مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در دیدار فعالان ستاد مرکزی با وی تاکید کرد: علی(ع) می گوید من بالاتر از این نیستم که خطا نکنم و نفسم به خطا نرود. من نه معصومم، نه از علی(ع) بالاترم. مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید.

به گزارش خبرنگار جماران؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب امروز در دیدار فعالان ستاد مرکزی با وی گفت: وارد گودی شده ایم که اگر همه نباشند، اگر کارشناسان نباشند و نپذیریم که بر اساس عدل و انصاف رفتار کنیم؛ همه شعارها باد هوا خواهد شد! وقت عمل کردن به جرف هایی است که زدیم.

اگر به گونه دیگری نسبت به حرفهایی که دیم عمل کنیم، مردم ناامید خواهند شد.

ما معترض بودیم به این که فقط یک جناح باشد؛ گفتیم «همه ایران». بهتر است بگوییم برای ایرانمان وظیفه داریم بر اساس عدالت و انصاف رفتار کنیم. اگر این را باور کنیم که حق را باید به حق دار بدهیم، نباید توقع نداشته باشیم کسی که مراحل لازم را طی نکرده، بر یک منصب بنشیند.

جهاد اکبر، «منیت» و نفس ماست. همه دعواهایی که بین آقایان وجود دارد به خاطر این است که خود را برتر می دانیم و این همان موضوعی است که می تواند من را فریب دهد و فکر کنم کسی شده ام. من نماینده شما شده ام و شما باید کمک کنید به شعارهایم عمل کنم. از من زیاد تعریف نکنید. اتفاقی افتاده و شما کمک کرده اید تا اینجا بایستم. تلاش نکنید مرا بزرگتر از آنچه که هستم جلوه دهید.

سعی کنیم از نخبگان استفاده کنیم. فرق ندارد زن باید یا مرد، سنی باشد یا شیعه و...

 

پزشکیان: انتظارات را آنقدر بالا نبریم که نتوانیم آنها را محقق کنیم

به گزارش خبرنگار جماران؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در دیدار فعالان ستاد مرکزی با وی گفت: تحریم و مشکلات قومیتی و جنسیتی داریم. باید این ها را حل کنیم و بر اساس داشته هایمان توقع داشته باشیم. کمک نکنید که انتظارات را آنقدر بالا ببریم که بعد نتوانیم آنها را محقق کنیم.

تلاش خواهم کرد جز عدالت و انصاف کار دیگری نکنیم. و برای رسید به این هدف باید اصلاحات کنیم

نوع تخصیص منابع و پست ها و... را اصلاح کنیم.

 اصلاحات، دفاع از فرد و گروه نیست بلکه تلاش برای حق و عدالت است.

 

 پزشکیان: مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید

 ایرانی قادر است عزت را مجددا به این خاک برگرداند/ باید در داخل و خارج از حق دفاع کنیم

 اگر حضور مقام معظم رهبری نبود مطمئن باشید این اتفاقات شکل نمی گرفت؛ درایت ایشان بود که نگذاشتند مداخله کنند

 

به گزارش خبرنگار جماران؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در دیدار فعالان ستاد مرکزی با وی گفت: اگر حق و انصاف را رعایت کنیم و به نخبگان، توانمندان، تولیدکنندگان و کارخانه دارها میدان بازی دهیم، ایرانی قادر است عزت را مجددا به این خاک برگرداند.

 علی(ع) می گوید من بالاتر از این نیستم که خطا نکنم و نفسم به خطا نرود. من نه معصومم، نه از علی(ع) بالاترم. مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید.

اگر حضور مقام معظم رهبری نبود مطمئن باشید این اتفاقات شکل نمی گرفت و این درایت ایشان بود که نگذاشتند مداخله کنند و نگذارند این صحنه ها اتفاق بیفتد.

من وقتی خانم ها و آقایان را می بینم که با شوق مرا تشویق میکنند، لرزه به اندامم میفتد. ما نباید امید مردم را ناامید کنیم تا احساس کنند به آنها دروغ گفته ایم. ما صادق خواهیم بود و با تمام وجود برای ایمان تلاش خواهیم کرد و بر اساس علم  و دانایی این راه را خواهیم رفت.

 

 

 پزشکیان: دیگر وقت شعار دادن نیست زمان عمل به وعده هاست

 

اگر دست به دست هم ندهیم، اگر برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و نپذیریم از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم، اگر نپذیریم که براساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که دادیم همه باد هوا خواهد بود.

الان وقت شعار دادن نیست وقت عمل کردن است، بارها گفته‌ام که حضرت علی می‌فرماید تو را به سمت ولایتی می‌فرستم که حاکمانی از خوب و بد حکم کرده‌اند، پشت سر به تو نگاه خواهند کرد همانگونه که تو به آنها نگاه می‌کردی، پشت سر تو همان حرف‌هایی را خواهند زد که تو پشت سر آنها می‌گفتی.

باید کاری کنیم که مردم پشت سر ما حرفی را بزنند که به گفته‌های ما همخوانی داشته باشد.

 

 

 پزشکیان: وظیفه داریم بر اساس انصاف و عدالت برخورد کنیم

اگر حرف هایی که زده ایم را در عمل به گونه دیگری رفتار کنیم، اعتماد و امیدی که در مردم ایجاد کرده ایم به ناامیدی و بی اعتمادی تبدیل خواهد شد

برای اینکه بتوانم این کار را بکنیم همه باید کمک کنیم؛ ما یک جناح و دسته نبودیم ما معترض این بودیم که یک جناح و یک دسته باشیم؛ ما می گفتیم همه ایران

ایران رنگین کمان انسان ها فرهنگ ها و قومیت هاست؛ بهتر است بگوییم برای ایرانمان و همه کسانی که در این  کشور زندگی می کنند وظیفه داریم بر اساس انصاف و عدالت برخورد کنیم.

اگر باور کنیم که حق را به حق‌دار بدهم، نباید انتظار داشته باشیم کسی که این مرتبه را طی نکرده، در جایی بنشیند که نباید بنشیند.

 

 

پزشکیان: باید به آنچه وعده دادم صادقانه عمل کنم/زیاد از من تعریف نکنید

رسول خداوند گفت: خدا رحمت کند کسانی که جهاد اصغر را انجام دادند و اکنون جهاد اکبر در پیش داریم، گفتند یا رسول الله جهاد اکبر چیست؟ کشته دادیم، زخمی و مجروح شدیم، برادر و پدر و عمو از دست دادیم. رسول الله فرمود: جهاد اکبر مبارزه با منیت و نفس ماست.

این ما هستیم که مشکل ایجاد می‌کنیم، همه دعواهایی که بین آقایون هست و ممکن است بین ما به وجود بیاید برای این است که ممکن است من خودم را برتر از شما بدانم.

من نماینده شما شدم، باید به آنچه گفتم صادقانه عمل کنم. لطفا زیاد از من تعریف نکنید، به پیر و پیغمبر من هم مثل شما هستم، فرصتی پیش آمده و شما به ما اعتماد کردید و من اکنون اینجا ایستاده‌ام.

تلاش نکنید بیش از آنچه هستم، مرا بزرگ کنید. همه ما باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که نخبگان ما اعم از خانم و آقا، شیعه و سنی، کرد، بلوچ، عرب، عجم، باید کاری کنیم که حق به حقدار بدهیم.

 

 

پزشکیان: با تمام وجودم شبانه روز تلاش خواهم کرد به مردم خدمت کنم

در قرآن به داوود گفته می شود که بین مردم بر اساس حق حکم کن نمی گوید بر اساس جناح یا برادر و دار و دسته ات؛ تابع هوای نفس نشو چون تو را به ضلالت می برد

دست به دست بدهیم و تلاش کنیم اولا بفهمیم در چه وضعیتی هستیم؛ اگر توقع را بالا ببریم بعد معترض می شویم که ما این را می خواستیم و چرا نشد؟ 

بدانیم چه داریم و با چه داشته ای، انتظار داریم همه این انتظارات را برآورده کنیم؛ آیا می توانیم با این داشته هایمان همه انتظارات را اجرایی کنیم؟ اگر نتوانستیم فردا به همدیگر می گوییم تو بی عرضه ای

مشکلات تحریم، مشکلات اقتصادی، مشکلات قومیتی، مشکلات جنسیتی و ... که هست اول باید حل شود

بر اساس داشته هایمان طرحی نو دراندازیم؛ کمک کنید انتظارات را بر اساس داشته هایمان در جامعه ایجاد کنیم

من به عنوان یک فرد شبانه روز با تمام وجودم تلاش خواهم کرد تا به مردم کشورمان خدمت کنم و جز به عدالت و انصاف رفتار نکنم

برای رسیدن به عدالت و انصاف لاجرم به اصلاحات نیاز داریم

 

 

 پزشکیان: اصلاحات دفاع از فرد و جناح خاصی نیست

اصلاحات دفاع از فرد و گروه و جناح خاصی نیست. اصلاحات یعنی راهی را برویم که انصاف و عدالت در همه کشور مستقر شود.

ما می‌توانیم اگر دست به دست هم دهیم و انصاف و حق را رعایت کنیم، اگر به نخبگان، تولیدکنندگان و کاربلدها میدان دهیم.

حضور مقام معظم رهبری اگر نبود، این اتفاقات شکل نمی‌گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد یک عده همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه‌ها بوجود بیاید.

ما باید جوابگو باشیم و نباید امید مردم را به ناامیدی تبدیل کنیم؛ نباید کاری کنیم که مردم احساس کنند ما هم به آنها دروغ گفتیم. ما صادق خواهیم بود و تلاش می‌کنیم با تمام وجود برای ایران و کشور صادقانه خدمت کنیم.

قدردان همه مردم و قومیت‌های ایران هستم و امیدوارم که شرمنده شما و نسل آینده نباشم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.