گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حدادعادل: امام خمینی(س) دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت می‌دانستند/ این جزء اصول تفکر امام بود که مردم باید انتخاب کنند + فیلم

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به خبرنگار جماران گفت: امام دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت، داخل در تفکر دینی و فقه سیاسی خودشان می‌دانستند. یعنی این یک تعارف یا نظر مصلحت‌اندیشانه موقت نبود و جزء اصول تفکر امام بود که مردم باید انتخاب کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت می‌دانستند، گفت: این یک تعارف یا نظر مصلحت‌اندیشانه موقت نبود و جزء اصول تفکر امام بود که مردم باید انتخاب کنند.

غلامعلی حداد عادل در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، در خصوص مهمترین میراث امام خمینی(س)، اظهار داشت: مهمترین میراث امام خمینی(س)، پیوند دین و سیاست است. بدترین اتفاقی که بعد از رنسانس یا نوزایی در اروپا برای دین افتاده این بود که دست دین را از اداره جامعه کوتاه می‌کرد؛ امام آمد و این پیوند را به لحاظ نظری و عملی برقرار کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در خصوص اهمیت انتخابات از منظر امام خمینی(س)، گفت: امام دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت، داخل در تفکر دینی و فقه سیاسی خودشان می‌دانستند. یعنی این یک تعارف یا نظر مصلحت‌اندیشانه موقت نبود و جزء اصول تفکر امام بود که مردم باید انتخاب کنند.

حجم ویدیو: 5.73M | مدت زمان ویدیو: 00:01:32
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.