گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

علی نیکزاد: امام مرد خدا و طرفدار مستضعفان، عدالت، پاکی و مجاهدت بود/ مجلس دوازدهم سعی خواهد کرد قانونی بگذراند که مردم خوشحال شوند و مردم را عصبانی نکند + فیلم

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار جماران گفت: چون امام مرد خدا و طرفدار مستضعفان، عدالت، پاکی و مجاهدت بود، مجلس دوازدهم سعی خواهد کرد قانونی بگذراند که مردم خوشحال شوند و مردم را عصبانی نکند. از سوی دیگر با درک عمیق از اینکه اجرا سخت است و در نظر گرفتن وضعیت اجرایی در قوه مجریه، حتما پیگیری مصوبات خودش و خدای ناکرده عدم اجرای قانون بر زمین مانده را خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای فعالیت مجلس، گفت: مجلس دوازدهم سعی خواهد کرد قانونی بگذراند که مردم خوشحال شوند و مردم را عصبانی نکند. از سوی دیگر با درک عمیق از اینکه اجرا سخت است و در نظر گرفتن وضعیت اجرایی در قوه مجریه، حتما پیگیری مصوبات خودش و خدای ناکرده عدم اجرای قانون بر زمین مانده را خواهد داشت.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، در خصوص اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را «مجلس انقلابی» نامیدند؛ به لحاظ حضور افرادی که هم در تقنین صاحب‌نظر بودند و تجربه خوبی داشتند، هم دوستان انقلابی جوان صاحب‌فکر و هم مدیران اجرایی انقلابی بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در دو موضوع تلاش مضاعفی داشت، تصریح کرد: در بحث تقنین قوانین خوبی را در عرصه‌های مختلف از جمله رفع تحریم‌ها، موضوع خانواده، مباحث آموزشی، رتبه‌بندی معلمان، جهش تولید و صدور مجوزها داشت و از طرفی هم یک روز از سه روز کاری صحن را به نظارت گذاشت.

وی افزود: سعی مجلس یازدهم این بود که وظیفه اصلی قانونگذاری و نظارت به اجرای صحیح قانون به نفع مستضعفان و آحاد مردم را داشته باشد و در مجلس دوازدهم این راه ادامه پیدا خواهد کرد. ما سعی خواهیم کرد اولا قوانین را لایحه‌محور تصویب کنیم، یعنی دولت با کار کارشناسی پیشنهاد بدهد. دوم با حفظ استقلال قوا، نظارت بر اجرای قانون و وظایف قوه مجریه انجام خواهد شد.

نیکزاد گفت: چون امام مرد خدا و طرفدار مستضعفان، عدالت، پاکی و مجاهدت بود، مجلس دوازدهم سعی خواهد کرد قانونی بگذراند که مردم خوشحال شوند و مردم را عصبانی نکند. از سوی دیگر با درک عمیق از اینکه اجرا سخت است و در نظر گرفتن وضعیت اجرایی در قوه مجریه، حتما پیگیری مصوبات خودش و خدای ناکرده عدم اجرای قانون بر زمین مانده را خواهد داشت.

حجم ویدیو: 8.03M | مدت زمان ویدیو: 00:02:10
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.