یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

«چوگان حکم در کف و گویی نمی زنی‌ »

جناب آقای پزشکیان؛ ملتی که از مجلس مایوس شده و چشم خود را به دولت شما بسته بی صبرانه اولا در انتظار تشکیل کابینه شما و تحقق وعده‌های انتخاباتی است. ثانیا امیدوار است که با درایت و تدبیر شما و تیمتان، ایران را با هوشیاری و پشت گرمی مردم از این گرداب بلا به ساحل نجات هدایت کنید و از افتادن به دام نتانیاهو و عوامل و عناصر داخلی خائن قویا پرهیز کنید.

پایگاه خبری جماران - محمد حسین بنی اسدی، دیپلمات بازنشسته و کارشناس سیاست خارجی در یادداشتی برای جماران نوشت:

روزی که جرقه های عدالت خواهی بارقه هایی از امید را  در دل مردم ایران کاشت و بوی سوختن تار و پود استبداد و ظلم را با مشام ایرانیان آشنا کرد، به این امید که به عنوان شهروندی متساوی الحقوق و بدون تبعیض و فخر فروشی طبقه حاکم و آقا زادگان، دوشادوش یکدیگر قرارگیرند، به انقلاب مشروطیت و خیزش ملی منجر شد .

در آن روز  بسیاری از کشورهایی که امروز موجب رشک ما شده‌اند به صورت مستقل بر صحنه جغرافیای جهان  نقش نبسته بودند، روزی که مظفرالدین شاه در مرداد ۱۲۸۵شمسی فرمان مشروطیت را امضاء کرد قبیله های که امروز مردم خود را به به رفاه مثال زدنی در منطقه خلیج فارس تبدیل کردند، به صورت قرون وسطایی به یمن شتر، این حیوان نجیب، زندگی قبیله ای خود را می گذراندند و به بقای خود ادامه می دادند.

به یاد دارم در دوران کودکی،  شیوخ خلیج فارس با چند لندرور و باز شکاری در دست برای تفریح  و تفرج و شکار هوبره و خرگوش به استان فارس ما می آمدند و در آرزوی آن بودند که روزی مناطق خود را به حد شیراز برسانند و خال رخ‌هفت کشور کنند. در آن زمان ما کودکان جنوب فارس به ایران خود افتخار می کردیم و به خود می بالیدیم که کشوری امن و مورد توجه توریست‌های باز شکاری در دست داریم.

امروز به یاد انقلاب مشروطیت  به شعری از نسیم شمال برخورد کردم و چقدر با شرایط فعلی ما بعد از گذشت بیش از یک قرن آشنا بود. به قول نسیم شمال:

مقصد وکیلان را عاقلانه سنجیدیم

مشرب وزیران را عالمانه فهمیدیم

خاک پاک ایران را عارفانه گردیدیم

هرچه را نباید دید ما یکان یکان دیدیم

جای بلبل مسکین در چمن کلاغ آمد

جای باده شیرین زهر در ایاغ آمد

گوییا در این ایران هیچ مرد کاری نیست

پیروزی مسعود پزشکیان  این امید را در دل مردم ایران ایجاد کرد که «بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر »، از این رو بی صبرانه در انتظار تشکیل کابینه و دیدن چهره هایی که بذر امید و بهبود اوضاع را در ایران عزیز بارور و اعتبار منطقه ای و جهانی ایران  را دوباره بازسازی کند، هستند لاکن به قول نسیم شمال:

از خصومت اشخاص وز نفاق دیرینه

می شود به هر هفته پایمال کابینه

می زند از این تغییر خلق بر سر و سینه

الحذر از این بحران الامان از این کینه

به عنوان یک شهروند سالهاست که از مجلس مایوس و نا امید شده ام، زیرا مجلس از مأمن و پناهگاه مردم بودن خارج شده است. مجلس شورای اسلامی تنها مجلسی است در جهان که به محض تعارض بین منافع مردم و نظام به جای صیانت از حقوق مردم به صورت ابزار حاکمیت علیه مردم عمل می کند؛ به قول نسیم شمال:

هست مدت نه سال خلق پارلمان دارند

هم بر آسمان عدل بسته ریسمان دارند

و اندر این بهارستان  کعبه امان دارند

باز هر چه می بینیم خلق الامان  دارند

در جبین این کشتی نور رستگاری نیست

کار ملت مظلوم غیر آه و زاری نیست

اکنون که چشم ایرانیان و جهان به دولت جدید به ریاست مسعود پزشکیان دوخته شده بود، ترور اسماعیل هنیه توسط و به سفارش هر نیروی اهریمنی در ایرانی یا خارج از آن، کشور و دولت جدید ما را در کانون توجه جهانیان قرار داده و سایه شوم جنگ را بر ما گسترانیده است. در این میان دسیسه و خصومت بیگانه قابل تحمل است ولی  سنگ اندازی و ایجاد مشکل توسط عناصر داخلی به ویژه شکست خوردگان انتخاباتی  غیر قابل توجیه و غیر قابل بخشش است که

من از بیگانگان هرگز ننالم

که با من هر چه کرد آن آشنا کرد

جناب آقای پزشکیان؛ ملتی که از مجلس مایوس شده و چشم خود را  به دولت شما بسته بی صبرانه اولا در انتظار تشکیل کابینه شما و تحقق وعده‌های انتخاباتی است. ثانیا امیدوار است  که با درایت و تدبیر شما و تیمتان،  ایران را با هوشیاری و پشت گرمی مردم از این گرداب بلا به ساحل نجات هدایت کنید و از افتادن به دام نتانیاهو و عوامل و عناصر  داخلی خائن قویا پرهیز کنید.

نگذارید یاس و ناامیدی مردم، دامن گیر شما و دولتتان شود.سرمایه شما ملت ایران است با تعامل و ارتباط مستمر آنان را در جریان امور قرار دهید و نگذارید کاسه صبر آنان لبریز و ناامید و مایوس شوند. به قول نسیم شمال: «گر چه ما به داغ غم  همچو مرغ دربندیم/ بر ترقی ایران باز آرزومندیم» به امید سربلندی ایران.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.