گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تفرقه افکنی کانال منافقین با ظاهر حزب اللهی ها/ هشدار یک کارشناس امنیتی نسبت به پروژه جدید منافقین

یک کارشناس امنیتی نسبت به یک کانال منتسب به صداوسیما هشدار داده و گفت که این کانال از سوی منافقین هدایت شده و هدفش ایجاد تفرقه در نیروهای داخلی است.

یک کارشناس امنیتی هشدار داد: در حال حاضر مهمترین مأموریت منافقین اختلاف افکنی بین مسئولین جمهوری اسلامی و بالا بردن تنش میان مسئولان و جناح های سیاسی است.

سیدعلی بیزه در خصوص فعالیت یک کانال تلگرامی به نامی منتسب به صداوسیما به خبرنگار جماران گفت: این کانال که ظاهرا کانالی با محتوای حزب اللهی است و با ظاهری دلسوزانه فعالیت می کند، از سال 1401 و همزمان درگیری های مربوط به فوت مرحومه مهسا امینی فعالیت خود را آغاز کرده است که اگر به مطالب آن توجه کنید، می بینید که محتوای تولید شده به اسم بچه های حزب اللهی و دلسوزان نظام است؛ اما در واقعیت به دنبال تشدید درگیری ها و ایجاد اختلاف میان نیروی انتظامی و بسیج و تشنج در میان نیروهای مردمی هستند و در این راستا در طول چند سال گذشته با ادبیات و تابلوی صداوسیما فعالیت خود را شروع کرده و به تفرقه افکنی پرداخته است. 

او افزود: یکی از مواردی که منتشر کرده است مربوط به عملیات وعده صادق بوده است که در آن با ادبیات دلسوزانه گفته اند که «چرا موشک های به کار رفته در این عملیات،  به هدف نخورده و کسی هم از اسراییلی ها کشته نشده است؛ بهتر بود تعداد بیشتری موشک شلیک می شد». این کانال هچنین اخیرا در آخرین اقدام خود با انتشار یک خبر کاملا دروغین مدعی می شود تعدادی از نمایندگان سپاه در بوداپست مجارستان با صهیونیست ها ملاقات کرده و مذاکراتی داشته اند. جالب است که با روش یک عملیات روانی، به دروغ مصاحبه ای منتسب به «سردار ابراهیم جباری» منتشر کرده اند که در آن ادعا می شود مذاکرات کنندگان از طرف سپاه نبوده اند و دو نفر سپاهی در جلسه هم خودسرانه شرکت کرده اند و با آنها برخورد خواهد شد! 

بیزه افزود: این خبر هم که تداعی می کند سردار سپاه تلویحا این مذاکره و جلسه در بوداپست را تایید کرده، کاملا کذب است. مشکل این است که خبرهای این کانال  دست به دست بین خودی ها می چرخد و مردم و دلسوزان نظام را مسأله دار می کند. 

این کارشناس امنیتی ادامه داد: وقتی اسماعیل هنیه شهید شد، این کانال خبری را منتشر کرد مبنی بر این که «تنها آقای حاجی میرزایی – رییس دفتر مسعود پزشکیان – از محل اسکان هنیه مطلع بوده است» و به این ترتیب می خواسته به نوعی انگشت اتهام را به دولت پزشکیان نشانه بگیرد. این خبر هم دروغ بود، اما متأسفانه کانال ها و محافل رسانه ای جریان اصول گرا آن را با آب و تاب بازنشر کردند!

وی گفت: بر اساس گزارش های موثقی که داریم، این کانال متعلق به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) است و توسط آنها مدیریت می شود و هدفش هم ایجاد اختلاف و تنش در داخل کشور است. این در حالی است که متأسفانه جمهوری اسلامی هیچ اقدام حقوقی، فنی و حتی افشاگرانه هم در این موضوع نداشته است. جالب است که این کانال به نام صداوسیمای جمهوری اسلامی اخبار منافقانه پخش می کند، اما صداوسیما که میداند این کانال او نیست تا کنون جز یک تکذیب ساده واکنشی نشان نداده است و این از ضعف های اساسی در کشور ماست و حتی خدای نکرده احتمال دارد خط نفوذ را بتوان از این اقدامات و انفعال ها مشاهده کرد. چطور است سه سال از فعالیت این کانال می گذرد، ولی صداوسیما یک تکذیبیه محکم هم تاکنون منتشر نکرده است؟!

این کارشناس امنیتی در پاسخ به این سوال که هدف منافقین از انجام چنین اقداماتی چیست؟ گفت: باید توجه داشته باشید که منافقین دو هدف را در راستای براندازی جمهوری اسلامی در نظر گرفته اند: 1- اختلاف افکنی بین مسئولین جمهوری اسلامی. 2- جمع آوری اطلاعات و فروش به سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا. منافقین در سال ۱۳۶۵ پیرو افشای مذاکره مک فارلین مطالب دروغین حضور آمیرام نیر در مذاکرات و درخواست دیدار شیمون پرز با برای ملاقات با رئیس جمهور وقت را مطرح کردند که دروغ بود. در مورد ملاقات ادعایی و دروغین ملاقات حسن روحانی با نماینده دولت اسراییل هم، ابتدا روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در سال ۹۲ این مطلب جعلی را نوشت و سپس حسن عباسی در سال ۹۵ این ادعا را از قول صهیونیست ها مطرح و در کتابی که نوشته بود هم آورد. او مدعی شد که حسن روحانی رییس جمهور اسبق کشورمان، در دوران دفاع مقدس در سال 1365 با یکی مقامات اسراییلی ملاقات داشته است. این خبر هم سر تا پا دروغ است و روحانی در آن سال حتی یک سفر خارجی هم نداشت. روحانی همان سال از حسن عباسی که این خبر را نقل کرده بود، شکایت و او در دادگاه به خاطر این ادعا به 9 ماه زندان محکوم شد؛ هر چند که هیچ گاه حتی یک روز هم به زندان نرفت. 

بیزه گفت: من دیدم اخیرا در برنامه «پایش» هم این ادعای دروغین را این بار یک فرد دیگر مطرح کرده است؛ حتی با وجود این که خبر تکذیب شده و هیچ سندی دالّ بر درستی ندارد، مع الاسف در آذر سال ۱۳۹۵ آن را در کتابی بنام «تماس، پروژه ناتمام» بدون ذکر نام نویسنده با جلد و کاغذ نفیس چاپ کرده اند و برای تمامی مقامات کشورمان به صورت مجانی از طریق پست ارسال کرده اند! این کتاب نویسنده اش مجهول و چاپخانه اش هم نامشخص است. این در حالی است که  کسی سوال نمی کند اینها را چه کسی و از کجا فرستاده است؟! این همان خط نفوذ است که اختلاف افکنی بین مسئولین جمهوری اسلامی را دنبال می کند و متأسفانه دستگاه های اطلاعاتی ما هم به جای این که پیگیر این موضوعات شوند، سرگرم مسائل فرعی شده اند. 

او درباره علت بی توجهی دستگاه های امنیتی به این موضوعات گفت: علت بی توجهی این است که متأسفانه دستگاه های اطلاعاتی ما درباره منافقین به مقابله سخت افزاری پرداخته اند. به عنوان مثال اگر منافقین ترور یا بمب گذاری داشته اند، با اینها مقابله شده است. هر چند در همین زمینه هم  گاهی مواردی از دستشان در رفته است، ولی درباره دیگر اقدامات منافقین متاسفانه کمتر توجه شده است. بر همین اساس می بینیم کمتر درباره اقدامات ضد میهنی و غیراخلاقی منافقین در دوران دفاع مقدس و پس از آن اطلاع رسانی شده است. مثلا مردم نمی دانند که منافقین نقش مهمی در بازجویی از اسرای ایرانی و سرخورده کردنشان داشتند و کسی اینها را برای مردم توضیح نداده است و یا مردم نمی دانند همکاری اطلاعاتی و جاسوسی منافقین با استخبارات ارتش عراق چقدر شکست های نظامی ما بخصوص در اواخر جنگ موثر بوده است.

وی در پایان گفت: در پرونده هسته ای ایران، اولین بار منافقین با انتشار اطلاعات آن را بین المللی کرده و کشورهای غربی را حساس نمدند و متعاقب آن مسایل تحریم و قطعنامه های سازمان ملل برای ایران پیش آمد. به نظر من در حال حاضر مهمترین مأموریتی که منافقین در دستور کار دارند و از طریق آن کانال تلگرامی که نام بردم را دنبال می کنند، اختلاف افکنی بین مسئولین جمهوری اسلامی و بالا بردن تنش میان مسئولان و جناح های سیاسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.