گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئیس کمیته امداد: امام خمینی (س) دغدغه «عدالت در دسترسی به امکانات» داشت + فیلم

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(س)، به خبرنگار جماران گفت: 22 روز پس از پیروزی انقلاب، در آن شرایط سخت سال 57، امام فرمان تشکیل کمیته امداد را می‌دهند. چون امام دغدغه قرآنی و اسلامی «عدالت در دسترسی به امکانات» را داشت و برای اینکه به نیازمندان رسیدگی و کمک شود و مدد به حیات، کار و زندگی شرافتمندانه از توصیه‌های امام به کمیته امداد بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه بحث «عدالت» یکی از توصیه‌های امام عزیزمان است، گفت: 22 روز پس از پیروزی انقلاب، در آن شرایط سخت سال 57، امام فرمان تشکیل کمیته امداد را می‌دهند. چون امام دغدغه قرآنی و اسلامی «عدالت در دسترسی به امکانات» را داشت و برای اینکه به نیازمندان رسیدگی و کمک شود و مدد به حیات، کار و زندگی شرافتمندانه از توصیه‌های امام به کمیته امداد بود.

سید مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جماران در خصوص مهمترین میراث امام خمینی(س)، اظهار داشت: بحث «عدالت» یکی از توصیه‌های امام عزیزمان است که حقیقتا باید بگوییم با تأسی از آن مکتبی ساخته شده و نجات بشریت در سایه اجرای این مکتب هست. حتی در یکی از فرمایشات‌شان که من حضور ذهن دارم، فرمودند یکی از فلسفه‌های بعثت انبیاء اجرای عدالت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(س) تأکید کرد: این اجرای عدالت در دستگاه عدلیه مفهوم بسیار عمیقی دارد و در دستگاه‌های اجرایی نیز عدالت در آموزش، توزیع امکانات و بخش‌های مختلف مصداق دارد.یکی از محوری‌ترین دعوت پیامبران «عدالت» بود و امام عزیزمان که مجری احکام الهی بودند، برای اجرای عدالت، تمام همّ خودشان را گذاشتند.

وی یادآور شد: 22 روز پس از پیروزی انقلاب، در آن شرایط سخت سال 57، امام فرمان تشکیل کمیته امداد را می‌دهند. چون امام دغدغه قرآنی و اسلامی «عدالت در دسترسی به امکانات» را داشت و برای اینکه به نیازمندان رسیدگی و کمک شود و مدد به حیات، کار و زندگی شرافتمندانه از توصیه‌های امام به کمیته امداد بود.

حجم ویدیو: 5.51M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.