زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و شیخ نعیم قاسم قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان با مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان دفاع از مظلومین از جمله ملت فلسطین و آرمان آزادی قدس، با تغییر دولت‌ها، تغییر نمی‌کند، گفت: پشتیبانی از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت و هیچ عاملی نمی‌تواند خللی در اراده ما در این مسیر ایجاد کند.

مسعود پزشکیان عصر امروز دوشنبه در دیدار آقای «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، این دیدار را پیامی مهم برای کسانی دانست که به دنبال ایجاد فاصله میان ایران و گروه‌های مقاومت، به خصوص برادران و مجاهدان فلسطینی هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مواضع و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان دفاع از مظلومین از جمله ملت فلسطین و آرمان آزادی قدس، با تغییر دولت‌ها، تغییر نمی‌کند، افزود: حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت و هیچ عاملی نمی‌تواند خللی در اراده ما در این مسیر ایجاد کند.

پزشکیان با تاکید بر تلاش بیشتر برای ایجاد وفاق در میان کشورهای اسلامی و افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت و کشتار در غزه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوره پیش‌رو نیز تلاش خواهد کرد با تبیین هر چه بیشتر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، دیپلماسی مقابله با این رژیم جنایتکار را فراتر از کشورهای اسلامی با همه کشورهای مستقل و آزادی‌خواه به پیش برده و برادران و خواهران فلسطینی خود را در برابر جنایات ضد بشری این رژیم تنها نگذارد.

 

 

«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدار شما در روزهای آغاز فعالیت به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران با سران گروه‌های مقاومت فلسطینی پیام مهمی برای منطقه و جهان دارد، تصریح کرد: فلسطینیان مظلوم ساکن غزه امروز در خط مقدم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و نماینده آنها در منطقه قرار دارند و موضع و صدای رسای ایران در حمایت از مقاومت تاثیر مهمی در حفظ روحیه ایستادگی و پایداری آنان دارد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه مردم فلسطین هیچگاه حمایت‌های ایران را فراموش نخواهند کرد، ادامه داد: امروز در حالی همه مسیرها برای امدادرسانی و حتی ورود غذا و دارو به روی فلسطینیان مظلوم غزه بسته شده که همه مسیرها برای ارسال انواع کمک‌ها از جمله تجهیزات و سلاح به روی صهیونیست‌ها باز است، با این وجود مقاومت ملت فلسطین و مجاهدان فراتر از همه پیش‌بینی‌ها است.

 

در همین خصوص بخوانید:

شیخ نعیم قاسم و پزشکیان

 

دیدار قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله با رئیس جمهور؛

پزشکیان: تقویت روابط با کشورهای مسلمان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است/ پشتیبانی از جبهه مقاومت تکلیف شرعی و از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود

نعیم قاسم: شکست‌های رژیم صهیونیستی از مقاومت مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی است/ با مقاومت مردم غیور غزه شکست دیگری به رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد شد

رئیس جمهور تلاش برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همچنین ایجاد هم‌افزایی در جوامع اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت خود برشمرد و بر ضرورت اتحاد امت اسلامی در مقابله با وحشگیری صهیونیست‌ها و توقف جنایات این رژیم در غزه تاکید کرد.

مسعود پزشکیان عصر امروز دوشنبه در دیدار آقای «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ضمن تجلیل از ایستادگی و پایمردی مجاهدان و مبارزان دلیر حزب‌الله در برابر تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت را تکلیف شرعی و از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

رئیس جمهور جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه و حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی از این جنایات را لکه ننگ دیگری بر کارنامه مدعیان حقوق بشر عنوان کرد و افزود: اگر کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان وحدت و انسجام خود را حفظ می‌کردند و به توصیه و سفارش نبی مکرم اسلام «ید واحده» بودند، رژیم صهیونیستی و حامیان آن هرگز به خود اجازه ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را نمی‌دادند.

 پزشکیان تلاش برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای مسلمان و همچنین ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در جوامع اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت خود برشمرد و بر ضرورت اتحاد امت اسلامی در مقابله با وحشیگری صهیونیست‌ها و توقف جنایات این رژیم در غزه تاکید کرد.

شیخ «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، پاسخ رئیس جمهور به پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را پدرانه و برادرانه توصیف و ابراز امیداوری کرد جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی وی بیش از گذشته در مسیر پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حزب‌الله لبنان خود را فرزند امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی می‌داند و به سهم خود برای تحقق آرمان‌های ارزشمند انقلاب تلاش خواهد کرد، به تشریح دستاوردها و اقدامات مقاومت حزب‌الله در سال‌های اخیر پرداخت.

معاون دبیر‌کل حزب‌الله،‌ خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، شکست‌های متعدد این رژیم در برابر مقاومت اسلامی فلسطین و همچنین شکست گروهک تروریستی و تکفیری داعش در سوریه را مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت در منطقه دانست و افزود: امروز و در پی عملیات غرورانگیز طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی به رغم تحمیل خسارت‌های فراوان و جنایت‌های بی‌شمار در غزه به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده و به فضل الهی با تداوم ایستادگی و مقاومت مجاهدان فلسطینی و مردم غیور غزه شکستی دیگر برای این رژیم رقم خواهد خورد.

حجم ویدیو: 16.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.