گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمد اشرفی اصفهانی: اگر پزشکیان در این انتخابات شرکت نمی‌کرد یا تأیید نمی‌شد، مشارکت به مراتب کمتر بود/ عوامل رقیب که هیچ جایگاه مردمی هم ندارند، متأسفانه در دل مردم تردید ایجاد می‌کنند

محمد اشرفی اصفهانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار جماران گفت: اگر آقای دکتر پزشکیان در این انتخابات شرکت نمی‌کرد و یا تأیید نمی‌شد، مطمئن باشید که انتخابات رئیس جمهوری از انتخابات مجلس گذشته به مراتب مشارکت کمتر و شاید از هشت درصد هم کمتر می‌شد. لطف الهی بود که این مسأله انتخاب افتاد و انتظار این بود که ایشان در مرحله اول مسأله را تمام می‌کرد ولی متأسفانه به دور دوم کشیده شد.

پایگاه خبری جماران: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با اشاره به اینکه در مرحله اول انتخابات از طرف بیت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی حمایت از مسعود پزشکیان را اعلام کرده است، گفت: جمعه روز سرنوشت‌سازی است و امیدواریم این کشور برای ده‌ها سال جلو برود نه اینکه خدای ناکرده دو هشت سال به عقب برگردد و خدمات دولت رئیسی را هم زیر سؤال ببرد. این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و مردم باید در انتخابات دوره دوم قاطعانه و بدون تزلزل، ضعف و سستی حضور چند برابری داشته باشند و سرنوشت کشور و ملت را ان شاء الله به دست اهلش بسپارند؛ و اهل و اصلح در بین کاندیداهای موجود، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان است که حقیقتا وقتی نگاه به چهره او می‌کنم به یاد خدا می‌افتم؛ ان شاء الله خداوند حضور ایشان را حفظ کند.​

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی را در ادامه می‌خوانید:

ارزیابی شما از نتایج مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره رئیس جمهوری چیست؟

با تشکر فراوان از ملت شریف ایران، اقوام مختلف شیعه، سنی، کرد، عرب، عجم، فارس، لر و همه اقوام یهودی و مسیحی که دعوت امام، شهدا و رهبری را پذیرفتند و در انتخابات چهاردهمین دوره رئیس جمهوری شرکت کردند و خوشبختانه به آقای دکتر پزشکیان که از چهره‌های محبوب، عزیز و بزرگوار است، رأی دادند.

من در مرحله اول از طرف بیت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی پیام دادم و اکنون با همه شخصیت‌های سیاسی، انقلابی و یاران امام و رهبری مشورت کرده‌ام که هر کسی به هر نحوی می‌تواند، فعالیت کند که در مرحله دوم مردم احساس وظیفه بیشتری کنند و حضور فعال‌تری داشته باشند. چون مرحله دوم سرنوشت کشور را به مدت هشت سال تعیین خواهد کرد.

اگر آقای دکتر پزشکیان در این انتخابات شرکت نمی‌کرد و یا تأیید نمی‌شد، مطمئن باشید که انتخابات رئیس جمهوری از انتخابات مجلس گذشته به مراتب مشارکت کمتر و شاید از هشت درصد هم کمتر می‌شد. لطف الهی بود که این مسأله انتخاب افتاد و انتظار این بود که ایشان در مرحله اول مسأله را تمام می‌کرد ولی متأسفانه به دور دوم کشیده شد.

الآن وظیفه هر فرد مسلمان است که در انتخابات مشارکت کند. نباید به خودشان تردید راه بدهند که ما در مرحله اول شرکت کردیم و تمام شد. چون خیلی‌ها دلسردی ایجاد می‌کنند؛ عوامل رقیب که هیچ جایگاه مردمی هم ندارند، متأسفانه در دل مردم تردید ایجاد می‌کنند و از سوی دیگر کار خودشان را انجام می‌دهند و با حداقل مشارکت هم کار را تمام شده می‌بینند.

این مسأله را خیلی مهم، دقیق، حساس و ظریف است که مردم باید دو برابر مرحله اول در این مرحله حضور پیدا کنند، رأی قاطع خودشان را به صندوق بریزند و ان شاء الله مسأله را تمام کنند.

من خیلی بررسی کرده‌ام. آقای جلیلی 35 سال است که در وزارت امور خارجه حضور دارد و متأسفانه در جایگاه خودش درجا می‌زند و یک قدم هم جلو نرفته است. آقای دکتر ولایتی در مناظرات دوره آقای روحانی به شدت از ایشان انتقاد کرد و گفت در مدتی که وزارت امور خارجه بوده‌ای چه کار کرده‌ای؟ یعنی سابقه‌اش مشهود است.

در مملکت ما چند نفر پزشک جراح قلب سراغ داریم که تا حالا یک ریال هم از بیماران پول نگرفته باشند؟ دکتر پزشکیان از فرودگاه مستقیم به بیمارستان و اتاق جراحی می‌رود و تأکید می‌کند هرچه بیمار هست را بیاورید من درمان کنم؛ بدون اینکه یک ریال هم دریافت کند.

دوستان به ایشان اصرار کردند و به میدان انتخابات رئیس جمهوری آوردند. باید ما قدر این نعمت الهی را بدانیم و ان شاء الله با تمام وجود رأی قاطعانه بدهیم و آقای دکتر هم محکم صحبت کنند و به مردم وعده بدهند؛ مسائل و مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی، بیکاری و مسائلی که برای ازدواج جوانان عزیز ما به وجود آمده و امید به ازدواج را از دست داده‎اند.

جمعه روز سرنوشت‌سازی است و امیدواریم این کشور برای ده‌ها سال جلو برود نه اینکه خدای ناکرده دو هشت سال به عقب برگردد و خدمات دولت رئیسی را هم زیر سؤال ببرد. این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و مردم باید در انتخابات دوره دوم قاطعانه و بدون تزلزل، ضعف و سستی حضور چند برابری داشته باشند و سرنوشت کشور و ملت را ان شاء الله به دست اهلش بسپارند؛ و اهل و اصلح در بین کاندیداهای موجود، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان است که حقیقتا وقتی نگاه به چهره او می‌کنم به یاد خدا می‌افتم؛ ان شاء الله خداوند حضور ایشان را حفظ کند.

 

متأسفانه در مرحله اول انتخابات مشارکت 40 درصدی را شاهد بودیم. چه کارهایی باید انجام شود تا کسانی که مردد هستند یا مرحله اول شرکت نکرده‌اند، در مرحله دوم به صحنه بیایند؟

من معتقدم که شخصیت‌های برجسته کشور در هر رشته و فنی، یعنی حوزوی، دانشگاهی و کسانی که در سایر اصناف موقعیت و جایگاهی دارند، ساکت نشینند و به جدّ وارد میدان شوند؛ و به مردم تکلیف کنند که به عنوان یک وظیفه شرعی، الهی و وجدانی مکلف هستید که حتما شرکت کنید. انگیزه مردم را دو چندان کنند و ان شاء الله صحبت‌های افراد با رسانه‌ها و افراد مختلف بتوانند مردم را پای صندوق بیاورند.

متأسفانه انتخابات‌هایی که به مرحله دوم کشیده شده، نتیجه خوبی نداشته است. کسانی که رأی داده‌اند، حتما باید بیایند و حتی انگیزه افرادی که رأی نداده‌اند را هم قوی کنند تا تشویق به حضور شوند؛ رأی بدهند و سرنوشت کشور را برای هشت سال رقم بزنند. این تکلیف شرعی و الهی همه است.

بنده به عنوان یک نفر روحانی که مسئولیت‌هایی در رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی بوده‌ام و هشت سال دفاع مقدس در همه جبهه‌های غرب و جنوب غرب حضور داشته‌ام، بر خودم تکلیف می‌دانم که ان شاء الله این امانت بزرگ الهی را به اهلش بسپاریم. ما بهتر از آقای دکتر مسعود پزشکیان نداریم و ان شاء الله با رأی بالا سرنوشت کشور را رقم بزنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.