آیت الله العظمی کریمی جهرمی در دیدار پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برخورد هایی که با قشرهای مختلف مردم داریم، عمده ی گرفتاری ها شکایت از وضع معیشت و اقتصاد خانواده هاست. بکوشید که در هرحال با استفاده از کارشناسان خبره در این قسمت و حتی ارتباط دوستانه با کشورهای مختلف راه چاره ای برای برون رفت از این وضعیت پیدا کنید و بدانید اگر دل این مردم که فرزندان امام زمان ارواحنافداه هستند را شاد کردید در واقع قلب مقدس آن وجود مبارک را شادمان نموده اید

به گزارش جماران؛ مسعود پزشکیان صبح امروز با حضور در دفتر آیت الله العظمی کریمی جهرمی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت الله العظمی کریمی جهرمی با بیان حدیث شریف امیرالمومنین علیه السلام : من‌ کان‌ لله‌ کان الله له ، گفت: از ابتدای راه باید نیت خود را خالص نموده و هدف را جلب رضای الهی دانست. باید انسان امور خود را به خدا واگذار کند تا خدا نیز دستگیر و کمک کار او باشد.  اگر در این مسیر به موفقیت رسیدید که فرصت خدمتگزاری بیشتر و بهتر ایجاد می گردد و اگر هم تحت هر شرایطی این توفیق نصیب شما نشد بدون نگرانی در مسیر خدا به خدمت برای خلق ادامه ی راه دهید و بدانید خدا مددکار شما خواهد بود.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی جامعه ی امروز را به دلیل مشکلات متعدد، جامعه ای حیران دانست و گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند اگر کسی فردی را از حیرت نجات دهد خدا این فرد را در بهشت خود جای خواهد داد و جامعه ی امروز ما به دلیل گرفتاری های متعددی که برای قشرهای مختلف خصوصا نسل جوان ایجاد شده حیرت زده است و باید برای خدا به حال این مردم و وضع زندگی آن ها کار و خدمتی را انجام داد.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی نیاز جامعه امروز به آرامش را امری مهم دانسته و در تبیین آن گفت: جامعه امروز ما نیاز به آرامش در روح و روان و آرامش در امر معیشت و اقتصاد دارد. آرامش روحی آن است که مردم از جدال و دروغ و آبروی یکدیگر را بردن خسته شده اند و دنبال یک خدمتگزارند تا کار و زندگی آن ها را به سرانجام برساند. مسئولان بکوشند برای خدا به فکر مردم باشند و اخلاق را در برخورد ها با یکدیگر رعایت نمایند.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی دومین امر مهم در آرامش جامعه را آرامش در اقتصاد دانست و گفت: در برخورد هایی که با قشرهای مختلف مردم داریم، عمده ی گرفتاری ها شکایت از وضع معیشت و اقتصاد خانواده هاست. بکوشید که در هرحال با استفاده از کارشناسان خبره در این قسمت و حتی ارتباط دوستانه با کشورهای مختلف راه چاره ای برای برون رفت از این وضعیت پیدا کنید و بدانید اگر دل این مردم که فرزندان امام زمان ارواحنافداه هستند را شاد کردید در واقع قلب مقدس آن وجود مبارک را شادمان نموده اید .

آیت الله العظمی کریمی جهرمی عدم فاصله گذاری بین گروه های مختلف مردم را از مهمترین فرمایشات امیرالمومنین علیه السلام دانست و گفت: در حدیث شریف از آن وجود مبارک آمده که الناس صنفان  :إما أخ لک فی الدین أو نظیر لک فی الخلق پس همه ی مردم را یکسان ببینید و بین هیچ گروه فرقی نگذارید اگر می توانید خدمتی به خلق الله انجام دهید با توکل به خدا وارد میدان شوید و هرجا عرصه ی خدمت فراهم است بدون در نظر گرفتن سلایق، زندگی مردم را رو به سوی کمال و آسایش ببرید.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی در پایان این دیدار ضمن آرزوی علو درجات برای همسر آقای دکتر پزشکیان برای وی در مسیر خدمت به مردم دعا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.