گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

علی‌اکبر صالحی: سیمایی صراف می‌تواند یکی از دوره‌های موفق وزارت علوم را رقم بزند

علی‌اکبر صالحی معاون پژوهشی فرهنگستان علوم با اشاره به سن گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، معرفی حسین سیمایی صراف را نشان تعهد رئیس‌جمهور در استفاده از توانمندی‌های نسل‌های جدید مدیریتی در کشور دانست و گفت: از نظر من دکتر سیمایی مدیری میانسال با عقلی کهنسال است که تجربه‌های فراوانی را در دو دهه گذشته به دست آورده و تبدیل به شخصیتی قابل و لایق برای جامعه دانشگاهی کشور شده است.

علی‌اکبر صالحی، قائم‌مقام فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با استقبال از معرفی حسین سیمایی صراف به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم در دولت چهاردهم به خبرنگار جماران گفت: بنده چند سالی است که ایشان را از نزدیک به عنوان دبیر هیات دولت دوازدهم که مسئولیت حساسی است می‌شناسم. ایشان در آن سمت بنحو احسن وظایف محوله را انجام می‌دادند. با شناختی که از ایشان از دولت دوازدهم و پس از آن در جلسات علمی در فرهنگستان علوم به دست آورده‌ام، اطمینان دارم که در صورت کسب رأی اعتماد مجلس، ایشان با تلاش و تدبیر برآمده از تجربه ارزشمند گذشته به یاری خداوند متعال بتوانند یکی از دوره‌های موفق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را رقم بزنند.  

معاون پژوهشی فرهنگستان علوم با اشاره به سن گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، معرفی سیمایی را نشان تعهد رئیس‌جمهور در استفاده از توانمندی‌های نسل‌های جدید مدیریتی در کشور دانست و گفت: از نظر من دکتر سیمایی مدیری میانسال با عقلی کهنسال است که تجربه‌های فراوانی را در دو دهه گذشته به دست آورده و تبدیل به شخصیتی قابل و لایق برای جامعه دانشگاهی کشور شده است.  

 

در همین خصوص بخوانید:

 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با برشمردن ویژگی‌های حسین سیمایی صراف گفت: بنده ایشان را شخصیتی مطلع و صاحب‌نظر و همچنین فردی پرتلاش و مسئولیت‌پذیر در عرصه‌های مدیریتی می‌دانم و معتقدم با تجربیاتی که پیش‌تر در معاونت پارلمانی وزارت علوم و دبیری هیأت دولت کسب کرده‌اند، گزینه مطلوبی برای تصدی کرسی وزارت باشند. 

صالحی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مالی که نهادهای علمی کشور با آن روبرو هستند، گفت: دکتر سیمایی با شناخت کافی و دقیقی که از کمیسیون‌های دولت و مجلس به دست آورده‌اند، تجربه و توان لازم برای تأمین بودجه مورد نیاز و اختصاص آن به دانشگاه‌های کشور را دارند.  

صالحی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به برخی انتقادات از سوی استادان فنی و مهندسی در معرفی گزینه‌ای با تحصیلات علوم انسانی گفت: درست است که وزاتخانه‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم از سه بخش علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده است. اما توجه داشته باشیم که اولاً علوم مشتمل بر علوم فنی، مهندسی و علوم انسانی است و آقای دکتر سیمایی در رشته خودشان جزء سرآمدان محسوب می‌شوند. ثانیاً ایشان شخصیتی دانشگاهی است و طبعاً با تحقیقات و شرایط و الزامات آن آشناست. در بحث فناوری نیز ایشان می‌تواند از معاونین برجسته و کارآمدی در بخش علوم فنی و مهندسی استفاده کرده و در صورت نیاز مشاوران متعددی را برای مأموریت‌های مختلف وزارتخانه برگزیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.