علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: هرکدام از نامزدها که بتواند کلیدواژه‌های محبوب رأی خاکستری را مطرح کند، به شور انتخاباتی کمک‌ می‌کند. آراء خاکستری فعلا نمی‌خواهند رأی بدهند و باید شور انتخابات ایجاد شود. امیدواریم میزان مشارکت مردم در روزهای آخر تبلیغات از 65 درصد بالاتر برود. بعد از آغاز تبلیغات شاهد رشد حداقل دو تا سه درصدی روزانه‌ تمایل مردم‌ به آقای دکتر هستیم. امیدواریم در همین مرحله کار تمام شود.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه در نظرسنجی‌ها قالیباف رقیب اصلی پزشکیان است، گفت: هرکدام از نامزدها که بتواند کلیدواژه‌های محبوب رأی خاکستری را مطرح کند، به شور انتخاباتی کمک‌ می‌کند. آراء خاکستری فعلا نمی‌خواهند رأی بدهند و باید شور انتخابات ایجاد شود. امیدواریم میزان مشارکت مردم در روزهای آخر تبلیغات از 65 درصد بالاتر برود. بعد از آغاز تبلیغات شاهد رشد حداقل دو تا سه درصدی روزانه‌ تمایل مردم‌ به آقای دکتر هستیم. امیدواریم در همین مرحله کار تمام شود.

به گزارش خبرنگار جماران، علی عبدالعلی‌زاده پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه 29 خرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت:  همه‌ ستادهای استانی و شهرستانی ما راه‌اندازی شده‌اند و مشغول فعالیت هستند. جبهه‌ اصلاحات از کاندیداتوری آقای دکتر پزشکیان حمایت کرده‌اند و با هم فعالیت تبلیغاتی دارند. البته چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا اگر نامزد رقیب را اصلح بدانند، حاضر هستند از او حمایت کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در پاسخ به سؤال جماران در خصوص سفرهای تبلیغاتی استانی پزشکیان، اظهار داشت: آقای دکتر پزشکیان یک سفر نصف روزه به استان قم داشتند و در آنجا با مراجع و علما دیدار کردند. البته به علت تعطیلی کلاس‌های درس مراجع، تعدادی از مراجع در قم تشریف نداشتند. سفر ایشان به شهرهای اصفهان، سنندج، شیراز، مشهد و تبریز برنامه‌ریزی شده‌ و انجام‌ می‌شود. دیدار آقای پزشکیان با اقوام مختلف در تهران‌ برگزار می‌شود. آقای دکتر هر روز یک یا دو دیدار جمعی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات صداوسیما زمان خوبی را به نامزدها اختصاص داده است، گفت: همچنین فضای مجازی هم نقش پررنگ و اثرگذاری در انتخابات دارد و ما هم چند گروه در زمینه فعالیت در فضای مجازی تشکیل داده‌ایم که یک گروه آقای دکتر پزشکیان را از زبان دوستان و همکاران گذشته ایشان معرفی می‌کند، گروه دیگری از این دوستان به شبهات و مباحثی پیرامون عملکرد یا بیانات و برنامه های ایشان پاسخ می‌دهند. خوشبختانه این گروه ها در حال فعالیت هستند و مردم هم نشان داده‌اند که به فضای مجازی در امر انتخابات و شناخت نامزدها توجه دارند.

عبدالعلی‌زاده در پاسخ به این سؤال که «کدام‌یک از نامزدهای جریان اصولگرایی را جدی‌ترین رقیب دکتر پزشکیان می‌دانید؟» تأکید کرد: طبق نظرسنجی‌هایی که انجام گرفته میان پنج نامزد اصولگرا آقای قالیباف در میان آنها در رتبه نخست قرار دارد، ما منتظریم تا روزهای آخر که ببینیم آیا همه کسانی که مورد تأیید صلاحیت شورای نگهبان قرار گرفتند در رقابت باقی می‌مانند یا برای تقویت ایشان از رقابت کنار خواهند رفت. تا این لحظه جدی‌ترین رقیب و نفر اول نظرسنجی‌ها در میان اصولگرایان آقای قالیباف است‌.

وی همچنین درخصوص مسأله حجاب گفت: اگر فردی بی‌حجاب یا بدحجاب است، این را باید با فرهنگ‌سازی اصلاح کنید تا درست شود یک بحث دیگر قانون است که می‌گویند این مسأله قانون دارد خب باید دید که آیا این قانون هم مانند سایر قوانین اجرا می‌شود و تفاوت بین خودی و غیرخودی دارد یا اینکه درست اجرا می‌شود‌؟

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان با تأکید بر  اینکه راه نجات کشور بالا بردن‌ آگاهی مردم است، ادامه داد: باید ببینیم در اجرای قانون آیا از قانون جلوتر رفتیم؟ آیا قانون اجازه یک سری رفتارها را داده است؟! چرا با رفتار غیرقانونی موجب‌ شده‌ایم که‌ خانم‌ها از نقض قانون‌ حمایت کنند؟ پوشش‌ یک مقوله فرهنگی است و نهادهای فرهنگی که این همه‌ پول از دولت‌ می‌گیرند، چه برنامه‌ای برای‌ حجاب داشته‌اند؟ اینکه با مردم برخورد کنیم آخرین گزینه است؛ آن هم نه برخورد نظامی.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نوع اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی در دولت احتمالی مسعود پزشکیان، گفت: یکی از شعارهای دکتر پزشکیان این است که می‌خواهد خصوصی‌سازی واقعی کند و خصولتی شده‌ها را هم‌ خصوصی‌سازی واقعی کند. بیش از 80 درصد اقتصاد کشور ما دست‌ دولتی، خصولتی و حکومتی ها است و بخش خصوصی خیلی جایگاهی در این مسأله ندارد. صرف اینکه بگوییم می‌خواهیم در معیشت مردم‌ تغییر بزرگ ایجاد کنیم، ادعا است؛ و برنامه می‌خواهد. تنها مشارکت مردم در شهرداری‌ها پول دادن است‌ و شهرداری فقط پول مردم‌ را می‌شناسد.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه تا کنون شش برنامه پنج ساله توسعه در کشور اجرا شده است، گفت: 80 هزار طرح نیمه تمام محصول برنامه‌های شش‌گانه اجرا شده‌ است. توسعه‌ فقط ساخت و ساز فیزیکی نیست. توسعه دگرگونی در درون  هر انسان است و توسعه‌ باید تبدیل به فرهنگ عمومی ما شود. توسعه به کمک مردم و دولت اتفاق می‌افتد. همه جا می‌گوییم اصل بر خصوصی‌سازی  است اما وقتی برنامه پنج ساله می‌نویسیم، حتی یک فرض مردمی در آن نمی‌آوریم که بگوییم تکلیف آن چه خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر دقت کرده باشید، روی جلد بودجه‌های یک ساله می‌نویسد، «بودجه یک ساله کل کشور»؛ ولی کل دولت و شرکت‌های  دولتی است و اصلا یک پروژه خصوصی در آن نیست. این «کل کشور» را می‌خواهیم در برنامه‌ها و بودجه‌های سالیانه تحقق بدهیم. همان طوری که دولت نگران جاده‌ای است که شروع کرده و جاده‌ای که دارد می‌سازد، باید نگران سرمایه‌گذاری بخش  خصوصی هم باشد. بخش خصوصی هم می‌خواهد در کنار فعالیت‌های دولت، مدرسه بسازد؛ اتوبان بسازد و با گرفتن عوارض سرمایه‌گذاری‌اش برگردد.

عبدالعلی‌زاده با اشاره به اینکه هر دوره‌ محدودیت مناظره‌ها بیشتر می‌شود، تصریح کرد: هر کدام از آن سؤال‌ها باید موضوع دو جلسه‌ درس یک استاد دانشگاه باشد و اینها را نمی‌شود در چهار دقیقه گفت. هرکدام از مناظره‌ها می‌تواند فرصتی برای ایجاد شور بیشتر باشد. در مناظره فقط آقای پزشکیان بود که از تغییر صحبت‌ کرد و دو نفر گفتند راه‌ آقای رئیسی را ادامه‌ می‌دهند. راه آقای رئیسی این بود که وقتی رئیس جمهور شد قیمت دلار چقدر بود و چقدر شد؟ اگر این راه را ادامه بدهیم، چهار سال بعد برابری‌ قیمت دلار با ریال از 100 هزار تومان هم‌ گذشته است.

وی افزود: هرکدام از نامزدها که بتواند کلیدواژه‌های محبوب رأی خاکستری را مطرح کند، به شور انتخاباتی کمک‌ می‌کند. آراء خاکستری فعلا نمی‌خواهند رأی بدهند و باید شور انتخابات ایجاد شود. امیدواریم میزان مشارکت مردم در روزهای آخر تبلیغات از 65 درصد بالاتر برود. بعد از آغاز تبلیغات شاهد رشد حداقل دو تا سه درصدی روزانه‌ تمایل مردم‌ به آقای دکتر هستیم. امیدواریم در همین مرحله کار تمام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.