گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

غریب‌آبادی: امام خمینی(س) بنیانگذار حمایت از ملت‌های مستضعف و مظلوم جهان بود/ نگاه امام همیشه احترام و تأمین حقوق انسان و حقوق مردم بود + فیلم

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر کشور و معاون بین‌الملل قوه قضائیه، به خبرنگار جماران گفت: نگاه امام همیشه احترام و تأمین حقوق انسان و حقوق مردم بود؛ آن چیزی که امروزه به عنوان حقوق بشر نام می‌برند. نه تنها حقوق قاطبه مردم ایران که از مذهب شیعه هستند، بلکه ما بیانات متعددی از حضرت امام در مورد احترام به حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی داریم و هرکسی که در جامعه ایرانی زندگی می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور با اشاره به اینکه امام خمینی(س) بنیانگذار حمایت از ملت‌های مستضعف و مظلوم جهان بود، گفت: اگر واقعا درایت و تدبیر حضرت امام خمینی(س) بیش از چهار دهه قبل راجع به ملت مظلوم فلسطین نبود، ما امروز شاهد این حجم از هوشیاری و بیداری ملت‌ها در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نبودیم.

کاظم غریب‌آبادی در خصوص نسبت منطق امام خمینی(س) با آرمان فلسطین، به خبرنگار جماران گفت: امام خمینی(س) بنیانگذار حمایت از ملت‌های مستضعف و مظلوم جهان و به ویژه ملت مظلوم فلسطین بود. حضرت امام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز قدس» نامگذاری کردند و ما امروز شاهد این هستیم که ملت‌ها نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غیر اسلامی هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به پا خاسته‌اند.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه تأکید کرد: این چیزی نیست جز همان آرمان‌های متعالی و ایده‌آل‌هایی که حضرت امام خمینی(س) راجع به حمایت از ملت مظلوم فلسطین تعریف کردند و این موضوع بسیار کلیدی و مهم است. یعنی اگر واقعا درایت و تدبیر حضرت امام خمینی(س) بیش از چهار دهه قبل راجع به ملت مظلوم فلسطین نبود، ما امروز شاهد این حجم از هوشیاری و بیداری ملت‌ها در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نبودیم. امیدواریم روزی فرا برسد که جهان، نه تنها ملت فلسطین، از شرّ این رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی خلاص شوند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نگاه امام به حقوق بشر، گفت: نگاه امام همیشه احترام و تأمین حقوق انسان و حقوق مردم بود؛ آن چیزی که امروزه به عنوان حقوق بشر نام می‌برند. نه تنها حقوق قاطبه مردم ایران که از مذهب شیعه هستند، بلکه ما بیانات متعددی از حضرت امام در مورد احترام به حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی داریم و هرکسی که در جامعه ایرانی زندگی می‌کند. مثلا راجع به اهل تسنن مواردی داریم که وارد قوانین ما از جمله قانون اساسی شده است.

غریب‌آبادی افزود: حضرت امام یک نگاه شامل، جامع و کامل راجع به حقوق انسان‌ها و حقوق بشر دارند. یعنی نه تنها در جمهوری اسلامی راجع به حمایت و ارتقاء مردم خودمان، بلکه در جامعه بین‌المللی همین نگاه را دارند. البته وقتی بیانات حضرت امام را مرور می‌کنیم، همیشه از آمریکای جنایتکار و همپیمانانش هم در حوزه حقوق بشر انتقاد کرده‌اند؛ از این جهت که آنها را ظالم و ناقض حقوق مردم معرفی کرده‌اند.

حجم ویدیو: 9.15M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.