حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن محکوم کردن شدید جنایت رژیم صهیونیستی و تسلیت به مردم مظلوم فلسطین و خانواده شهید اسماعیل هنیه و محافظ وی،‌ براین باور است این جنایت نباید تحولات راهبردی اخیر در قبال مسائل داخلی و خارجی را تحت الشعاع قرار دهد و دولت دکتر پزشکیان را از اهداف راهبردی خود که در جریان رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده، ‌بازدارد. ایران با صبوری و اجتناب از شتابزدگی می‌تواند و باید زمان و مکان اقدام متقابل را به ابتکار و متناسب با مصالح ملی خود انتخاب کند.

به گزارش جماران؛ اطلاعیه حزب توسعه ملی ایران اسلامی در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه بدین شرح است:

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

ترور مجاهد شهید «اسماعیل هنیه» توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی عملی مجرمانه و محکوم است. به همان میزان که این جنایت مغایر قواعد و موازین بین المللی است، اقدام تلافی جویانه، مطابق همین قواعد و موازین، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است. در عین حال باید به این حقیقت توجه داشت که ترور شهید اسماعیل هنیه در هر زمان و مکان دیگری امکان‌پذیر بود. انتخاب تهران همزمان با آغاز کار دولت دکتر پزشکیان برای ارتکاب این جنایت، به یقین حساب شده و هدفمند بوده است. از این رو نوع واکنش به این جنایت علی القاعده می‌بایست براساس درکی صحیح از اهداف شوم اسرائیل از ترور و تحلیلی درست از شرایط منطقه‌ای و بین المللی و به دور از شتابزدگی تعیین شود.

 

رژیم جنایتکار اسرائیل برای منتفی کردن مذاکرات صلح و آتش بس و ادامه نسل کشی در غزه از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند، زیرا تن دادن به مذاکرات صلح در غزه به معنای سقوط دولت کودک کش

نتانیاهو و تن دادن به ایجاد دولت مستقل فلسطینی است. عملیات هفت اکتبر صرف نظر از تحلیل ها و ارزیابی‌های موافق و مخالف، یک پیامد مهم داشت و آن این که دنیا پذیرفت مشکل فلسطین جز با طرح دو دولت و شکل گیری دولت مستقل فلسطینی پایان نخواهد یافت. 

 

ترور مجاهد شهید «اسماعیل هنیه» توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی عملی مجرمانه و محکوم است. به همان میزان که این جنایت مغایر قواعد و موازین بین المللی است، اقدام تلافی جویانه، مطابق همین قواعد و موازین، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

 

ناکامی اسرائیل پس از ده ماه کشتار و ویرانگری به بهانه نابودی حماس، خشم و نفرت جهانی از قصابی این رژیم در غزه و قوت گرفتن روزافزون طرح دو دولت به ویژه توافق حماس و دولت خودگردان فلسطین در پکن بر سر ایجاد کشور فلسطین و قانون اساسی این کشور، همگی از گرفتار آمدن رژیم صهیونیستی در بن بستی سخت حکایت دارد. تنها راه خروج از این بن بست برای نتانیاهو منتفی کردن مذاکرات آتش بس، گسترده کردن جنگ در خاورمیانه و خرید زمان تا روی کار آمدن احتمالی ترامپ در آمریکا و در نتیجه قرار گرفتن در موضعی قوی‌تر و جایگاهی مطمئن‌تر است. همچنین کشیدن پای جمهوری ایران به جنگ غزه علاوه بر تحت الشعاع قراردادن و به حاشیه بردن نسل کشی رژیم صهیونیستی،‌ به ناگزیر همراهی بیشتر آمریکا و کشورهای غربی با این رژیم را در پی خواهد داشت.

 

از سوی دیگر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران با نتایج غیرقابل پیش بینی و آغاز به کار دولتی که رویکرد تعاملی و تحول‌خواه در داخل و خارج کشور و برقراری روابط سازنده و متوازن با کشورهای جهان را در دستور کار خود دارد، تهدیدی راهبردی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. تجربه گذشته نشان می‌دهد همواره تلاش ایران برای کاهش تنش با آمریکا و برقراری روابطی سازنده با اروپا با کارشکنی‌ها و فتنه‌گری‌های اسرائیل مواجه شده است. نمونه بارز این تجربه را می‌توان به روشنی در تحرکات آشکار اسرائیل در به شکست کشاندن توافق برجام مشاهده کرد. اقدام جنایتکارانه اسرائیل در ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران را باید در چارچوب واقعیات فوق ارزیابی کرد و با توجه به همین واقعیات به تعیین چگونگی، زمان و مکان واکنش اندیشید.

 

از سوی دیگر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران با نتایج غیرقابل پیش بینی و آغاز به کار دولتی که رویکرد تعاملی و تحول‌خواه در داخل و خارج کشور و برقراری روابط سازنده و متوازن با کشورهای جهان را در دستور کار خود دارد، تهدیدی راهبردی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

 

حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن محکوم کردن شدید جنایت رژیم صهیونیستی و تسلیت به مردم مظلوم فلسطین و خانواده شهید اسماعیل هنیه و محافظ وی،‌ براین باور است این جنایت نباید تحولات راهبردی اخیر در قبال مسائل داخلی و خارجی را تحت الشعاع قرار دهد و دولت دکتر پزشکیان را از اهداف راهبردی خود که در جریان رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده، ‌بازدارد. ایران با صبوری و اجتناب از شتابزدگی می‌تواند و باید زمان و مکان اقدام متقابل را به ابتکار و متناسب با مصالح ملی خود انتخاب کند. تقدم اقدامات گسترده دیپلماتیک و همکاری با کشورهای جهان به ویژه منطقه برای محکومیت اسرائیل در محافل رسمی بین‌المللی،‌ علاوه بر خنثی‌کردن اهداف این رژیم، برای ایران زمان جهت تصمیم‌گیری متناسب و برای اسرائیل هزینه و فرسایش به همراه خواهد داشت.

 

بی هیچ پرده پوشی باید پذیرفت ترور شهید اسماعیل هنیه در ادامه ترورها و اقدامات پرشمار سرویس‌های جاسوسی و امنیتی بیگانه در ایران از آسیب پذیری و ضعف دستگاه‌های امنیتی کشور حکایت دارد. دیدگاه توطئه نگر و بدبینی مفرط و هیستریک نسبت به جریان‌های سیاسی و صرف وقت و هزینه و امکانات نهادهای امنیتی در حوزه سیاست داخلی از جمله مهمترین عوامل این آسیب پذیری است. از این رو به گمان ما بازنگری در رویکردها و نگرش‌های ناکارآمد و زیان‌بار کنونی حاکم بر دستگاه‌های امنیتی، تشخیص درست تهدیدها و آسیب‌ها، انسجام و یکپارچه سازی تشکیلاتی نهادهای امنیتی اطلاعاتی، تأکید بر توانمندی و کارآمدی و آموزش حرفه‌ای به مراتب اهمیتی بیش از اقدامات تلافی جویانه مقطعی دارد.

 

حزب توسعه ملی ایران اسلامی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.