سید جواد میری ​عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات اجتماعی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: در این فرصت کوتاه باید با مردم سخن گفت که امکان آشتی با صندوق رای وجود دارد یا خیر؟

به گزارش خبرنگار جماران؛ سید جواد میری در نشست «دولت چهاردهم» با محوریت موضوعات سیاست، تحزب، مشارکت و سرمایه اجتماعی در محل خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مسایل سیاسی و اجتماعی دو راه وجود دارد یا باید صندوق رای را انتخاب کنیم یا به سمت خشونت برویم. ما نباید اینجا بودیم چون قرار نبود انتخاباتی برگزار شود.

وی افزود: اما فضا متحول شده است و طبق آن باید امکانات جدیدی و تفکرات نو ایجاد شود و البته باید وضعی ایجاد شود که مشارکت یک نوع هزینه در نظر گرفته نشود.

این جامعه‌شناس در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفن: بحث سر انتخاب کاندیدا نیست، بلکه بحث ملت است. اکنون نفرت و بی‌تفاوتی در جامعه در حال ایجاد شدن است.

میری تصریح کرد: زمانی به دستاوردی خواهیم رسید که روح جمعی ایجاد شود، باید این درک ایجاد شود که سود شخصی ما را به جایی نمی‌رساند، بلکه خیر جمعی است که ما را می رساند. این انتخابات خیر جمعی را ایجاد می‌کند و مهم نیست که در این خیر جمعی چه کسی انتخاب شود.

وی عنوان کرد: در این فرصت کوتاه باید با مردم سخن گفت که امکان آشتی با صندوق رای وجود دارد یا خیر؟ چرا که مردم سوال می‌کنند که قرار است چه چیزی تغییر کند.

این نظریه پرداز و عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات اجتماعی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایران خاطرنشان کرد: باید هم و غم ما صحبت با جامعه باشد. اکنون وقت صحبت با حکومت نیست که رفتار خود را تغییر کند، بلکه با طبقه متوسط شهری باید چطور صحبت کرد که قانع شود که در انتخابات شرکت کند و سرمایه های خود را به میدان بیاورد.

به گزارش جماران ، نشست اول از سلسله نشست های «دولت چهاردهم» با محوریت موضوعات سیاست، تحزب، مشارکت و سرمایه اجتماعی با حضور تقی آزاد ارمکی، احمد زیدآبادی، بیژن عبدالکریمی، سید جواد میری، کیومرث اشتریان در محل خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.