تکافوی توسعه این صنعت را می دهد

    با توجه به سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی در خصوص نحوه تأمین مالی، برنامه های مختلفی دارم و اولویت بندی طرح ها ضروری است همچنین استفاده همزمان از همه ظرفیت های مالی از جمله منابع داخلی شرکت های تابعه، بخش خصوصی، بازار سرمایه، شبکه بانکی، صندوق توسعه ملی و جذب سرمایه گذاری های خارجی طی یکی دو سال اول از محل عواید طرح های زودبازده، منابع مالی برای طرح های آتی فراهم می شود

     

    افزایش ارزش تولیدات پتروشیمی ها و اجرای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت اولویت پنجم و ششم 

    محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت: 

    اولویت پنجم توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز است این نکته به درستی مورد تاکید سیاست های کلان کشور قرار گرفته است امروز میانگین ارزش محصول نهایی ما در زنجیره نفت و گاز کمتر از ۱۰۰۰ دلار در هر تن است این درحالیست که هر چه ما در زنجیره ارزش جلوتر برویم می توانیم این میانگین را افزایش بدهیم رسیدن به ارزش های بالاتر در هرتن قطعا شدنی است و از اهداف مورد توجه در برنامه پیشنهادی است.

    برای دستیابی به این هدف مطابق برنامه هفتم توسعه اقدام خواهیم کرد که اولویت تولید برای محصولات با ارزش افزوده بالاتر باشد همچنین استفاده از ظرفیت های قانونی تخفیف پلکانی خوراک برای هدایت تولیدات پتروشیمی به سمت محصولات پرارزش در دستور کار است. همچنین ظرفیت های پتروپالایشگاهی در کشور با چشم انداز تولید محصولات پتروشیمی در کشور افزایش می یابد.

    برنامه من مطابق اهداف برنامه هفتم افزایش میزان تولید محصولات پتروشیمی طی سالهای آتی خواهد بود اینها همه نیازمند برنامه ریزی متمرکز و مشارکت جدی بخش خصوصی و استفاده از توان علمی شرکت های دانش بنیان و جوانان نخبه این سرزمین است.

    ظرفیت های پژوهشگاه صنعت نفت، پارک علم و فناوری نفت و صندوق پژوهش و نوآوری صنعت نفت  که سه بازوی توانمند برای جهش استارتاپی در این حوزه است بکار خواهیم گرفت تا موج جدیدی از توسعه فناورانه در این صنعت ایجاد شود.

    اولویت ششم مورد تاکید همه نمایندگان است، موضوع مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت به خصوص در مناطق نفت خیز و مناطق کم برخوردار است، لازم است بگویم مناطق نفت خیز و گازخیز کشور قلب و جان صنعت نفت ایران است و ما باید براساس چارچوب قوانین مصوب و مجوزهای قانونی با اجرای عادلانه طرح های اجتماعی دراین نواحی بین صنعت نفت و مردم این مناطق رابطه صمیمانه ایجاد کنیم.

    اینجانب خود را متعهد به ایفای موثر نقش صنعت نفت در مسئولیت های اجتماعی براساس طرح و برنامه عادلانه و شفاف در کل کشور می دانم.

  • کمیسیون‌های انرژی و صنایع مجلس با برنامه‌های پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادیِ نفت موافقت کردند

  • صالحی‌امیری: بعد از ۱۰ سال در این تریبون حرف‌هایی زده شد که ۱۰ سال گذشته آن را پاسخ دادم

    صالحی‌امیری: ما امروز میراث دار و امانت دار هستیم و اول شرط امانت داری حفظ و صیانت از آن و سپردن به دست آیندگان است

    وطن میراث گرانقدری است که به دست ما سپرده شده است. گوهری تابان و خانه خوبان که برای حفظ و اعتلایش مردان پاک سرشت این دیار خون دل‌ها خوردند و رنج دوران بردند.

    سروهای سرافرازی که بر خاک افتاده‌اند و مردان مردی که از دل واقعه گذشتند. همت‌ها و باکری‌ها و سلیمانی‌ها  چون کوهی استوار ایستادند تا خاک این زمین با گام دشمنان قسم خورده آلوده نشود.

    ما امروز میراث دار و امانات دار هستیم و اول شرط امانت داری حفظ و صیانت از آن و سپردن به دست آیندگان است.

    بنده مفتخر هستم ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه و جنگ،  مدیریت اجرایی در حوزه‌های فرهنگ و هنر، آموزش و تدریس ،  پژوهش و امنیت سپری کردم و از این بابت از خدای خود شاکرم.

    بنده با  علم بر  جایگاه این سازمان و با انگیزه حفظ تاریخ و تمدن کهن و پرافتخار ایران عزیز برای صیانت و حفاظت و پاسداشت از مفاخر نیاکان پیشنهاد این مسئولیت را پذیرفتم.

    رهبر انقلاب  در دیدار مردمی  میراث  فرهنگی و تمدنی را از امکانات مهم گردشگری و امکانات گسترش آن برشمردند که در دولت چهاردهم مورد توجه قرار گیرد.

     

     

    صالحی‌امیری: اقتصاد صنایع دستی از اشتغال‌زاترین بخش‌های تجاری کشور است

    تنوع و گستردگی گونه‌های گردشگری درایران، از گردشگری فرهنگی مذهبی، زیارتی، سلامت، دریایی، کشاورزی، روستایی، بوم‌گردی و گردشگری دفاع مقدس در این سرزمین متنوع هستند. 

    باور دارم ایران اسلامی با داشتن ۲۹۹ رشته صنایع دستی فعال که تمام هفت ویژگی اقتصاد مقاومتی ابلاغ مقانم معظم رهبری را دربر دارد باید به عنوان الگوی حکمرانی خوب تقویت شود. زیرا در این فرایند همه ارکان حکمرانی دولت بخش خصوصی و جامعه مدنی دخیل هستند. 

    اقتصاد صنایع دستی از اشتغال‌زاترین بخش‌های تجاری کشور است، امروز اقتصاد گردشگری در دنیا ۱۰ درصد از GDP  (مخفف عبارت «Gross Domestic Product» و به معنای تولید ناخالص داخلی است) و ۱۰ درصد از اشتغال و ۵ درصد از سرمایه‌گذاری و ۵ درصد از صادرات دنیا را تشکیل می‌دهد. 

    برای نخستین بار یک فصل مستقل در برنامه هفتم برای حمایت از سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده است. 

    سیاست، برنامه و خط مشی خود را تحقق موضوع سیاست کلی نظام و برنامه توسعه هفتم قرار دادم، می‌دانم برای اجرایی شدن آن نیازمند حمایت راهنمایی نظارت و پشتیبانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم.

     

     

     صالحی‌امیری: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بزرگ‌ترین تولید کننده قدرت نرم جمهوری اسلامی خواهد بود

    راهبرد سوم ما برای جبران محدودیت‌های حریم‌های تاریخی است. بیش از ۹۰ درصد از نمایندگان که در روزهای گذشته با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کردم از ایجاد حرائم ناراضی هستند. ما قول می‌دهیم که حتما درایجاد حرائم سراسر کشور بازنگری داشته باشیم. نمی‌شود ما قانونی وضع کنیم که ۹۰ درصد نمایندگان از آن ناراضی باشند. 

    راهبرد چهارم تقویت دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی است، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قدرت نرم ایران هستند. 

    ما هم می‌توانیم منابع اقتصادی تولید کنیم و همچنین می‌توانیم افکار جهانیان را به سمت انقلاب اسلامی هدایت کنیم. بزرگ‌ترین ظرفیت برای ایجاد باور مثبت در ذهن جهانیان از پدیده ایران هراسی دعوت آن‌ها به ایران و آشناکردن آن‌ها با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است بنابر این حوزه روکرد اقتصاید و فرهنگی دارد.

    کشور به دو قدرت اساسی نیاز دارد، قدرت سخت برای بازدارندگی دشمنان و قدرت نرم برای ایجاد سرمایه اجتماعی و همراه‌سازی جهانیان.

    وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بزرگ‌ترین تولید کننده قدرت نرم جمهوری اسلامی خواهد بود.

     

     

    صالحی‌امیری: یکی از برنامه های مهم ما در وزارت میراث و گردشگری و صنایع دستی راهبرد توسعه گردشگری داخلی است

    یکی از برنامه های مهم ما در وزارت میراث و گردشگری و صنایع دستی راهبرد توسعه گردشگری داخلی است چون  گردشگری داخلی در کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد که با  اشتغال زایی و محرومیت زدایی به گسترش آن دست خواهیم یافت.

    زمینه اشتغال در گردشگری بسیار بالا و ارزان است و  تعریف سفرهای ارزان و با کیفیت و تعریف بوم گردی می توانیم شاهد مهاجرت معکوس به روستاها  باشیم.

    گردشگری زیارت نقطه اصلی و مزیت مهم ما در کشور که نیازمند سرمایه‌گذاری جامع و جدیدی است.

    ما می‌توانیم  گردشگران از خلیج فارس و از جهان تشیع و جهان اسلام و از همسایگان  ایران گردشگران را به مشهد، شیراز، اصفهان، کرمان و  ۸ هزار قطب فرهنگی همچون امامزاده‌ها دعوت کنیم.

    این مهم میسر نیست مگر اینکه ما یک برنامه منسجم و منظم را تعریف کنیم . خوشبختانه تکالیف قانونی برای  ما روشن شده است  و ما می‌توانیم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه  به رونق برسیم.

    ما می توانیم  از جهان اسلام گردشگران را به کشور خود بیاوریم . برخی به من نقد کردند که چرا شما از کاستی‌ها صحبت می‌کنید. وقتی در تهران فقط ۱۴۰ هتل داریم  که فقط ۶ هتل ۵ ستاره  هستند  یعنی زیر ساخت‌های ما برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر مهیا نیست و این رسالت ما و دولت است که باید بسترهای پذیرش گردشگران را آماده سازد.

    به مشارکت  بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری  نیاز داریم  و باید با افزایش هتل در کشور تفاوت های خود را با کشورهای همسایه همچون ترکیه و امارات کم کنیم.

     

     

    صالحی امیری: ایران اسلامی بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی دارد که نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی جدی است 

    ما توانسته ایم ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی را در فهرست آثار ملی و ۲۸ اثر را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم. ایران جزو ده کشور نخست دنیا در صنایع ناملموس است و در صنایع ملموس ایران جایگاه پنجم را دارد. 

    با تعریف ده راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست های خودمان را تنظیم کردیم. راهبرد اول ما توسعه گردشگری داخلی است. 

    آیا می شود در این فضا تمرکز داشت و سخن گفت؟ (اشاره به بی‌نظمی در مجلس). من امروز یک برنامه منظم و مدون را تنظیم کردم که در یک فرصت نیم ساعته فشرده بیان کنم. ولی این فضا به من اجازه بحث را نمی‌دهد.

     

     

    سیدرضا صالحی‌امیری: باید بیمه اصحاب صنایع دستی را فعال‌تر کنیم

    راهبرد هفتم، اقتصاد دریامحور و توسعه گردشگری ساحلی است. ایران ظرفیت بی‌مانند 5 هزار کیلومتری در دریا دارد. چرا از این ظرفیت غافل شدیم. یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که با نهادهای مسئول باید انجام دهیم، در حوزه گردشگری ساحلی است. 

    سواحل مکران بزرگترین ظرفیت در جنوب کشور است. سواحل شمال ظرفیت قابل توجهی دارند. 

    راهبرد هشتم در حوزه صنایع دستی و افزایش نقش‌آفرینی آن در اقتصاد کشور است. باید موانع صادرات صنایع دستی را برداریم.

    باید بیمه اصحاب صنایع دستی را فعال‌تر کنیم. 

    باید بپذیریم درآمدزایی حدود ۳۰۰ میلیون یورویی صنایع دستی در ایران می‌تواند به دو میلیارد یورو برسد.

     

     

    صالحی‌امیری: در حوزه صیانت از میراث فرهنگی باید تجدید نظر کنیم

    راهبرد پنجم، حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و استارت‌آپ‌ها است. این حوزه و سیستم هوشمند امروز به شدت در حال رشد و تکامل است، باید خود را برای ورود به این حوزه آماده کنیم. 

    تعدادی از شرکت‌های استارت‌آپی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شدند باید به روند ثبت آن‌ها سرعت بیشتری داد. 

    راهبرد ششم، مردمی‌سازی صیانت از میراث فرهنگی و توسعه موزه‌ها است. 

    افرادی گفتند که من با این حوزه ناآشنا هستم، کاش یک روز وقت می‌گذاشتند و منابع، کتاب‌ها، مقالات و نگرش‌های من را در حوزه تمدن ایرانی مطالعه می‌کردند. 

    آیا ۴۳ سال عمر مدیریت اجرایی و مدیریت فرهنگی و آموزشی وامنیتی برای تصدی یک مسئولیت در کشور کافی نیست. 

    آیا تربیت بیش از دو هزار و ۳۰۰ دانشجور فرهنگ و تمدن ایرانی و داشتن بیش از ۲۲۰ پایان‌نامه ارشد و دکتری کافی نیست. 

    آیا تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه ملی، کمیته ملی المپیک و ۸ سال معاونت در مجمع برای تصدی مسئولیت کافی نیست؟ اگر کافی نیست بفرمایید که کدام روزمه را نیاز داریم؟

    مهم‌تر از همه در حوزه صیانت از میراث فرهنگی باید تجدید نظر کنیم.

     

     

    صالحی‌امیری: بعد از ۱۰ سال در این تریبون حرف‌هایی زده شد که ۱۰ سال گذشته  آن را پاسخ دادم

    بعد از ۱۰ سال در این تریبون حرف‌هایی زده شد که ۱۰ سال گذشته  آن را پاسخ دادم و باز امروز با اسناد با شما سخن می‌گویم.

    از همین تریبون اتهاماتی را مطرح شد که دروغ و فریب است و ساخته و پرداخته ضد انقلاب است.

     مدیر کل سابق وزارت اطلاعات خوزستان شکایتی در ۳ دهه قبل انجام داده است که در همان دوران منع پیگرد صادر شد و اکنون در سال ۱۴۰۳ دوباره باید بیایم توضیح دهم.

    این تریبون متعلق به ۸۶ میلیون انسان است. 

    جمهوری اسلامی شکنجه‌گر نیست و در آن چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.

    من در انسانیت و در اخلاق و اسلام و علاقه به انقلاب و امام با شما مشترک هستم ولی امکان دارد در فروع با همدیگر اختلاف نظر داشته باشیم. اگر به من اعتماد کنید حتماً با شما عزیزان بیشتر همکاری خواهم کرد. چون نظر رییس جمهور  وفاق، برادری و همگرایی است.

    کسی که همه جوانی خود را در جنگ و جهاد و انقلاب و برای دفاع از ارزش‌های نظام گذاشته است امروز نیازی به اثبات خود ندارد.

     

     

    صالحی‌امیری: ما در آغاز یک مسیر توافق ملی قرار داریم

    به صلاح نیست در آغاز این راه این گفتمان به شکست منجر شود. 

    امروز ملت و همه ارکان نظام در یک جنگ نابرابر با آمریکا و اسراییل و استکبار جهانی قرار دارند. نباید امید ملت را ناامید کنیم. نباید وارد حاشیه ها شویم. تمام انرژی و توان خود را باید صرف مطالبات مردم کنیم. 

    همه در یک کشتی نشسته‌ایم. نباید اجازه دهیم عده ای محدود حتی با نیت خیرخواهی این کشتی را سوراخ یا غرق کنند. راهی جز وفاق و انسجام و همدلی  در درون و مقاومت حداکثری در برابر دشمنان نظام نداریم. 

    همه نمایندگان را به وفاق دعوت می کنم. به ما نزدیک شوید تا با گفتگو مسیر پیشرفت را دنبال کنیم. رای اعتماد شما به وزرا اعتماد نمایندگان به رای مردم ایران است.

     

  • اتفاق عجیب در مجلس و تذکر قالیباف به مالک شریعتی

    مالک شریعتی نماینده تهران برگه هایی علیه رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی دولت پزشکیان در مجلس پخش کرد و این اقدام وی با تذکر جدی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس همراه شد. قالیباف در تذکر جدی به شریعتی گفت: نمی خواستم از شما نام ببرم اما خودتان ایستادید و به همین خاطر از شما اسم بردم.

    البته شریعتی در حین و پس از تذکر قالیباف به اعتراض پرخاشگرانه خود ادامه داد.

     

  • توزیع شبنامه علیه صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی دولت پزشکیان در صحن علنی مجلس!

     

    توزیع شبنامه علیه صالحی امیری (1)

     

    توزیع شبنامه علیه صالحی امیری (2)

     

    توزیع شبنامه علیه صالحی امیری (3)

  • علی خضریان، مخالف گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی: صالحی امیری از نظر تخصص حتی یک ساعت هم در وزارت گردشگری سابقه کار ندارد

    نماینده مردم تهران در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری:

    زمانی که صالحی امیری در کمیسیون‌ها می‌آمد و از او سوال می‌پرسیدیم، او پاسخ ها را به معاونین فعلی ارجاع می‌داد تا آنها صحبت بکنند این یعنی اینکه برنامه تحولی هم در کار نیست.

    آیا در همفکران دولت محترم و بدنه کارشناسی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یک نفر هم نبود تا در این وزارتخانه قرار بگیرد؟

    جالب است صالحی امیری در آن کار گروهی که انتخاب می کردند در چند تا وزارتخانه نفر اول معرفی شدند الحمدلله در همه حوزه ها هم صاحب سبک و نظر هستند.

     

     علی خضریان، مخالف: سابقه آقای صالح امیری در فتنه ۸۸ باید مد نظر قرار بگیرد

    صالحی امیری فعالیت‌هایی در زمان فتنه سال ۸۸ داشته است.

    صالحی امیری خیلی جاها گفته من نگفتم تقلب شده اما یک جمله از نامه این است «اگر بنا بوده از اول یک نفر از صندوق رای بیرون بیاید پس چرا مردم را به تمسخر می‌گیرند چرا این همه هزینه به نظام تحمیل می‌کنند؟»

    او به عنوان کسی که در وزارت اطلاعات این کشور بوده و سابقه امنیتی دارد متاسفانه همچین کاری را انجام داده است.

  • کمیسیون صنایع مجلس با برنامه‌های صالحی‌امیری، وزیر پیشنهادیِ میراث فرهنگی موافقت کرد

    زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از بررسی سوابق و عملکرد سید رضا صالحی امیری برای تصدی پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رأی گیری شد که صلاحیت وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت خانه مذکور با اکثریت آرا به تأیید کمیسیون صنایع مجلس رسید

  • عدم تایید صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس

    صلاحیت و برنامه‌های محمدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس تایید نشد.

  • پزشکیان در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی حاضر شد + گزارش تصویری

     

     

    پزشکیان در جلسه بررسی صلاحیت وزیران-پزشکیان در مجلس (33)

     

    پزشکیان در جلسه بررسی صلاحیت وزیران-پزشکیان در مجلس (34)

     

    تصاویر بیشتر را در اینجا ببینید

  • موافقت سه کمیسیون مجلس با برنامه‌های مؤمنی، وزیر پیشنهادیِ کشور

    *کمیسیون امور داخلیِ مجلس با برنامه‌های مؤمنی، وزیر پیشنهادیِ کشور موافقت کرد.

    * کمیسیون امنیت ملیِ مجلس با برنامه‌های مؤمنی، وزیر پیشنهادیِ کشور موافقت کرد.

    *کمیسیون عمران مجلس با برنامه‌های مؤمنی، وزیر پیشنهادیِ کشور موافقت کرد.

     

  • صالحی در دفاع از برنامه‌های خود: تلاش می‌کنم در حوزه تقویت وفاق ملی در سطح دولت و ملت موثر باشم

    وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از وزارت خانه های پیشران برای تحکیم وفاق دولت و ملت وزارت فرهنگ و ارشاد است. با استفاده از راهنمایی رهبری و مراجع و ظرفیت نخبگان و اصحاب هنر تلاش می کنم در حوزه تقویت وفاق ملی در سطح دولت و ملت موثر باشم.

    سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود گفت:‌ از حسن اعتمادی که نمایندگان به بنده داشتند تشکر می‌کنم،  جلسه امروز به این شکل برگزار شد (عدم وجود مخالفان برای وزیر پیشنهادی)، مسئولیت من را مضاعف کرد.

    وی ضمن ادای احترام به همه هنرمندان و فعالان رسانه و حوزه فرهنگی و دینی گفت: از رئیس جمهور صادق و مردمی سپاسگزارم که فرصت تجدید خدمت را برای بنده فراهم کردند. ایده مرکزی دولت چهاردهم وفاق ملی است این مهم ترین نکته ای است که دولت چهاردهم را متمایز می‌کند.

    وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این نظریه در فضای نظری و عملی در دو سطح باید امتداد پیدا کند، گفت: نظام حکمرانی و رابطه دولت و ملت در مورد رابطه دولت و ملت دغدغه جدی وجود دارد کاهش سرمایه اجتماعی نسبت به نظام حکمرانی و دولت و شیب ایجاد شده نگران کننده است.

    وی گفت: فاصله گروه های مرجع  پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ با ارکان حکمرانی هم یکی دیگر از عوامل این نگرانی است. یکی از وزارت خانه های پیشران برای تحکیم وفاق دولت و ملت وزارت فرهنگ و ارشاد است. با استفاده از راهنمایی رهبری و مراجع و ظرفیت نخبگان و اصحاب هنر تلاش می کنم در حوزه تقویت وفاق ملی در سطح دولت و ملت موثر باشم.

  • سید عباس صالحی وزیر فرهنگ، بدون هیچ نماینده مخالفی

    نماینده‌ای در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ ثبت‌نام نکرده‌ است، بنابراین نماینده‌ای در موافقت هم سخنرانی نخواهد داشت و سیدعباس صالحی برای سخنرانی درباره‌ برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت.

     

  • وزیر پیشنهادی علوم: باید کرامت دانشجویان را به رسمیت بشناسیم

    وزیر پیشنهادی علوم: نمایندگان چالش‌های حوزه آموزش عالی را شناسایی کرده‌اند و خوشبختانه بستر رهایی قانونی و حقوقی مناسبی برای برخی از این چالش‌ها طراحی کردند که نمونه‌های از آن را عنوان می‌کنم.

    قانون برنامه هفتم که منابع و راهکارهای مناسبی برای رشد و بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است.

     

     وزیر پیشنهادی علوم: باید کرامت دانشجویان را به رسمیت بشناسیم

    نمایندگان ارجمند من مفتخرم که فرزند نهاد علم هستم.

    تحصیل مستمر در دو نهاد علمی اصیل، خوشه چینی از خرمن پربرکت اساتید علوم انسانی در دانشگاه‌های برتر کشور و حوزه‌های علمیه و در محضر بزرگان حقوق، حکمت، فلسفه، تفسیر، منطق و اصول که کماکان در تحقیق و تدریس بر سر سفره علم و دانش ایشان مستفیظ هستم.

    در تقریبا همه کمیسیون‌ها عرض کردم گفتمان این دوره آموزش عالی به نظر من گفتمان مسئولیت اجتماعی است.

    در چهار سال آینده پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگر مسئولیت اجتماعی خود را به عهده خواهند گرفت.

     دانشگاه‌ها معطوف به مسائل خواهم بود نسبت به نیازها و مسائل کشور بی‌توجه و بی‌تعهد نخواهم بود نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی بی‌طرف نخواهم بود این وظیفه مسئولیت اجتماعی و مولفه‌های مسئولیت اجتماعی است.

     البته یک پیش نیاز مهم برای تحقق مسئولیت اجتماعی این است که کرامت انسانی، کرامت دانشوران و دانشجویان را به رسمیت بشناسیم.

     

     وزیر پیشنهادی علوم: حرف «نسل زد» را باید بفهمیم

    گسست بین نسلی و فرهنگی رو به گسترش است.

    مهم است که حرف یکدیگر را بفهمیم، حرف نسل زد را بفهمیم انکار نکنیم

     

    دانشگاه پساارتباطات را نمی‌توان با دست فرمان قبلی اداره کرد/ چقدر آزاداندیشی را جدی گرفته‌ایم؟

    حسین سیمایی صراف در صحن علنی مجلس:

    مبتکر کرسی‌های آزاداندیشی شخص مقام معظم رهبری هستند اما ما چقدر آزاداندیشی را جدی گرفته‌ایم؟

  • احمد مرادی، موافق وزیر پیشنهادی علوم: یکی از نقاط قوت دولت پزشکیان معرفی آقای سیمایی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم است

    نماینده مردم بندرعباس در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم:

    دفاع اینجانب و موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر علوم در راستای تعصبی است که به آموزش عالی دارم

    جایگاه وزارت علوم در کشور بسیار جایگاه بالایی است باید تلاش شود فاصله دانشگاه های کشور با بهترین دانشگاه های کشور کم شود

    برای تحقق این انتظار وزراتخانه نیازمند برخورداری شخصیتی شجاع با انگیزه و امین و دلسوز است؛ این خصایص در وجود آقای سیمایی مشاهده می شود

  • عبدالحسین همتی، مخالف وزیر پیشنهادی علوم: در برنامه‌ای که ما از آقای سیمایی داشتیم ۱۵ صفحه بیشتر نبود/ نگرانیم جایگاه علمی کشور از دست برود

     

    نماینده مردم زرند در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم:

    به شخص آقای سیمایی نقدی نداریم، او شخصیت محترم، متعهد، کارآمد، انقلابی و ارزشی است و سوابق علمی خوبی هم دارد

    نگرانی ما مربوط به برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است

    قرار است بعد از چند دوره وزارت علوم دست فردی قرار بگیرد که رشته‌اش علوم انسانی هست و این می تواند برای علوم انسانی ما مفید باشد ولی برای رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه چه برنامه ای دارید؟

    رتبه بندی علمی ما در سطح دنیا بیشتر بر اساس مقالات بین‌المللی هست م نگرانیم که جایگاه علمی کشور از دست برود در این زمینه شفاف سازی انجام بدهید.

  • استدلال نماینده موافق گزینه پیشنهادی علوم برای قانع کردن نمایندگان: باید برای شکرگذاری نعمت دولت پزشکیان دست به دست هم بدهیم و دولت را حمایت کنیم

    موحد موافق وزیر پیشنهادی علوم:

    خدا را شاکر باشیم که نعمت رهبری را به این کشور عطا کرده و اگر رهبری های مقام معظم رهبری نبود، آنچه شاهدیم محقق نمی شد که یکی از آثار آن حضور دکتر پزشکیان در دولت است که دولت وفاق ملی را عملا به مجلس معرفی کرد؛ امروز ماییم که باید برای شکرگذاری این نعمت دست به دست هم بدهیم و دولت را حمایت کنیم

    مردم منتظرند تا مجلس تصمیم بگیرد و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور را حمایت کند تا هر چه زودتر کار شروع شود

    وزارت علوم از ارکان اساسی و مهم حاکمیت است و نقش بنیادی در اقتصاد دانش بنیان دارد و از اتکای به درآمدهای نفتی و خام فروشی می کاهد

    در این شرایط خاص، وضعیت جامعه جوان دانشگاهی و دانشجو به گونه ای است که علاوه بر ایجاد فرصت برای کشور می تواند به همان نسبت منشأ تهدید باشد لذا همواره انتخاب وزارت علوم در همه ادوار اهمیت خاص داشته است

    برنامه های وزیر پیشنهادی علوم نشان می دهد سیمایی صراف از ویژگی های منحصر به فردی در برخی ابعاد دارد و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و سوابق اجرایی متعدد دارد‌. نکته مهمی در فرمایشات مخالف محترم نبود که مورد جرح وزیر پیشنهادی علوم قرار بگیرد/ فرهیختگان

  • خاتمی، موافق وزیر پیشنهادیِ علوم: آقای سیمایی تجربهٔ موفق دبیریِ هیئت دولت را در کارنامه دارد

    نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم:

    دکتر سیمیایی خود تحصیل علوم انسانی داشته و حقوق دان شایسته ای است که به مسائل حقوقی این حوزه اشراف کامل دارد.

    آقای سیمایی با اشراف علمی به مسایل حقوقی و حضور در حوزه تقنین می تواند سیاستگذار توانا برای حل مشکلات این حوزه باشد

    ایشان دانش آموخته ای توانا در حوزه علوم انسانی است و کارنامه تحصیل او در دانشگاه های طراز اول و حضور در حوزه علمیه و کسب علوم حوزوی در سطح بالای آن موجب می شود که ایشان مسائل و مشکلات حوزه و دانشگاه و نحوه ارتباط این دو کانون را خوب بداند که تجربه کرده است.

  • علیرضا عباسی، مخالف وزیر پیشنهادی علوم: 130 هزار دانشجوی خارجی در کشور داریم که باید به 320 هزار نفر برسید/ چه برنامه عملیاتی برای تحقق این هدف دارید؟ آقای سیمایی! چطور می‌خواهید سهم پژوهش از درآمد ناخالص کشور را از نیم درصد به 4 درصد برسانید؟

    نماینده مردم کرج در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های  حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم: ما با 73 هزار مقاله علمی رتبه 16 جهان را داریم قرار است به رتبه 14 برسیم و برای این هدف حداقل 90 هزار مقاله نیاز داریم. راه رسیدن به این 90 هزار مقاله چیست؟ راهکار وزیر پیشنهادی علوم کدام است؟

    بر اساس اسناد بالادستی مثل نقشه جامع علمی کشور همیشه آرزوی ما این بوده که سهم پژوهش از درآمد ناخالص کشور 4 درصد بشود ولی امروز به نیم درصد هم نمی رسد

    آقای سیمایی صراف، شما قرار است این عدد را افزایش بدهید، شما چطور می خواهید به 4 درصد برسید؟ آیا پزشکیان و عارف کمک می کنند که شما سهم پژوهش را افزایش بدهید؟

  • تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات

    صلاحیت حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تایید شد.

     

  • اتابک، وزیر پیشنهادیِ صمت: واردات خودرو از طرف قانون ابلاغ شده و ما برای ارتقای کیفیت خودروها راهی به‌جز رقابتی‌سازیِ بازار خودرو نداریم

     

    ما با واردات بازار خودرو را رقابتی می‌کنیم؛ ضمن اینکه صنعت خودرو باید به‌سمت خصوصی‌شدن برود.

    من ۱۶۵ شرکت را اداره کرده و به شرایط اقتصادیِ مطلوب رسانده‌ام.

    من در وزارت صمت نبودم؛ اما به تمام قسمت‌های این وزارتخانه مراجعه داشته و پیچ‌وخم‌های آن را می‌دانم.

    من خود را فرزند ملت ایران، سرباز ولایت، پایبند به ارزش‌های جمهوری اسلامیِ ایران و متعهد به سیاست‌های کلی نظام می‌دانم؛ متعهد می‌شوم ضمن هماهنگیِ کامل با نمایندگان مردم، تمام توانم را صرف تحقق برنامه‌ها کنم.

  • اتابک، وزیر پیشنهادی صمت: معادن بزرگی که دست دولت است پس از اکتشاف باید به مردم واگذار شود/ صنایع دریامحور را در دو سال گذشته رها کردیم/ باید از این پتانسیل‌ها استفاده کنیم/ بریکس، اکو و شانگهای پیمان‌های مثبتی هستند که قابلیت بهره‌برداری دارند

     سیدمحمد اتابک در صحن علنی مجلس:

    بسیاری از معادن بزرگ که در دست دولت است پس از اکتشاف باید برای مردمی سازی و برای اجرای قانون برنامه هفتم توسعه به مردم واگذار شود اما این کار با کندی انجام می شود.

    ما فقط 5 درصد از مواد معدنی را از عمق می آوریم و 95 درصد آن تحت الارضی است و این مشکل اساسی در معادن کشور است.

    باید از واحدهای تحقیق و توسعه پشتیبانی کنیم.

    در بسیاری از جاها واحدهای تحقیق و توسعه به خاطر کمبود بودجه به حالت نیمه فعال درآمدند  این امر باید در وزارتخانه پیگیری شود.

    توسعه صنایع دریامحور باید مورد توجه قرار بگیرد.

    پتانسیل های بسیار خوبی در کشتی سازی و صنایع دریامحور در کشور وجود دارد امیدواریم از این پتانسیل ها استفاده کنیم.

    باید از ظرفیت موافقت نامه ها و ترجیجا از طریق اتحادیه استفاده حداکثری کرد.

    استفاده حداکثری از ظرفیت پیمان های منطقه ای باید مورد توجه قرار بگیرد.

    پیمان های منطقه ای مختلفی بسته شده که بسیار مثبت هستند که عملیاتی کردن این پیمان ها با سازمان توسعه تجارت است امیدواریم آن را به سرانجام برسانیم.

  • اتابک: بی ثباتی مقررات اقتصاد را از چابکی انداخته است

     وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت:‌

    دیگر هدف ما برای تحقق اسناد بالادستی کسب جایگاه اول منطقه بوده که  به راحتی به دست نمی آید و باید برای رسیدن به این اهداف، به سمت ورود تکنولوژی و استفاده از شرکت های دانش بنیان حرکت کرد.

    شناخت حوزه صنعت معدن و تجارت چند چالش دارد که پایین بودن سهم بهره‌وری، ناپایداری در روند نزول تشکیل سرمایه ثابت در کشور و چالش تامین منابع مالی از جمله آن هاست.

    همچنین تامین پایدار انرژی و بی ثباتی مقررات در محیط کسب و کار، صنعت را غیرقابل پیشی بینی کرده و اقتصاد را از چابکی انداخته است.

  • اتابک: برنامهٔ من در راستای راهبردها و سیاست‌های کلی نظام و سند برنامهٔ هفتم است

     وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: 

     برنامه من با محوریت راهبردها، سیاست‌های ابلاغی در اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی نظام و سند برنامه هفتم پیشرفت کشور تدوین شده است

    استفاده از ظرفیت متخصصین، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط و با شناخت چالش‌ها و مؤلفه‌های اصلی از برنامه بنده است.

     صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور بر اشتغال، تولید ثروت، معیشت مردم اثرگذار است و می‌تواند سهم بالایی در رضایتمندی آنها و تحقق عدالت در کشور داشته باشد.

     در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت با تکیه بر توان داخلی و توسعهٔ صادرات، به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کند. می‌توان با بهره‌مندیِ حداکثری از ظرفیت مردمی‌سازیِ اقتصاد توسعهٔ صادرات و مدیریت تنظیم واردات را محقق کرد.

    هدف‌گذاریِ ما برای وزارت صمت، کسب جایگاه اول صنعتی در منطقه است که نیاز به ورود فنّاوری‌های جدید دارد و به راحتی قابل‌تحقق نیست.

  • محمد اتابک: تحریم ها را خنثی خواهیم کرد

     وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:

    تلاش برای خنثی سازی تحریم های ضالمانه از اهداف ما است. بر این باوریم که مسیر سخت است مخصوصا در زمینه تامین مالی اما میتوان با بهره مندی حداکثری سازی از ظرفیت مردمی اقتصاد، توسعه و مدیریت صادرات را به سرانجام رساند و شایان ذکر است که برنامه هفتم توسعه نقش مهمی در رفاه مردم خواهد داشت.

     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.