گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت وگو با جماران؛

بیادی، فعال سیاسی اصولگرا: مردم تقریبا قهرند، ولی نظام اسلامی و کشورشان را دوست‌دارند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: از نظر من این نوع مناظره‌ها که بیشتر مجادله است جامعه را امیدوار نمی‌کند و مردم را به سمت صِرف انتقادی بودن و خوبی‌ها را ندیدن سیر می‌دهد. این نوع مناظره‌ها مردم را از عقل‌گرایی به سمت احساس‌گرایی و بعضا بی خیال بودن سوق می‌دهد.

 دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران اظهار کرد: این نوع انتخابات در این شرایط و منظرات را در شأن جمهوری اسلامی نمی‌دانم، 

حسن بیادی در گفت و گو با خبرنگار جماران اظهار کرد: با توجه به قدرت و شوکت و عزت جمهوری اسلامی و این مردم ایثارگر و رهبر فرزانه انقلاب، باید روش و سیاست ها و نحوه تعیین نامزدها ارتقاء و جامعه را از این نوع روش انتخابات منسوخ شده که در هیچ کجای دنیا نیست نجات داد .

وی افزود: البته باید این نکته را هم در نظر گرفت؛ چون فعلا این روش قانون است باید تمکین کنیم و به آن احترام بگذاریم و عوارض آنرا هم پذیرا باشیم. بالاخره سیاست گردانان باید فکری بحال این مردم فهیم بکنند. 

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: از نظر من این نوع مناظره‌ها که بیشتر مجادله است جامعه را امیدوار نمی‌کند و مردم را به سمت صِرف انتقادی بودن و خوبی‌ها را ندیدن سیر می‌دهد. این نوع مناظره‌ها مردم را از عقل‌گرایی به سمت احساس‌گرایی و بعضا بی خیال بودن سوق می‌دهد. 

بیادی تصریح کرد: مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند؛ در صورتی که نتیجه مناظرات تخاصمی در این نوع انتخابات به سمتی پیش می‌رود که مردم کسی را که در جدل موفق‌تر و بیشتر آبرو برده را بپذیرند. 

وی عنوان کرد: آبرو بردن و پرونده رو کردن در مناظرات در جامعه ما آثار مثبت ندارد و در فرهنگ دینی ما شرعا و عرفا حرام است. در دور نخست انتخابات مشاهده کردیم که به جای مناظره نامزدهای انتخاباتی نوعا مجادله کردند، اما کار به جایی نرسید و از سوی ‌دیگر کسانی که خوب ، باشخصیت و با روش صحیح مناظره کردند و سخنان خوبی بیان کردند، جایگاهی نداشتند.

 این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از برخی رفتارها در مناظرات گفت: نباید مردم‌ را به سمت لجبازی برد. آثار منفی این رفتارها، بعدها در جامعه نمایان خواهد شد. این رفتارهای پوپولیستی تبعات فرهنگی زیانباری  نیز خواهد داشت، چرا که کودکان و نوجوانان آینده‌ساز هم این مناظرات را تماشا می‌کنند؛ این امر موجب می‌شود بسیاری از آنان و مردم خوبمان به آینده ناامید شوند.

 بیادی اظهار کرد: مناظرات این نوع آسیب را القاء می‌کند که جامعه همواره باید با فرهنگ صفر و یا صد و یا به عبارتی قرمز یا آبی باشد، یعنی وسط و اعتدالی وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرای مستقل با اشاره به کاهش مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: روش‌های اجرایی و سیاست انتخاباتی ما غلط است که به کاهش مشارکت در انتخابات منجر می‌شود. فلذا در گذشته بزرگان دین و سیاست توصیه‌هایی به حق و حقیقت می‌کردند و مردم به آن‌ها توصیه ها توجه می‌کردند. اما در این زمانه پر هزینه و کارتلهای اقتصادی و رسانه‌ای دیگر چنین نیست. این روش ها به عبارتی مردم را از انتخاب اصلح دور می‌کنند.

بیادی تصریح کرد: بازخوردی که پس از مناظرات داشتم و با هر کسی تماس می‌گرفتم تأسف می‌خورد. می‌گفتند چرا باید اینگونه باشد و ما بین «بد و بدتر» یکی را انتخاب کنیم؟! مگر این نامزدها وکلای تسخیری هستند؟! بسیاری چنین نظری داشتند که سرمایه‌های نیروی انسانی موفق، متجرب و انقلابی کم نداریم چرا اعضاء شورای محترم نگهبان پاسخگوی تصمیمات خود نیست چرا باعث میشوند جامعه همیشه دوقطبی باشد و زیان حاصل از آن گریبان جامعه و مردم را بگیرد و همیشه متضرر باشند؟

وی اظهار کرد: توصیه اینحقیر این است که مسئولان فرهنگی باید فکر اساسی برای جامعه کنند؛ چرا باید به این وضعیت برسیم که تنها با لجبازی و آبرو بردن و با دسیسه، سیاه‌نمایی و صحنه‌سازی پیروز شویم و از مردم‌‌ رأی جمع کنیم.

بیادی با اشاره به این‌که گفتمان ایجابی از سوی‌کاندیداها در مناظرات مطرح نشد، گفت: برخی می‌گفتند ما همینی که هستیم می‌خواهید قبول کنید یا نکنید. این نشان می‌دهد که تجربه کافی برای اداره کشور ندارند و با زور و صحنه سازی میخواهند خود را به مردم تحمیل کنند. غافل از این‌ که مردم ما هوشیار و فهیم و اهل فرهنگ بود و به ارزشهای والای انسانی بیشر توجه خواهند داشت

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم ما مردم مهربان و اهل صلح و صفا و تعقل هستند، چرا باید ۶۰ درصد در انتخابات شرکت نکنند؟ این نشان می‌دهد که مردم تقریبا قهرند، ولی نظام اسلامی و کشورشان را دوست‌دارند بنابراین، لازم است که دست‌ اندرکاران لوازم توسعه مهر و محبت و مهربانی را در جامعه سریعا برای مردم بیشتر فراهم نمایند و از دو مقوله آسیب‌زا یعنی تبعیض و تحقیر مردم جلوگیری کنند تا شاهد مشارکت عمومی آنان درساخت میهن عزیزمان باشیم .

این فعال سیاسی در پایان به حکمرانان توصیه نمود تا دیر نشده به داد مردم برسید و با حذف نفوذی ها و مبارزه با عقاید افراطی و افراد سست عنصر و نیز باندهای متصل به قدرت و ثروت جامعه را به حال تعادل بیاورید و تا بتوانید بحول و قوه الهی کشور را به سر منزل مقصود برسانید، ان‌شاءالله.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی انتخابات ۱۴۰۳
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.