سعید الله بداشتی به عنوان نماینده ستادِ دکتر مسعود پزشکیان از صاحبان هنر به عنوان یکی از گروه های مرجع اجتماعی که دچار لطمات و آسیب های فراوان شده اند، یاد کرد و بر لزوم توجه به دغدغه ها و کاهش ممنوعیت ها و سانسورها جهت رونق فعالیت های هنرمندان به خصوص در عرصه های نمایشی تاکید کرد و گفت: ما امروز برای بالندگی هنر و تقویت وحدت ملی برای نسل های بعد از انقلاب ناگزیر از اعتماد سازی با اصحاب هنر و ایجاد بستر امید و تحول در تعامل با آنها هستیم.

به گزارش جماران؛ سعید الله بداشتی در برنامه رادیویی "پاستور ١٤" در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نمایندگی از مسعود پزشکیان حضور یافت و پیرامون برنامه های فرهنگی-هنری دولت دکتر پزشکیان در کنار نمایندگان سایر کاندیداها سخن گفت.

این مناظره که از شبکه های مختلف رادیویی پخش می شد، توسط "ایوب آقاخانی" اجرا شد.

سعید الله بداشتی به عنوان نماینده ستادِ دکتر مسعود پزشکیان از صاحبان هنر به عنوان یکی از گروه های مرجع اجتماعی که دچار لطمات و آسیب های فراوان شده اند، یاد کرد و بر لزوم توجه به دغدغه ها و کاهش ممنوعیت ها و سانسورها جهت رونق فعالیت های هنرمندان به خصوص در عرصه های نمایشی تاکید کرد و گفت: ما امروز برای بالندگی هنر و تقویت وحدت ملی برای نسل های بعد از انقلاب ناگزیر از اعتماد سازی با اصحاب هنر و ایجاد بستر امید و تحول در تعامل با آنها هستیم.

همچنین سعید الله بداشتی بر لزوم کاهش فاصله بین هنرمندان و حاکمیت تاکید کرد و گفت: نقش دولت در ایجاد آشتی دوباره بین حاکمیت و هنر و صاحبانش بسیار مهم است.

نماینده ستاد دکتر پزشکیان گفت: همچنین نوید آشتی ملی دوباره بین هنر و هنرمندان با دولت و حکومت و مردم همچون سال های درخشان در دولت اصلاحات را در صورت پیروزی دکتر مسعود پزشکیان می دهم. در حوزه فرهنگ و هنر مدل دولت سالاری پزشکیان هموچون مدل دولت اصلاحات خواهد بود.

همچنین او در ادامه افزود؛ در صورت پیروزی دکتر پزشکیان، این فضای افتراق و دوگانگی بین فیام سازی خصوصی و دولتی کاهش یافته و خود صدا و سیما هم بهتر از قبل می تواند از این این وفاق هنری و هنرمندان، بهره مند شود و تولیدات جذاب تری را در آثار هنری و سینمایی اش با حضور دوباره صاحبان فضل رقم زند.

او همچنین در مورد وزیر پیشنهادی در دولت پزشکیان به دو مؤلفه اشاره کرد و گفت؛ مهمترین ویژگی وزیر پیشنهادی خوشنامی او در عرصه فرهنگ و هنر و توان تعاملی بالا و خلاقش در این عرصه است چرا که وزیر فرهنگ باید واسطه قوی و بحران ستیز در تعامل بین حکومت و جامعه هنری باشد. همچنین توجه وزیر جدید باید بیشتر معطوف به نهادهای صنفی مؤثر در این حوزه باشد و به تقویت آنها کمک کند نه تضعیف شان.

سعید الله بداشتی در پایان با اشاره به مشکلات صنفی هنرمندان و به لزوم ترمیم تعامل با نهادهای ضابطه گذار همچون ساترا پرداخت و افزود؛ باید با صاحبان سرمایه، برای ورود به صنعت سینما اعتمادی وثیق ایجاد کرد و دو مقابل حذف از پخش و سانسور و …. برای ورود بخش خصوصی به تئاتر و سینما تضمین لازم را داد و به رونق اقتصاد هنر پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.